7

Krystian „MacKozer” Kozerawski o współpracy firma-bloger

Wczorajszy wpis i rozmowa z Przemkiem Pająkiem to nie jedyny wywiad jaki udało mi się przeprowadzić podczas wczorajszej imprezy Wiadomości24.pl (debata i Gala Dziennikarz Obywatelski 2010 Roku). Udało mi się złapać Krystiana „Mackozera” Kozerawskiego, autora bloga Mackozer.pl. Muszę przyznać, że bardzo nie lubię bloga Mackozera… bo zawsze po wizycie i lekturze kilku postów moje konto pomniejsza się na rzecz AppStore 🙂

Ale nie moje portfelowe żale były powodem naszej rozmowy… ale współpraca MacKozera z bankiem Inteligo, który jakiś czas temu zrobił z nim małą akcję reklamową. Na czym polegała akcja? Hmm, tutaj pojawia się słowo, które w świecie biznesu, zarabiania na blogach, współpracy z reklamodawcami, słupkami i analizami odwiedzalności jakoś słabo pasuje (nawet w rozmowie dwóch odzianych na czarno, długowłosych gości), ale jest bardzo ważne – marzenie. Marzeniem MacKozera, marzeniem autora blogu o Apple, było pojechanie na doroczną imprezę MacWorld do stanów. I to było kluczem współpracy i umowy, która jest jasna dla blogera, jasna i zrozumiała dla czytelników. Nie jest marzeniem blogerów testowanie zupek czy otrzymywanie kuponów zniżkowych. Poznanie marzeń blogera, z którym firma chce współpracować (i naturalnie dostać się przez to do jego wpisów) jest tutaj kluczem… nie oklejenie bloga reklamami. Trochę to naiwnie i infantylnie brzmi ale jest w tym dużo racji. Wtedy można uruchomić na blogu emocji, u autora, u czytelników. O tym jak sama akcja przebiegała, jak bardzo MacKozer musiał się ugiąć i na ile zrezygnować ze swojej niezależności oraz czy faktycznie bankowi Inteligo się ten ruch opłacał rozmawialiśmy sobie w przerwie między debatą a galą 🙂

  • Pani w okolicy 2:30 rulez 😉

  • I można? Można.
    Współpraca bloggerów z firmami to naturalna sprawa i jedyne o co trzeba zadbać to jak w kazdej sytuacji – twardy kręgosłup (jaja). Przeciez nikt nie oczekuje tego, że za jakies $ czy gifty ktoś zmieni zdanie i bedzie malował trawę.
    To normalny sposób na generowanie contentu, uzyskiwanie opinii.
    W dodatku bardzo efektywny – my zreazliowaliśmy projekt wspólnie z serwisem winabezalkoholowe.pl i obie strony bardzo sobie chwalą efekty.

  • LukaszLesniak

    Witam,
    Czuję się trochę wywołany do odpowiedzi 🙂
    Współpraca z Krystianem to czysta przyjemność. Bardzo szybko doszliśmy do porozumienia jak będzie wyglądał wyjazd i nie narzucaliśmy cenzury czy też nie wymuszaliśmy specjalnych materiałów w trakcje jego wyjazdu.
    Blog Krystiana to doskonałe źródło wiedzy o Apple, ale również ciekawostki ze świata IT. Inteligo oferuje wygodę bankowania w oparciu o wyrafinowaną technologię, dlatego decyzja o wsparciu wyjazdu.
    Jesteśmy zadowoleni ze współpracy i kibicujemy Krystianowi w dalszym rozwoju bloga.
    Nadal czytamy bloga 🙂 i nasze kieszenie też szczupleją 🙂

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • mPadak sponsorem odcinka 😉 – widać mają coraz lepsza "renomę".
    Swoją drogą nie wiedziałem, że Inteligo ma aplikacją na iOS.

  • Pingback: Debata: W jaki sposób internet zmienił współczesne dziennikarstwo : Blog.Mediafun.pl()

  • Pingback: Marketing w blogosferze « Skuteczny e-marketing()

  • Pingback: Debata: W jaki sposób internet zmienił współczesne dziennikarstwo | Blog.Mediafun.pl()