Dog in the fog powoli się skrada, na razie nie wiem jak bardzo zmieni swoje oblicze. Mam nadzieję, że zmieni również smak, pamiętam że niezbyt mi podchodziło to piwo. W każdym razie nowa odsłona piwa szykowana jest na dzień dziecka (!), tak przynajmniej jest ustawiony licznik na stronie, odmierzający czas do premiery. Na razie w sieci pojawił się spot – nie jestem pewien czy bardziej śmieszny czy bardziej kontrowersyjny – taki viral trochę na siłę (chociaż fajnie zagrany i skręcony) – w dalszym ciągu PZL? Hasło „Nie odbierajmy życia zbyt poważnie” – piękne :-), chociaż pewnie gdyby w dzień dziecka pojawił się ten spot w telewizji, Sowińska przerzuciłaby się pewnie z Teletubisiów na piwo :-).
Przypomnę, że poprzednia kampania wprowadzająca Dog in the fog na rynek miała kilka ciekawych akcji, m.in niewidzialne psy na ulicach miast (szumnie nazywane flash mobami).
Tak wyglądały spacery ze smyczami w różnych miastach.
Kampanii Dog in the fog udało się w zeszłym roku zdobyć nagrodę w konkursie Effie, gdzie oceniane są nie tyle kreacje ile efektywność działań marketingowych – piwo zdobyło srebro w kategorii napoje alkoholowe. Opracowanie tej kampanii zgłoszone do konkursu do ściągnięcia (PDF – 160kb) a tutaj trochę więcej opisów.
I dla przypomnienia dwa spoty z Dog in the Fog:
Comments 9
2 lata temu smakowal wg mnie tak: http://ja.rafi.pl/2005/07/20/dog-in-the-fog/
Obecna reklama jest dosyć zabawna, niemniej jednak nie skłoni mnie do ponownego popełnienia błędu jakim był zakup tego trunku.
Author
ja dla testów się poświecę… ale fakt – doga piłem wtedy dwa razy – pierwszy i ostatni 🙂
ta przez tą nową stronę Doga nie mam faceta w nocy – bo właśnie …pracuje :/
Author
nie martw się, sprawdzałem przed chwilą licznik, za 65 godzin będzie w domu 🙂
Pewnie uznacie mnie za zboczeńca, ale mi to piwo całkiem smakuje. Tyle tylko że jak się wypije więcej niz jedno, to istotnie zaczyna mdlić :/
nie znam piwa które by było zadedykowane do wszystkich…
Teściowiec jak zdąża do ogrodu chodź nie jest piwoszem to prosi o dwa Dogi ze skelpu, reklama frywolna ale przypomina mi klimat „u Cioci na imieninach” ten cały festiwal kawałów – jeden prze drugiego… młodzi ludzie tak się nie bawią.
Wnioskuje ztąd że grupa jest ciut starsza od nas (od mnie) i nie typowi piwosze – wręcz ludzie co nie przepadają za konwencjonalnym smakiem piwa.
hm…
odważna – ale rewelacyjna – przełamuje sztywne bariery Polskiego poczucia humoru – może w końcu jako naród nie będziemy odbierać życia zbyt poważnie 😉 oby tak było… a dla Dog in the Fog – brawo za kampanię
http://wiadomosci.onet.pl/1548833,327,item.html
TVN 24 odmawia emisji kontrowersyjnego spotu
Telewizja TVN 24 odmówiła emisji najnowszej kampanii piwa Dog in the Fog. Spot przedstawia, z przymrużeniem oka, egzekucję na krześle elektrycznym – informuje Presserwis.
TVN 24 jako powód nieprzyjęcia reklamy do emisji podaje, że jest to kanał informacyjny, w którym prowadzone są debaty publiczne.
„Jednym z tematów takiej debaty jest też kara śmierci. Bylibyśmy niewiarygodni, gdyby przez przypadek, w tym samym czasie była u nas emitowana ta reklama” – pisze w oświadczeniu stacja. Cezary Filew, creative w agencji reklamowej PZL, która stworzyła tę reklamę, twierdzi, że w agencji spodziewano się, iż temat, który dotąd nie był poruszany w polskich reklamach, może wywołać kontrowersje.
– Taki czarny, angielski humor pasuje do marki. Nie chcieliśmy nikogo urazić, chodziło o rozśmieszenie widzów – dodaje.
Reklama jest emitowana w TVN, TVP 1 i TVP 2.
Po tej debilnej reklamie spadła sprzedaż piwka, hehe.