5

Włoski toast

Piwo Peroni, marka którą mało znam, parę razy próbowałem (smakuje bardzo dobrze) i kojarzy mi się raczej z kobiecą marką, cienkimi papierosami i reklamami przypominającymi spoty włoskich kreatorów mody – a mój styl to raczej zmiętolony łach :-). Tym razem rusza z kolejną kampanią, którą wspiera produkcja filmowa, coś między spotem reklamowym a filmem Fellinniego. Zresztą nie tylko tytuł „La Dolce Vita” nawiązuje do kultowego filmu.

Aby zaprezentować najbardziej charakterystyczne sceny z filmu „La Dolce Vita”, twórcy spotu reklamowego ściśle współpracowali ze znawcami dzieła Felliniego. Ekipie udało się to, co nie udało się do tej pory nikomu od czasów Federico: uzyskali pozwolenie na nakręcenie najbardziej znanej i kojarzonej z filmem sceny – kąpieli w Fontannie di Trevi. Było to pierwsze pozwolenie na wejście do tej zabytkowej fontanny od 49 lat, czyli od momentu kręcenia oryginalnego dzieła. Konsultantem obecnym podczas kręcenia tej sceny był nie kto inny jak… Anita Ekberg, odtwórczyni roli Sylvii w filmie Felliniego.

W piątek odbyła się uroczysta premiera filmu, połączona z imprezą „na wypasie”, Olivierem Janiakiem i włoską kapelą… i w ogóle wszystkim co włoskie… niestety nie udało mi się dotrzeć, więc nici z relacji. Ale za to dostałem kilka ciekawych materiałów… oprócz samego filmu również „making of”. Uwielbiam „making ofy”, szczególnie informacje ile ton ziemi, wody czy kabli wykorzystano, skąd sprowadzano włosie do szczotek i kłaki do dywanów. Czasem zastanawiam się po co to wszystko… ale i tak bardzo to lubię 🙂

  • AnaKa

    Byłam na evencie Peroni Nastro Azzurro La Dolce Vita i jedyna osoba która tam była w stylu włoskim to Michał Borowik , szkoda tylko że ludziska wciskają go w instytucję celebryty:( a reklama pierwsza klasa i pełne mistrzostwo mmm..

  • I o to chodzi! Zaraz pójdę i kupię sobie takie piwo 🙂 Wspaniała przeciwwaga dla tego czegoś co robi Tesco, Plus i inni.

  • Estetyka Peroni zdecydowanie zachęca. Wobec tego „La Dolce Vita” na najbliższej TUBIE? 😉

    Swoją drogą fimy – reklamy przekraczające „magiczne”, telewizyjne 30 sekund, jak choćby ta, czy znacznie dłuższe i funcjonyjące głównie w sieci: „Te Quiero” Kar Wai’a dla Philips Aurea, „Mission Zero” w roli głównej z Umą Thurman, a wyreżyserowanym przez Kathryn Bigelow oraz „The Call” w reżyserii Antoine Fuqua z Malkovichem i Naomi Campbell (oba Pirelli), a także „Heart Tango” Intimissimi z Monicą Bellucci w reż. Gabriele Mucino, to bardzo ciekawy temat z punktu widzenia marketingu…

  • Pingback: Peroni w BW | Blog.Mediafun.pl()

  • Pingback: Peroni w BW | Blog.Mediafun.pl()