Czy pamiętacie słynne zdjęcie robotników budujących Centrum Rockefellera w Nowym Yorku? Ja pamiętam je jeszcze z dzieciństwa, wisiało w mieszkaniu mojej ciotki, zawsze się nim zachwycałem. Było chyba swego czasu bardzo popularne na różnego rodzaju plakatach, chyba nawet w ramkach z IKEI je widziałem. Fotografia została wykonana przez Charlesa C. Ebbetsa w 1932 roku na wysokości ok. 250 metrów, ustrzelił on robotników podczas przerwy śniadaniowej. Dzisiaj na takie śniadania z kumplami na wolnym powietrzu żaden nadzór budowlany nie wyraziłby zgody :-).
74 lata później firma Lego – też od konstrukcji budowlanych, tyle że mniejszych – wykorzystała pomysł zdjęcia do swojej kampanii reklamowej.
Ehh, gdzie te dawne LEGO, teraz to jakieś Harry Pottery w tych klockach czy inne Bionicle. Lego idzie z duchem czasu i już dzisiejsze klocki dla starszych dzieci to zaawansowana technologia – zobaczcie tutaj.
Wracając do starych zdjęć w reklamach, nie jest ani nowy, ani nie pierwszy sposób adaptacji słynnego zdjęcia do potrzeby reklamy. Moim ulubionym jest przeróbka zdjęcia z konferencji jałtańskiej z 1945 roku, na którym na party przywódców Wielkiej Trójki, Diesel zaprosił kilka panienek. Reklama była kiedyś drukowana w polskich magazynach – świetna retuszerska i fotomontażowa robota.
Comments 4
http://www.datasky.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=24
Dorzucam kolejny przykładzik 😉
Author
dzięki, dobry przykład
btw – bardzo przyjemnego bloga prowadzisz…
thx 🙂
Pierwszy raz, jak zobaczyłem to zdjęcie robotników jedzących śniadanie na wysokości – budziło ono we mnie duże emocje. Później zastanawiałem się na ile ono było prawdziwe? Może wtedy już stosowano jakieś metody modyfikacji zdjęć? 😉
PS: Szkoda, że teraz w artykule nie są widoczne zdjęcia. Może uda się to naprawić?