TVN i historia pewnego billboardu

Ponieważ miałem kilka próśb o przypomnienie, o co chodziło w sprawie pewnego billboardu pod siedzibą TVN-u – poniżej krótka historia całej akcji. Zaznaczam jednak, że piszę z pamięci (a pamięć zawodna), więc przepraszam gdybym coś przekręcił i proszę o poprawienie. Może ktoś z wymienionych niżej domów mediowych mógłby uzupełnić ten wpis.

Obok siedziby ITI (TVN) stał sobie długi czas pewien billboard. Nie wiem czy należał do jakiejś outdorowej sieci czy nie, w każdym razie długi czas reklamowała się tam jakaś firma. Chrapkę na ten billboard miały agencje i domy mediowe, które stawały do przetargów w ITI – zawsze można kreatywnie czymś klienta zaskoczyć. Niestety, bardzo długi czas billboard pod TVN-em był nie do zdobycia. Nagle miejsce się zwolniło, sytuację szybko wykorzystał dom mediowy Mediaedge:cia – który w tym czasie startował właśnie do przetargu na zakup mediów. Na billboardzie umieścił napis „Dla Was kupimy wszystko”. Do tego samego przetargu stanął również dom mediowy Starcom… billboard przepadł, więc wykorzystali internet. Analizując IP komputerów z TVN przygotowali bannery reklamowe, które wyświetlały się tylko na komputerach podpiętych pod sieć TVN. Komunikat jasno nawiązywał do billboardu za oknem: Kupowanie wszystkiego jest bez sensu – kupimy dla Was tylko to co działa. Starcom.”. Nie wiem jakie jeszcze inne były działania reklamowe, w każdym razie ta kreatywna walka została nagrodzona – Starcom dostał Złotego Orła 2006 w kategorii kampanie reklamowe on-line.