1

Produkt nietypowy i szkoły reklamy

Kreatywność w reklamach np. samochodów, marek sportowych czy innych młodzieżowych brandów i znanych marek nie dziwi – to norma, że porządny produkt powinien mieć profesjonalną i kreatywną reklamę. Dlatego tym bardziej cieszę się, kiedy trafię na fajny pomysł w reklamie mało popularnego czy nietypowego produktu… bo ile znacie reklam wosku w płynie do mebli? Oto jedna z nich z hasłem „Chroni drewno” (agencja: JWT Paryż):

Na początku myślałem, że jest to kreatywne ćwiczenie jednej ze szkół reklamy. Często z takich szkół „wypływają” świetne rzeczy, właśnie jak alternatywne plakaty filmowe czy nieoficjalne wersje reklam – w wielu przypadkach lepsze od oryginałów. Jednym z takich miejsc jest Miami Ad School, która miała swego czasu nawet oddział w Warszawie, ale nie przetrwał on chyba nawet roku. Szkoda, ale z tego co pamiętam były tam cholernie duże opłaty i brak papierów typu mgr, za to świetni nauczyciele-praktycy, praktyki na innych kontynentach, pewne portfolio i pewnie później pewna praca. Trochę z boku obserwowałem tę szkołę, może ktoś z Was tam uczęszczał albo wie czemu upadła?

Jakoś dziwnie i trudno i nas z tego typu szkołami, pamiętam sprzed dwóch, trzech ambitny projekt Briefu – szkołę reklamy Portfolio, który też nie wypalił.

Ale nie jest tak źle. udało się coś uruchomić, to Szkołę Mistrzów Reklamy przy Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego (na marginesie: adres i wykonanie strony raczej szybko do poprawki). Założyciel szkoły, Katarzyna Dragović (przy okazji, juror i laureat polskich i międzynarodowych konkursów reklamy), już wcześniej próbowała uruchomić wspomnianą wcześniej szkołę Briefu, oraz była współzałożycielem warszawskiego Miami Ad School – do trzech razy sztuka?

W przypadku Szkoły Mistrzów Reklamy po dziesięciu miesiącach działalności pierwsi jej absolwenci pracują w agencjach, takich jak: Gruppa 66 Ogilvy, Scholz & Friends, Euro RSCG czy Tesdardo Red Cell. Gratulacje, mam nadzieję, że wkrótce na zagranicznych festiwalach i konkursach będziemy słyszeć nazwiska absolwentów tej szkoły. A może ktoś z Was tam uczęszcza, albo się wybiera? Napiszcie albo dajcie znać, to postaram się aby wieści i prace ze Szkoły Mistrzów Reklamy częściej się tutaj pojawiały.

  • Szyba

    No cóż- podesłałem usłużnie linka jak można reklamować śmieciarzy 🙂