Ponieważ firma Powermed pojawiła się na moim blogu już kilka razy (zarówno we wpisach jak i Waszych komentarzach) w raczej negatywnym (a co najmniej kontrowersyjnym) świetle.
Dzisiaj dla odmiany trochę jaśniejszych barwach (markę Powermed nieczęsto widuję w telewizji, dlatego zwróciłem na nią uwagę). Firma pojawiła się we wczorajszej licytacji Złotych Kart Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, i to na pozycji wicelidera, licytując z jeszcze jedną firmą, które swego czasu też sobie sporo nagrabiła (mój ulubiony program UWAGA! zrobił o niej aż dwa odcinki, tutaj są linki 1 2 3) – Europejskim Centrum Odszkodowań (EuCO).
Licytację złotych kart wygrało EuCo (60 tysięcy złotych), Powermed (z wynikiem 57 090 zł) zajął drugie miejsce.
Nie chcę absolutnie krytykować udziału w aukcji WOŚP, wręcz przeciwnie, przecież wiadomo do kogo, na jaki cel i w jak rygorystyczny sposób orkiestra wydaje pieniądze. Zwracam tylko uwagę na medialny fakt: Jurek Owsiak kilkukrotnie wykrzykujący nazwę firm, pozytywnie podniecony, przed ekranami i w studio również głównie fani orkiestry (przeciwnicy poszli spać) i publiczność krzycząca firmie „dziękujemy!”. Piękne spełnienie marzeń marketera (a raczej specjalisty od PR). Tylko dwóch z pierwszej dziesiątki licytujących Złote Karty ma „anonimowe” pseudonimy, pozostałych można bez trudu zidentyfikować (firmy). Powermed zagrał tutaj najlepiej bo nawet w do nicka zmieścił swój adres internetowy.
Brawo panie i panowie, pieniądze pójdą na szczytny cel, a licytujące firmy zgodnie z regułami rynku wykorzystają zdobycie kart i serduszek w marketingowy sposób.
EuCo już zaktualizowało swoja stronę i informuje, że jest sponsorem wrocławskiego finału WOŚP, Powermed jeszcze trochę w tyle, w dalszym ciągu zaprasza do oglądania Polsatu… 3 sierpnia 2008.
Comments 16
No i doczekaliśmy się nowej wersji strony internetowej Powermedu. Jest również informacja w wersji pop-up’u o WOŚP.
Pozdrawiam.
A wszystko na szczytny cel i ze szczytnych pobudek 😉
moze sie myle, bo nie bylo mnie caly czas w studio (akurat na licytowanie na antenie zlotych kart mnie nie bylo), ale 'dziekujemy’ krzyczelismy firmie 'consus’ za 1 010 000 za zlote serducho 😉 to tak slowem wyjasnienia – chyba ze sie myle
swoja droga kilka firm dzieki takim akcjom ma zamiar chyba zarobic na wospie – wszak to swietna ogolnopolska reklama
@sagittariuspl:
„swoja droga kilka firm dzieki takim akcjom ma zamiar chyba zarobic na wospie – wszak to swietna ogolnopolska reklama”
brawo refleks 🙂
praktycznie kazda firma wchodzaca w dzialania charytatywne wykorzystuje do tego budzet marketingowy, fundacje tworzone przez korporacje maja rowniez cel wizerunkowy – takie jest zycie 🙂
No i nie widzę powodu, żeby nad tym ubolewać. Ba, przedsiębiorstwo biorące udział w takich działaniach z czystego „dobrego serca” oskarżyłbym szczerze (lub kto inny, w szczególności akcjonariusze) o niegospodarność.
troche mnie nie zrozumielismy. oczywiscie wosp to swietna reklama choc jak widac na przykladzie zlotej karty widac, ze bardzo droga 😉
nie mam nic przeciwko takiej reklamie. jestem tylko przeciwnikiem myslenia niektorych, ktorzy np. oddaja % od swoich dochodow na cele charytatywne, a tak naprawde to sobie podnosza 2x wiekszy % na cenie.
ciekawe ze tak można … taka reklama za relatywnie małe pieniądze w najbardziej oglądalnym czasie…. hehehe…
Author
no, aż taki najbardziej oglądany to ten czas nie był 🙂 ale wzbudzający pozytywne emocje, na pewno
Z tego, co jest mi wiadome to EuCO angażuje się od lat w akcje charytatywne. To czy był to zabieg marketingowy to nie wydaje mi się…
Ja korzystałem z ich usług, bo zajmują się egzekwowaniem odszkodowań i bardzo miło mi słyszeć, że to nie jest następna firma, która tylko dąży do ciągłego zarabiania pieniędzy, ale że pomagają chorym dzieciom i angażują duże fundusze w akcje charytatywne.
Europejskie Centrum Odszkodowan to uczciwa i wiarygodna firma. To, że angażuje się w sprawy charytatywne może być jedynie pochwałą, a nie szukaniem dziury w całym.
Jesteście śmieszni w tym, zeby krytykowac, że ktoś może chciałbym się pokazać …
utworzył bloga i świeci, a nawet 1 zł nie przeznaczył na dobroczynny cel pewnie… pies, który mało szczeka, nie gryzie i pewnie tak jest w tym przypadku…, nie interesuje mnie euco, powermed, coca cola, pepsi i inni. Ważne jest czy pomagają, a Tobie się nudzi, Twój blog i tak długo nie pociągnie…
Dzięki temu że potrafią się dzielić moja córka chora na cukrzycę dostała z WOŚP pompkę insulinową na którą mnie nie stać, jestem bardzo wdzięczny tym firmom i nie zastanawiam się w jakim celu to robią pomogli i koniec, chwała im za to.
POWERMED mam i jestem pod wrażeniem ^^ na poczatku myslalem ze beka, ale mija 2 lata i nie tylko kreci ale jest wypas ;]
do Właścicela tego bloga:
może dla ciebie wszystko jest FUN ale nie zabieraj słońca dzieciom i szansy na to że dostaną na czas pomoc medyczną z urządzeń które kupuje DLA NAS WSZYSTKICH WOŚP
Rozumiesz?
WOŚP powinien mieć najlepszy czas antenowy, i nawet więcej aby mógł spokojnie pokazać i mówić o większej ilości sponsorów to wtedy dostawałby więcej pieniędzy a przez tyle lat pokazał że potrafi nimi gospodarować i uratowano tysiące istnień prze to że ktoś dał te pieniądze.
SZACUNEK DLA WSZYSTKICH SPONSORÓW
nie przejmujcie się tymi wszystkimi zawistnymi ludzmi i dawajcie pieniądze – będziemy wam wdzięczni.
PS. w szpitalu widzę więcej urzadzeń z serduszkiem niż bez, ale ktoś kto nie musi tam chodzic to widzi świat tylko przez pryzmat telewizji i mysli że wszystko jest śmieszne.
Jadąc ze znajomym mieliśmy kraksę, wjechał z nas inny samochód, kierowca po czterech piwach wbił się z podporządkowanej. Ja byłem pasażerem i walnął tuż za mną. Na szczęście nic wielkiego (poza tym, że auto do grubego remontu:)) ja miałem tylko kilka zadrapań. Pojawił się inny kumpel właśnie z Euco i powiedział, że zgodnie z prawem należy się nam kasa z OC sprawcy, myślałem, że dla właściciela auta którym jechałem ale okazało się, że i ja mogę coś wyrwać. Liczyłem na parę stówek a Euco przelało mi blisko 4 tysiące. Sami musieli zgarnąć pewnie z 20% a państwo zabrało 23% vatu ta kasa to to co zostało dla mnie. Państwo za zgarnięte 23% Vatu buduj stadiony, przy których są przewały i Miro i inni kradną ile popadnie. Czyli kasa w błoto. EuCO oddało jakąś część z własnej woli na tę kartę, która pomoże wielu dzieciakom. Krytykanci nie wiedzą o czym piszą. Mediafanie – weź się najpierw zorientuj a potem komentuj, żeby nie robić z siebie (pipi autocenzura) 😉
Author
czy ja w tym wpisie w którymś momencie skrytykował działalność EuCo? Skomentowałem tylko, a właściwie odnotowałem oczywisty PR-owy fakt.