O tym, że warto podpinać się pod EURO 2012, wie już każdy konsument, nieważne czy kupuje parówki (kibica), kajzerkę (kibica) i zapija kefirem (kibica) potem korzystając z papieru toaletowego (też kibica) – więc nie będę się o tym specjalnie rozpisywał. Ale przyznacie chyba, że brakuje w sieci, w reklamie i w Waszych „wallach na fejsie” jakichś błyskotliwych nawiązań – większość to odgrzewane kotlety i wtórne nawiązania. Ok, Gdańskie Seminarium Duchowne było niezłe.
Nie wiem czy to dobrze dla filmu virusowego, że jest on zapowiadany, pojawiają się szkice koncepcyjne i zrzuty ekranów jeszcze na kilka dni przed premierą a sam viral jest omawiany na konferencjach branżowych. Może do zwykłych użytkowników sieci te zapowiedzi nie dotarły, ale podejrzewam, że spora część osób z „branży-branżusi” o planowanych viralu wiedziała i słyszała. Niespodzianki nie było.
Tuż po spektakularnym zwycięstwie Polski nad Andorą, Tesco (Pride & glory) wypuściła kolejnego virala (po Natanku Batmanku) z Heniem – jednym z brand hero tej marki.
Jak Wam się podoba? Chyba jest ok, prawda? Nawiązania do kultowych scen z boisk piłkarskich – Dudek Dance, główka Zidane i kilku innych (odnajdźcie sami), dobry czas, świetnie odbierana przez Polaków postać Henia. Teoretycznie dobry przepis na sukces (nawet strój Natanka-Batmanka można odnaleźć w tym filmie :-).
Nie wiem jakie założenia postawił sobie klient, bo agencję Pride&Glory znam i wiem, że są wielkie :-). Natankowi-Batmankowi ponad pół roku zajęło osiągnięcie 2 milionów wyświetleń na YouTube (i zdobył kilka branżowych nagród), czy Apel Henia do polskich piłkarzy zbliży się do tego wyniku. Hmm, myślę, że będzie trudno… stawiam, że osiągnięcie miliona wyświetleń (patrząc tylko na oryginał YouTube (bo klony pierwszego i drugiego virala będą krążyły na wielu serwisach video) już będzie sukcesem. Ponieważ film nawiązuje do kultowych wydarzeń z udziałem międzynarodowych gwiazd futbolu – ostateczny wynik na liczniku może być nabity przez widzów z całego świata. Nie wiem czy o to chodziło klientowi, niemniej jednak trzymam kciuki aby polska produkcja wylądowała na zagranicznych serwisach branżowych i była doceniona również na świecie.
A na razie przygotujcie sie, że Wasz facebookowy wall przez kilka dni zaleje Henio strzelający gole 🙂
Comments 9
zastanawiam się, czym taki " zapowiadany viral" różni się od zwykłej reklamy?
Że na niego ludzie (fani serii) czekają, a na reklamę mniej?
Spot został wyprodukowany przez Studio Animacji Xantus we współpracy z Pride&Glory :)), to już ich druga współpraca i kawał dobrej pracy:)
Czyli Xantus odwala 100% roboty a ich pośredni P&G zbiera sławę. Typowe dla branży.
Author
Omg – produkcja to co innego, pomysł i praca dla klienta to co innego – \”nie mieszajmy dwóch różnych systemów walutowych\”.
hehe, jak dla mnie genialne! Szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę poczynania konkurencji na polu euro 2012 🙂
Henio jest naprawdę dobry.
Henio, Rozum, … jest jeszcze jakaś ciekawa seria?
Spot całkiem sympatyczny 🙂 A te różnorakie produkty kibica rzeczywiście mogą wywoływać śmiech. Euro to już wręcz cały motyw reklamowy, czasami bezmyślnie wykorzystywany.
Dzieciaki też swoje z okazji Euro wywalczyły 😉 http://www.youtube.com/watch?v=Bht9xqY00kM