15

Vogue Polska – prasa nie umarła, real time marketing tym bardziej

Nie mój świat, nie moja stylistyka, więc zupełnie nie miałem dreszczy na myśl o pierwszej polskiej edycji magazynu Vogue. Też bawiły mnie komentarze, że dzisiaj cała Polska, żyje okładką magazynu. Hmm, ciągle mnie bawią (sam w nie wpadam) pułapki egzystowania ludzi w ich bańce medialnej – to dzisiaj normalne, wcale się nie dziwię, ale wciąż bawi mnie jednak brak świadomości istnienia świata poza tym co serwują nam algorytmy serwisów społecznościowych.

Swoją drogą ile postów musi zobaczyć użytkownik w mediach społecznościowych, żeby nabrać przekonania, że „cały świat o tym mówi” i jest to temat numer jeden do skomentowania? Jeśli natknęliście się na jakieś badania, dajcie znać.

A skoro „cała Polska o tym mówi” to jest to idealna okazja dla marek i firm, żeby podłączyć się pod szał komentarzy i próbować zagarnąć część publiki dla siebie. Jeśli się zbiera takie materiały i kolekcjonuje, może wydawać się to wtórne – jednak wciąż działa i warto próbować tego typu działań. Zwłaszcza kiedy nawiązania są kreatywne, pokazują poczucie humoru czy dystans – w zależności od marki i jej społeczności, wciąż działa. Przyjrzyjmy się więc wysiłkom marek i zwykłych użytkowników, którzy „wzięli na warsztat” najnowszą okładkę Vogue (jeśli coś przegapiłem podrzućcie w komentarzu albo na priv – będę aktualizował).

Oryginalna i pierwsza okładka Vogue Polska

Nareszcie możemy zaprezentować wam pierwszą okładkę magazynu "Vogue Polska”. Małgosia Bela i Anja Rubik pozowały przed…

Posted by Vogue Polska on Dienstag, 13. Februar 2018

 

I festiwal przeróbek prywatnych oraz próby real time marketingu firm przeróżnych:

Pierwszy numer Vogue Polska juz za nami. Jeszcze nie wiecie, ale kolejna okładka będzie należeć do nas i Vogule Poland! Serio, serio 😉

Posted by mytaxi – Aplikacja Taxi on Mittwoch, 14. Februar 2018

Niektóre tematy mogą dzielić, jednak dobra kawa zawsze łączy!

Posted by Coffeedesk on Mittwoch, 14. Februar 2018

bardzo smutne … mimo, że wszyscy będą pod wrażeniem wyników sprzedaży pierwszego numeru … to korekta przyjdzie…

Posted by Marek Stankiewicz on Dienstag, 13. Februar 2018

Posted by Onet Rano on Mittwoch, 14. Februar 2018

Jest i on, jedyny w swoim rodzaju Jarosław Kuźniar. Czy kiedyś doczekamy się takiej okładki Vogue Polska? 🧐

Posted by Onet Rano on Mittwoch, 14. Februar 2018

Ja i Wiktor strasznie ucieszyliśmy się na fakt, że Vogue Polska nareszcie zawitał nad Wisłę, dlatego postanowiliśmy…

Posted by Adrian Błachut on Dienstag, 13. Februar 2018

Poprawiliśmy.

Posted by Polska w dużych dawkach on Dienstag, 13. Februar 2018

Tak podobno miała wyglądać okładka pierwszego numeru Vogue Polska, ale ostatecznie wybrano Warszawę 😉

Posted by Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie on Mittwoch, 14. Februar 2018

Dziś z okazji premiery polskiego Vogue #cosobotni #Targówek wydanie specjalne 🌟- wersja przygotowana przez niezrównaną Olga Horodecka. Miłej środuni! ❤

Posted by Piotr Stasiak on Mittwoch, 14. Februar 2018

Tak to powinno wyglądać od początku Vogue Polska!

Posted by ASZdziennik.pl on Dienstag, 13. Februar 2018

A tak VOGULE… zapraszamy redakcję Vogue Polska do Szczecina <3

Posted by it.ot Agencja Kreatywna on Mittwoch, 14. Februar 2018

Widzieliście już okładkę pierwszego numeru Vogue Polska? Jest ok, ale naszym zdaniem wymaga kilku poprawek. Co myślicie o tej wersji?#vogue #voguepolska #voguepoland

Posted by Wavelo on Mittwoch, 14. Februar 2018

Jakie czasopisma kulinarne dziś czytacie? 🥟🍴😉

Posted by Paluszki z charakterem on Mittwoch, 14. Februar 2018

Teatr 6. piętro – ciekawie, subtelnie 🙂

Jesteśmy zaszczyceni 😉 #atakvoguletozapraszamyVogue Polska #vogue #teatr6pietro #takiprestizowy

Posted by Teatr 6. piętro on Mittwoch, 14. Februar 2018

Vogue Polska możecie przeczytać w komfortowej podróży! Wołga już odjechała 😉 a my jak zawsze czekamy na Was pod Pałacem Kultury! Zapraszamy na pokład! #VoguePolska #Vouge #VougePoland #Warszawa #PałcKultury

Posted by ModlinBus on Mittwoch, 14. Februar 2018

Tu nic więcej nie trzeba pisać. Tu widać wszystko.#zaznajlodzi

Posted by Zaznaj Łodzi on Mittwoch, 14. Februar 2018

A jeśli jesteście zmęczeni nową okładką Vogue, to polecam piosenkę na wieczór 🙂

Comments 15

  1. Trafione chyba tylko te z przekrzywioną pionową architekturą w tle. Ciekawe, że nikt nie zdecydował się na krzywą wieżę w Pizie. Mały psikus.

  2. a gdzie jest najbardziej znane zdjęcie ze SMOG iem? „Swoją drogą ile postów musi zobaczyć użytkownik w mediach społecznościowych, żeby nabrać przekonania, że „cały świat o tym mówi” i jest to temat numer jeden do skomentowania?” byłoby ciekawie poprowadzić tego typu badania. Choć ze względu na „płynność” internetu ciężko by było je przeprowadzić.

    1. Należałoby najpierw zapytać, czy chodzi o zainteresowanie medialne, czy społeczne, a potem zbadać co sprawia, że temat wywołuje określone zainteresowanie. Postawiłabym hipotezę, że przekonanie o tym, że „cały świat (polski, internetowy) o tym mówi” to w 80% kwestia przynależności do niszy, która temat wałkuje, w 20% łatwość i uniwersalność tematu. Nowelizacja ustawy o IPN nie wywołała burzy RTM i śmieszkowania, a nie można powiedzieć, że był to temat niszowy. Grząski, trudny ergo mało uniwersalny. Co prawda wypowiadanie się o okładce wymaga wiedzy o kontekstach, ale nie powoduje zbłaźnienia, gdy ktoś wykaże naszą niekompetencję. „Niepodobaćsię” może przecież wszystko, o gustach i tak dalej.

      “There is no questioning that Vogue Polska is the most eagerly awaited title of the last decade”. stwierdziła Justyna Markiewicz z Visterii. Ot, bańka informacyjna (i algorytmy, gdy już Google i Facebook „przykleją” do nas temat). Czyli według mnie (badanie metodą odczucia podkorowego) dwa dobre posty w niszy i temat staje się nośny przez reprodukcję opinii (m.in. interakcje).

  3. Pingback: #3 Weekend na kanapie - nakarm swoją duszę - Zaciesz.com

  4. Mnie zastanawia jedno – czy to było celowe działanie, aby w internecie burzę wywołać, czy faktycznie artystyczna wizja jest tak artystyczna, że jej autor sobie nie zdaje sprawy z tego, że „król jest nagi”.

    1. Mad Max – jakoś mam wrażenie, że to właśnie ta druga opcja. Tak odlecieli w swoich wizjach, że zatracili kontakt z rzeczywistością. 🙂

  5. Jak widać temat Vogue jest dosyć popularny 🙂 Nie miałem pojęcia, że jest on tak szeroko widzialny w mediach społecznościowych. Ale nie ma się co oszukiwać – tradycyjne formy reklamy są również dosyć popularne, chociaż wszystkim wydaje się, że tylko widzialność w social media się liczy 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *