1

Reklamy jak strzelby

Każda strzelba przynajmniej raz w roku niepsodziewanie strzela nienabita. A jak jest z reklamą… hmm… Kiedy niedawno pisałem „Jak reklamować samochody” podałem kilka ciekawych świeżych jakby się wydawało pomysłów, w tym również polską kreację. Okazuje się jednak, że pomysły ani świeże ani oryginalne, może w przypadku Forda lepsze techniczne, oceńcie zresztą sami.

„Świeżynka” od Forda:

i wcześniejsza kreacja Peugeota:

Podobne? 🙂 no to lecimy dalej… chronologicznie, średnio co 4,5 roku pojawia się podobny motyw i trafia na festiwale. Najpierw Mercedes Benz z 1997 (agencja The Martin Agency – Richmond, USA)

5 lat później Audi Quatro zaparkował w iglo i został finalistą New York Advertising Festival – agencja: Verba SRL (Milano Italia).

A na końcu Toyota dostała nowy garaż. 2006, agencja Saatchi & Saatchi (Polska)

Widać różnice ;-)? Więcej przykładów zamierzonych i niezamierzonych inspiracji można znaleźć na coloribusie albo tutaj.]

(via Joelapompe)

  • h67aruki

    Zaskakujacy wydaje sie fakt pojawiania sie i nagradzania na festiwalach reklam, ktore w wyrazny sposob nawiazuja do konkurencyjnych produkcji z przed kilku lat. Moze jednak swiat reklamy nie jest az tak dziki i drapiezny, a agencje moga funkcjonowac w swoistej symbiozie? 😉