7

Po MTV nie piję

Od ponad tygodnia trwa w MTV Polska akcja przeciwko pijanym kierowcom. Akcja skierowana jest do młodzieży. Nie pojawiają się w niej, tak jak w podobnych tego typu akcjach, żadne gwiazdy sportu, telewizji (Kammel, Chołowczyc) ale sami młodzi ludzie… w hmm, różnych poimprezowych sytuacjach. Ciekawe, czy któryś z nich zostanie kiedyś prezydentem 🙂 Moim hitem jest człowiek z brodą w jasnej marynarce – mistrzowski przewrót w przód :-). Puentą filmu jest hasło: Niektórzy źle się prowadzą, ale tylko skończeni IDIOCI prowadzą w tym stanie.

Czy akcja trafi do młodych ludzi i okaże się skuteczna? Oczywiście będzie to bardzo trudno zmierzyć, ale emisja spotów na kanale MTV, głównie w późnych porach to bardzo dobry pomysł. Późna pora emisji spotów jest podobno spowodowana również drastycznością, a raczej dosłownością niektórych scen. Ja bym tam walił te spoty cały dzień.

Swoją drogą, w tamtym roku, o ile dobrze liczyłem było w okresie letnim minimum pięć różnych akcji typu zwolnij, bezpieczny przejazd kolejowy czy piłeś-nie jedź… i co?… było kilka rekordowych weekendów jeśli chodzi o wypadki i pijanych kierowców, długi majowy weekend też nie należał do najspokojniejszych. Nie oznacza to, że jestem przeciwny takim kampaniom, zastanawiam się tylko jak skutecznie przemówić do rozsądku ludziom – łagodnie Kammelem się nie da… drastycznie „ostatnim wyskokiem” też trudno. Sam nie mam pomysłu.

Kampania MTV przypomniała również o świetnym kawałku zespołu Pawła Kukiza i zespołu Piersi, pod tytułem „Leżę” – on jest właśnie muzyczną ilustracją tego spotu. To z płyty „My już są amerykany”… ehh stare czasy, piękna płyta, znajduje się na niej parę perełek, w tym słynna „Rodzina słowem silna”.

A jak już jesteśmy przy starych czasach i wspomnieniach muzycznych to proponuję mini-konkurs, niestety bez nagród. Proste pytanie: co to za kawałek? Dla ułatwienia, pochodzi z tego samego okresu co płyta zespołu Piersi (1990-1993). W pewnych kręgach kawałek był niezłym hitem, przebijał go chyba tylko nieśmiertelny Axel F. 🙂

Audio clip: Adobe Flash Player (version 9 or above) is required to play this audio clip. Download the latest version here. You also need to have JavaScript enabled in your browser.

  • spot całkiem niezły, z życia wzięty 🙂

    Hołowczyc mimo wszystko jest dobrą postacią do takich akcji, jako rajdowiec teoretycznie jest autorytetem dla kierowców, chyba, że większości kojarzy się z chipsami a nie rajdami 🙂

  • pierwsza reklama zrobiona z głową. Do tej pory wszyscy miałczeli, że zwolnij, że szkoda życia, że kalectwo i tak dalej – a nikt nie pomyslał, że po pijaku nie myśli się o konsekwencjach – albowiem ułańska fantazja i „Co to nie ja mode on”.
    A MTV bez ceregieli się wzięło. Prowadzisz po pijaku? To żaden z ciebie kozak, ino skończony idiota.

  • Ładnie to tak Lotusem i wspomnieniami „z Nienacka” atakować? 🙂

  • brawo, brawo… dokładnie, Lotus 2… kultowa gra na Amigę, dla fanów jeszcze „State of the art”

  • noizz

    „Myśmy” na piecowej demoscenie mieli lepsiejsze rzeczy… a jeszcze jaki czad był jak muzyczka szła przez Gravisa! 😉

    http://www.youtube.com/watch?v=8G_aUxbbqWU

    Zabawne jest to jak czesto, zupelnie przypadkowo, można spotkać w necie ludzi, którzy gdzieś tam lizneli troche demo sceny 😉

  • demp

    Za granica robia to tak:
    lagodniej – http://youtube.com/watch?v=ZKeGD2n26TM
    dosadniej – http://youtube.com/watch?v=2YTqJLVkgf4

    Ja zapinam i wrzeszcze na innych jesli nie zapinaja sie u mnie w samochodzie.
    W koncu wziely sie ze sportu, a tam jak cos jest zbedne, to po prostu tego nie ma ;], czyli spelniaja wazna funkcje.

  • Pingback: Teraz na pewno zwolnię! - Adblog()