1

Fe jak Si

Przeglądając ostatni numer Marketing & More moją uwagę zwróciła stała sekcja w tym magazynie – Fe i Si (czyli takie hity i kity). Zdumiało mnie, za co hit i za co kit.

Hita dostał spot Mcdonalds i te złowieszcze „a może frytki do tego”. Może ja mam uraz (moja pierwsza praca to był miesiąc w makdonaldzie). W każdym razie redakcja swoje Si dla żółtego eM tak uzasadnia:

Dla McDonald’s Polska, za kampanię zachęcającą do podjęcia pracy w jego sieci. Za szczerość, zwłaszcza że zawarta w spocie autoironia uwiarygodnia przekaz.

Dla mnie to jednak będzie Fe, zwłaszcza że duży moloch pewnie trochę po tyłku dostaje z powodu tanich biletów do Anglii i próbuje wmówić, że w rozmowie z kumplami mówi się „pracuję w McDonald’s”, a nie „pracuję w makdonaldzie”… nic dziwnego, że koledzy się śmieją (a potem i tak czeka ich karapraca).

Fe przyznane przez redakcję Marketing & More jeszcze bardziej mnie zaskoczyło:

Firmom: H&M, Puma, House, Kulczyk Tradex, Delitissue, Wyborowa i Wydawnictwu Bauer, które nie wczuły się w klimat naszego świątecznego dodatku i odmówiły złożenia życzeń swoim konkurentom. Zwłaszcza, że ich wymówki nie brzmiały przekonująco.

Hmm, trochę zdębiałem… na szczęście w niedziele wieczór naczelny jest pod telefonem (brawo)… bo ganić klientów (tfu… potencjalnych reklamodawców), że nie dali się nabrać na płatne życzenia w magazynie to trochę przesada. Na szczęście naczelny zapewnił, że wszystkie życzenia w grudniowym Marketing & More były bezpłatne (a jest tego z dwie rozkładówki), a firmy trochę rzeczywiście dziwnie się wykręcały, więc moje oburzenie się ostudziło. Wybrać formę życzeń do swoich klientów czy konkurentów to jednak decyzja firmy i ja bym jednak wybrał coś innego na „Fe”.

Za to na tej samej stronie „Si i Fe” jest również sekcja „Na ostro” , gdzie wspomniany jest mój wesoły blogasek i mniej już wesoła dla Wawela akcja z robakami. No to jak mnie chwalą, to ja jestem na „Si” i macie komcia ode mnie 🙂

Acha, te nieszczęsne frytki dla przypomnienia i dyskusja o nich:

  • Tomek K.

    No Maćku,
    pojechałeś. Ja podtrzymuje Si dla McDonald’s. Uważam, że to świetna kampania, oczywiście na tym etapie możemy mówić tylko o jej koncepcji, urodzie i pomyśle.
    Co do Fe – zgoda firmy maja prawo odmówić, dlatego uznałem, że my mamy prawo przyznać im minusa za to, że nie wczyły się w świąteczną atmosferę.
    Pozdrawiam
    tk