15

Vogue Polska – prasa nie umarła, real time marketing tym bardziej

Nie mój świat, nie moja stylistyka, więc zupełnie nie miałem dreszczy na myśl o pierwszej polskiej edycji magazynu Vogue. Też bawiły mnie komentarze, że dzisiaj cała Polska, żyje okładką magazynu. Hmm, ciągle mnie bawią (sam w nie wpadam) pułapki egzystowania ludzi w ich bańce medialnej – to dzisiaj normalne, wcale się nie dziwię, ale wciąż bawi mnie jednak brak świadomości istnienia świata poza tym co serwują nam algorytmy serwisów społecznościowych.

Swoją drogą ile postów musi zobaczyć użytkownik w mediach społecznościowych, żeby nabrać przekonania, że „cały świat o tym mówi” i jest to temat numer jeden do skomentowania? Jeśli natknęliście się na jakieś badania, dajcie znać.

A skoro „cała Polska o tym mówi” to jest to idealna okazja dla marek i firm, żeby podłączyć się pod szał komentarzy i próbować zagarnąć część publiki dla siebie. Jeśli się zbiera takie materiały i kolekcjonuje, może wydawać się to wtórne – jednak wciąż działa i warto próbować tego typu działań. Zwłaszcza kiedy nawiązania są kreatywne, pokazują poczucie humoru czy dystans – w zależności od marki i jej społeczności, wciąż działa. Przyjrzyjmy się więc wysiłkom marek i zwykłych użytkowników, którzy „wzięli na warsztat” najnowszą okładkę Vogue (jeśli coś przegapiłem podrzućcie w komentarzu albo na priv – będę aktualizował).

Oryginalna i pierwsza okładka Vogue Polska

Nareszcie możemy zaprezentować wam pierwszą okładkę magazynu "Vogue Polska”. Małgosia Bela i Anja Rubik pozowały przed…

Gepostet von Vogue Polska am Dienstag, 13. Februar 2018

 

I festiwal przeróbek prywatnych oraz próby real time marketingu firm przeróżnych:

https://www.facebook.com/mytaxi.compl/posts/1643653769048556

Niektóre tematy mogą dzielić, jednak dobra kawa zawsze łączy!

Gepostet von Coffeedesk am Mittwoch, 14. Februar 2018

https://www.facebook.com/stankiewiczatwork/posts/976783125818275https://www.facebook.com/onetrano/photos/a.1770042699901093.1073741828.1769405083298188/2001419353430092/?type=3

Gepostet von Onet Rano am Mittwoch, 14. Februar 2018

Jest i on, jedyny w swoim rodzaju Jarosław Kuźniar. Czy kiedyś doczekamy się takiej okładki Vogue Polska? 🧐

Gepostet von Onet Rano am Mittwoch, 14. Februar 2018

Ja i Wiktor strasznie ucieszyliśmy się na fakt, że Vogue Polska nareszcie zawitał nad Wisłę, dlatego postanowiliśmy…

Gepostet von Adrian Błachut am Dienstag, 13. Februar 2018

Poprawiliśmy.

Gepostet von Polska w dużych dawkach am Dienstag, 13. Februar 2018

Tak podobno miała wyglądać okładka pierwszego numeru Vogue Polska, ale ostatecznie wybrano Warszawę 😉

Gepostet von Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie am Mittwoch, 14. Februar 2018

Dziś z okazji premiery polskiego Vogue #cosobotni #Targówek wydanie specjalne 🌟- wersja przygotowana przez niezrównaną Olga Horodecka. Miłej środuni! ❤

Gepostet von Piotr Stasiak am Mittwoch, 14. Februar 2018

Tak to powinno wyglądać od początku Vogue Polska!

Gepostet von ASZdziennik.pl am Dienstag, 13. Februar 2018

Okładka Vogue Polska wzbudziła niezłe zainteresowanie – czy się podoba czy nie 😉 Zrób to samo, zwróć uwagę ludzi na swój biznes. Zadzwoń do nas – zróbmy to! www.itot.it

Gepostet von ITOT Agencja Kreatywna am Mittwoch, 14. Februar 2018

Widzieliście już okładkę pierwszego numeru Vogue Polska? Jest ok, ale naszym zdaniem wymaga kilku poprawek. Co myślicie o tej wersji?#vogue #voguepolska #voguepoland

Gepostet von Wavelo am Mittwoch, 14. Februar 2018

Jakie czasopisma kulinarne dziś czytacie? 🥟🍴😉

Gepostet von Paluszki z charakterem am Mittwoch, 14. Februar 2018

Teatr 6. piętro – ciekawie, subtelnie 🙂

Jesteśmy zaszczyceni 😉 #atakvoguletozapraszamyVogue Polska #vogue #teatr6pietro #takiprestizowy

Gepostet von Teatr 6. piętro am Mittwoch, 14. Februar 2018

Vogue Polska możecie przeczytać w komfortowej podróży! Wołga już odjechała 😉 a my jak zawsze czekamy na Was pod Pałacem Kultury! Zapraszamy na pokład! #VoguePolska #Vouge #VougePoland #Warszawa #PałcKultury

Gepostet von ModlinBus am Mittwoch, 14. Februar 2018

Tu nic więcej nie trzeba pisać. Tu widać wszystko.#zaznajlodzi

Gepostet von Zaznaj Łodzi am Mittwoch, 14. Februar 2018

A jeśli jesteście zmęczeni nową okładką Vogue, to polecam piosenkę na wieczór 🙂

Comments 15

  1. Trafione chyba tylko te z przekrzywioną pionową architekturą w tle. Ciekawe, że nikt nie zdecydował się na krzywą wieżę w Pizie. Mały psikus.

  2. a gdzie jest najbardziej znane zdjęcie ze SMOG iem? “Swoją drogą ile postów musi zobaczyć użytkownik w mediach społecznościowych, żeby nabrać przekonania, że „cały świat o tym mówi” i jest to temat numer jeden do skomentowania?” byłoby ciekawie poprowadzić tego typu badania. Choć ze względu na “płynność” internetu ciężko by było je przeprowadzić.

    1. Należałoby najpierw zapytać, czy chodzi o zainteresowanie medialne, czy społeczne, a potem zbadać co sprawia, że temat wywołuje określone zainteresowanie. Postawiłabym hipotezę, że przekonanie o tym, że “cały świat (polski, internetowy) o tym mówi” to w 80% kwestia przynależności do niszy, która temat wałkuje, w 20% łatwość i uniwersalność tematu. Nowelizacja ustawy o IPN nie wywołała burzy RTM i śmieszkowania, a nie można powiedzieć, że był to temat niszowy. Grząski, trudny ergo mało uniwersalny. Co prawda wypowiadanie się o okładce wymaga wiedzy o kontekstach, ale nie powoduje zbłaźnienia, gdy ktoś wykaże naszą niekompetencję. “Niepodobaćsię” może przecież wszystko, o gustach i tak dalej.

      “There is no questioning that Vogue Polska is the most eagerly awaited title of the last decade”. stwierdziła Justyna Markiewicz z Visterii. Ot, bańka informacyjna (i algorytmy, gdy już Google i Facebook “przykleją” do nas temat). Czyli według mnie (badanie metodą odczucia podkorowego) dwa dobre posty w niszy i temat staje się nośny przez reprodukcję opinii (m.in. interakcje).

  3. Pingback: #3 Weekend na kanapie - nakarm swoją duszę - Zaciesz.com

  4. Mnie zastanawia jedno – czy to było celowe działanie, aby w internecie burzę wywołać, czy faktycznie artystyczna wizja jest tak artystyczna, że jej autor sobie nie zdaje sprawy z tego, że „król jest nagi”.

    1. Mad Max – jakoś mam wrażenie, że to właśnie ta druga opcja. Tak odlecieli w swoich wizjach, że zatracili kontakt z rzeczywistością. 🙂

  5. Jak widać temat Vogue jest dosyć popularny 🙂 Nie miałem pojęcia, że jest on tak szeroko widzialny w mediach społecznościowych. Ale nie ma się co oszukiwać – tradycyjne formy reklamy są również dosyć popularne, chociaż wszystkim wydaje się, że tylko widzialność w social media się liczy 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *