22

Outdoor z tajemnicą (teaserki)

Dawno nie było na moim blogu billboardowych teaserków. Nie wiem czy to pora taka, czy po prostu przesyt… bo faktycznie te ostatnio spotykane były po prostu nieciekawe. Zero emocji, zero oczekiwania, tajemnica nadmuchana – nuda panie, nuda. Od kilku dni na ulicach Warszawy możemy zobaczyć takie oto maszkarony.

Chociaż na pierwszy rzut oka wyglądają na osobne kreacje, to poziom brzydoty oraz występujący kolor czerwony i pomarańczowy pozwala sądzić, że będą reklamować jedną firmę. Wiszą już dobry tydzień, więc jest wielce prawdopodobne że od poniedziałku pojawi się na nich wyjaśnienie.

A skoro jesteśmy w temacie tajemniczych billboardów, to ustrzeliłem dziś mój ulubiony gatunek tablic – billboard osobiście personalizowany 🙂 służący do małych kampanii w skali całej gospodarki, ale do wielkich spraw w przypadku tych dwojga.

Chociaż to też zależy od sytuacji. O ile autor billboardu jest pożądany (słowo w obydwu znaczeniach) a adresatce takie wyznanie, „siary” w robocie nie zrobi (billboard jest usytuowany akurat naprzeciw jednego z biurowców) to wszystko w porządku. Kłopoty mogą się zacząć, kiedy adorator jest natrętem albo ma zero szans u dziewczyny. Reakcja biurowych „psiapsiółek” pewnie też jest istotna. A takie publiczne wyznania, mogą skończyć się różnie…

  • nrm

    #fail 😉

  • „Tam drogo, a tu… Biedronka”? MVNO „Tu Biedronka” tak jakby niedługo startowało i jeszcze we wszystkich wiadomościach prasowych podkreślają, że stawiają na niskie ceny… I kolorystycznie do tych supermarketów pasuje…

  • nie tylko w Wawie bo i Poznan i Wroclaw tez maja ; ) pewnie kampania ogolnopolska.. ten pierwszy bilboard cos mi przypomina ale nie moge okreslic co.. napewno nie biedre.

    ps. dobry filmik..

  • komórki od Biedronki faktycznie by tu pasowały… czasowo też się zgadza – start 19 stycznia

  • Co do tego „wyznania”, to nawet wiem, gdzie to jest – na powiślu, naprzeciwko ING. A wisi to już od dobrego miesiąca, może jakiś dyrektor, bo taka reklama chyba tania nie jest 😉

    a te reklamy, to nie wiem czemu, mi się z branżą AGD kojarzą…

  • to wyznanie to też jest teaser, widziałem je już w kilku miejscach. Chyba, że chłopak ma kilka dziewczyn 😉

  • ikato

    W Krakowie takie wyznanie było jakieś pół roku temu koło przystanku.Jedno jedyne w swoim rodzaju. Granatowy napis na białym tle. i tu pytanie.. skoro w Wawie jest w kilku miejscach, może ktoś zaczerpnął inspiracji z zakochanego Nowo- Hucianina;)?

  • orb

    @substrate:
    tez mi sie wydaje, ze ten billboard w kilku miejscach mi mignal i niekoniecznie z tym samym imieniem dziewczyny 😉

  • Tego typu pojedyncze billboardy zaczęły się pojawiać już dawno (chyba od kiedy firmy outdorowe wrzuciły do cennika kampanie 2-tygodniowe), przypomnę mój ulubione przykład, sprzed ponad 2 lat
    http://www.blog.mediafun.pl/index.php/2006/07/25/personalizowany-billboard-czyli-%E2%80%9Eakcja-warzywek%E2%80%9D/

    Jeśli faktycznie ten billboard wisi w kilku miejscach w Warszawie to może świadczyć o jakiejś kampanii (albo szalonej miłości) – ten był sfotografowany tuż obok OS Solec.
    Jedna tablica + wydruk na 2 tygodnie to nie jest jakaś ogromna suma, ale i powoli pomysł przestaje być oryginalny.

    Personalizowane tablice (np. w stosunku do firm) stosowały jakiś czas temu niektóre firmy windykacyjne.

  • Szkoda chłopaka z filmu. A billboardy ciekawe – zobaczymy czy to Stonka 🙂

  • W Łodzi już widziałem billboard będący rozwiązaniem tego teasera – rzeczywiście to MVNO Biedronka. Szkoda że kreacje aż tak bardzo odstaje od poziomu spotów TV, które im robi Publicis 🙁

  • Ten „dla Madzi” to jakoś wizualnie i koncepcyjnie mi pasuje do nowej promocji Milki: http://www.ilovemilka.pl/ – Miłosne Graffiti. Porównaj położenie tego billboardu do tych, które są na liście na stronie.

  • Neevor

    W Krakowie te teaserki już są rozwiązane.
    I chodzi o biedronkę.
    Reklama miażdży system.

  • Tak, to jest biedronka, zdjęcie rozwiązania umieściłem na swoim blogu, jeżeli ktoś jeszcze nie widział (http://advermania.pl/content/tam-drogo-tu-biedronka-czyli-kiepski-teaser)

    Swoją drogą… straszny maszkaron… :]

  • Okropny teaser, szkoda gadać… Natomiast jeśli to drugie jest też teaserkiem, to niczego sobie 😉 Może komuś uda się wyśledzić, co to za cudo 😉

  • aga

    w krakowie telefonia Biedronki rozwiązana już wisi

  • aga
  • Drugi billboard „Kiedy jest najtaniej” to tez biedronka. Dwie tragiczne kampanie w jednym czasie…

  • Szyba

    Komentarz z Joemonstera 😉

    „Coś nowego – jeszcze nie wiem co – reklamuje się ostatnio w Warszawie hasłami nieprzypiętymi do marki. Hasła są typu „Tam drogo, a tu”. Dzisiaj widziałem inne: „Czy małe jest dobre?” i dopisek sprejem: „TYŚ CHYBA PREZYDENTA NIE WIDZIAŁ”

  • Widze, że zdania są podzielone. Jak dla mnie kampania biedronki to tandeta. Podchwycili temat z teaserami i poszli za ciosem. W tym wypadku – jak dla mnie – polegli…

  • asia

    Czy te billboardy z wyznaniem faktycznie wiszą w kilku miejscach? Wiem tylko o tym na Solcu. Wcześniej wisiał niedaleko bardzo podobny, też Magda i Bartek i podobny graficznie.Myslalam, ze to poczatek jakiejs kampani, ale to juz pnad miesiac… Jesli ktos wysledzi autora, bardzo proszę o info 🙂

  • 22%

    Pierwszy teaser skojarzył mi się z logo Looney Tunes, spójrzcie tu:
    http://www.emulsioncompulsion.com/gallery2/d/49418-1/LOONEY+TUNES+LOGO_001.jpg

    Apropos tych wyznań: przy trasie wylotowej z Wwy na Terespol, w Aninie są dwa plakaty (po prawej i po lewej stronie trasy) na których ktoś składa życzenia żonie. Billboardy wyklejone są już kilka miesięcy (?), a ja za każdym razem zapominam zrobić zdjęcia jak przejeżdzam. Widział to ktoś?