12

Contentstream – przegląd prasy na blogu (i jeszcze można na nim zarobić)

Contentstream (NetSprint) to rozwiązanie umożliwiające wymianę treści (a raczej ruchu) między dużymi a małymi wydawcami. W praktyce polega to na tym, że bloger lub właściciel forum, serwisu internetowego definiuje sobie wielkość i rodzaj treści jakie będą wyświetlane na specjalnym boxie. Treści, które pojawiają się w boxie pochodzą od dostawców treści (z serwisów wp.pl, Agory itp) i za każde kliknięcie bloger otrzymuje wynagrodzenie.

To coś w rodzaju „prasówki”, którą macie po prawej stronie tego bloga, tylko, że w przypadku nie pochodzi z moich ulubionych RSS-ów ale jest generowana automatycznie i na podstawie zdefiniowanych słów kluczowych… no i na Contentstream można zarabiać. Ile? Tego jeszcze nie wiem, wszystko wyjdzie w praniu. Czy jest to atrakcyjne rozwiązanie dla blogerów? Hmm, w moim przypadku mam już prasówkę, z której sam korzystam i jestem zadowolony, kolejny box z treściami już mi chyba już potrzebny (chyba, że będzie przynosił 4 tys. miesięcznie 🙂

Podejrzewam, że podobnie podejście będą mieli blogerzy z dłuższym stażem, natomiast fora internetowe czy mniejsze portale hmm – tutaj może być ciekawie. Wiem, że teraz trwają testy, serwis rusza lada moment, w momencie pisania tego tekstu mam dostęp do zamkniętej części tego serwisu (widać, że prace trwają, bo działa różnie) ale udało mi się wygenerować przykładowy box, który zdefiniowałem tak, aby sam dopasowywał treść do tego co jest no blogu, oraz dodatkowo wskazałem, żeby dobierał treści ze słowami „reklama”, „biznes”, „startup” i „internet”. Dorzuciłem jeszcze słowa „facebook”, „twitter”, „blog” i „blogi” (nie ma tego na zrzucie z panelu).

Chciałem zdefiniować jeszcze jeden, mniejszy, ale widzę, że w tej chwili contentstream nie pozwala na umieszczenie dwóch boxów na jednej stronie – może to chwilowy błąd, może specjalna blokada. Poniżej wspomniany box (specjalnie zrobiłem do duży, żebyście mogli ocenić treści które proponuje contentstream).

Hmm, jak patrzę na dobór treści… jest całkiem nieźle… – pochodzą z popularnych strony (interia.pl, wyborcza.pl, wp.pl) pasują nawet nieźle. Wy pewnie widzicie coś innego niż ja, w momencie pisania tego wpisu, ale hmm, gdybym nie miał „prasówki” na blogu, to bym się całkiem poważnie zastanowił nad wrzuceniem tego do bloga.

A tak wygląda panel konfiguracyjny do niego (wszystko jest proste i zrozumiałe na pierwszy rzut oka).

A to moja rozmowa z Przemkiem Żyłą (Business Development Manager ContentStream & Wydawcy Adkontekst) o Contentstream podczas targów InternetPoland.

disclaimer: Przemek Żyła jest stałym współpracownikiem „mediafun magazynu”, przygotowuje teksty dotyczące sprzedaży i marketingu.

  • mediafun

    Poklikajcie proszę trochę w ten box contentstream, to wrzucę potem i zobaczymy jak będą wyglądały statystyki.

  • Dzieki za poruszenie tematu jako chyba jedyny betatester 🙂 Szkoda, ze na temat zarobkow nie ma zadnego konkretnego info. Zgaduje, ze beda duzo nizsze, niz w AdSense, bo uzytkownik czytajacy plotke lub newsa jest mniej wartosciowy, niz klikajacy w reklame jubilera (o ile w ogole jest wartosciowy).
    Reklamy te widzialem u Krzyska Lisa wielokrotnie i nawet klikalem w nie z autentycznego zainteresowania. Kolejny plus: poki co adblock tego nie wywala 🙂

    Bede wdzieczny za follow-up posts 🙂

  • artur

    nikt nie mowi o stawkach takze zapowiada sie bieda chyba 🙁

  • Igor

    I chyba nie ruszyło. Nie ma informacji o stawkach. Nie przygotowali się

  • Pingback: ContentStream()

  • Pingback: ContentStream.pl – zarabiaj na dostarczaniu ciekawej treści | zarabianie-na-blogu.pl()

  • U mnie na przestrzeni kilkunastu dni wyszło ok. 0,025 PLN za kliknięcie.

  • Hmm (wrzucałem komentarz i jakoś się nie pojawił) – więc jeszcze raz.

    Ogólnie stawka nie jest wysoka, jednak całkiem nieźle wypada eCPM (który jest zdecydowanie lepszą wartością do porównywania).
    A co do wartości użytkownika. Uważam, że dużo bardziej wartościowy jest taki, który klika na artykuł go interesujący, niż skuszony ładnie migającą reklamą (aczkolwiek świadomy klikacz reklamy też ma swoją wartość). Użytkownik, to przede wszystkim osoba. W CS czy Adkontekst stawiamy na świadomość, więc boksy emisyjne nie należą do wysoce inwazyjnych (czytaj: nie wkurzają czytelników tak bardzo, jak inne "wyskakujące" formy promocji) 🙂

    Wracając do dyskusji – startujemy, więc z jednej strony liczymy na Wasze testy i feedback, z drugiej strony tworzymy coś nowego i prosimy o odrobinę wyrozumiałości.

  • Ciekawy patent. W tej chwili co prawda nie prowadzę bloga jednak w niedalekiej przyszłości mam zamiar zacząć. Mam nadzieję, że dopracują dobór artykułów pod słowa kluczowe, bo jak widzę po Twojej ramce to bywa różnie.
    Dzięki za info!

  • To moze tak mocarny urzad skarbowy za brak energi i straty zwiazane z powodu niemoznosci funkcjonowania handlu(sklepu) pomoze handlowcowi wyegzekwowac od zakladu energetycznego zwrot strat.

  • Hi there to all, it’s actually a nice for me
    to pay a quick visit this site, it consists of precious Information.

  • May I simply say what a relief to discover a person that really understands
    what they’re discussing on the net. You certainly realize how to bring a problem to light and make it
    important. A lot more people must check this out and understand this side
    of the story. I was surprised you’re not more popular because
    you surely have the gift.