15

O nowych mediach w TV Puls

Miałem okazję być gościem Igora Janke (Wydarzenia Dnia – TV Puls) i razem z Radosławem Krawczykiem z Salonu24 rozmawialiśmy trochę o nowych mediach i współczesnym dziennikarstwie (w kontekście wydarzeń w Iranie). Oczywiście jestem świadom, że jest już po telewizyjnym sezonie, media szukają trochę tematów zastępczych (dlatego i Superstacja blogi ostatnio poruszała), ja też w TV Puls znalazłem się z zastępstwie Marcina Jagodzińskiego :-), ale bardzo dobrze się dzieje, że o tych „nowych mediach” „blipach i twiterach” coraz częściej mówi się i pisze w mediach o większym zasięgu niż krąg znajomych w blogrollu.
Fragment programu „Wydarzenia Dnia” (25.06.2009):

  • Całkiem udany materiał… może z czasem będzie wiecej takich rozmów , zrozumienia koegzystencji starych i nowych mediów, trendu „utraty monopolu informacyjnego” oraz”we are the media”.

    To ze czesc starych mediów próbuje zignorować lub nie zauważać tego wyzwania, może niestety nie zakończyć się dobrze dla nich (zejściem). Odbiorca komunikatu zagłosuje klikiem, portferem i pilotem. W tym kontekście, prześledzcie prosze dyskusje która toczyła sie pod tym wpisem:
    http://www.gadzinowski.pl/index.php/2009/06/22/smiecio-newsy-w-mediach-a-sprawa-iranu/

  • Zaiste, wielka moc dziennikarstwa obywatelskiego i siły web 2.0 ukazuje ten film: http://www.theonion.com/content/video/police_slog_through_40_000

  • Łukasz Stanilewicz

    Brawo! najbardziej mi się spodobały słowa Pana Radka, o serwisach społecznościowych…służą do odsiewania idiotów 🙂

  • Obejrzałem ten materiał. Tutaj. Nie w TV.

    Program ciekawy ale rzuciło mi się w ucho „kto to będzie porządował, toż to będzie chaos”.

    Będzie. Już jest. I co z tego?

    Rozmawiając ze znajomymi nie upieram się, by mi opowiedzieli treść swoich wczorajszych rozmów, a czytając newsy po urlopie nie dbam, co było trendy gdy siedziałem w lesie. Systematyczność jest tu potrzebna tylko zawodowym ludziom mediów, politykom i paru pokrewnym zawodom. Ja znajduję chwilę rozrywki czy rozmowy – i idę sobie do innych spraw.

    Zresztą, w jakiejś mierze takie podejście wydaje mi się też kluczowe dla różnicy między emailem (albo papierowym listem) a twitterem&co. Email wymaga odpowiedzi, twit nie, twit to chwila komunikacji ludzi którzy znaleźli się w jednym miejscu w jednym czasie.

    Na nowe media patrzę trochę jak na nadmorski pasaż w sezonie (czy może nawet lepiej, odpust sprzed *set lat). Tu jakiś teatrzyk daje przedstawienie, tam ktoś coś śpiewa, obok można w coś zagrać, gdzie indziej (oczywiście) coś kupić, ktoś był w ziemi świętej czy na wojnie i rozpowiada, zwariowany naukowiec coś wykłada,
    a przede wszystkim w różnych miejscach stoją grupki znajomych do których mogę się przyłączyć i pogadać.

    I to mi najzupełniej wystarczy. Najwyżej się nie dowiem, że Jackson umarł a Palikot przyniósł świnię do sejmu. Nie dbam o to.

  • Wyższy poziom lansu. Gratulacje!

    Dobrze, że takie tematy wypływają na szerszą wodę. Może wkrótce łatwiejsze będzie życie takich ludzi jak ja, którzy na codzień trudnią się marketingiem internetowym i nie zawsze spotykają się z ciepłym przyjęciem pośród osób według których ulotka reklamowa jest najlepszym środkiem promocyjnym.

    Pzdr!

  • Ciekawe, czy TV Puls zapłaciła autorom i producentom wideogramów wykorzystanych w czasie programu (tych, które nagrane były telefonami komórkowymi opublikowane w Sieci). W końcu mamy prawa autorskie i prawa pokrewne (a prawa producentów wideogramów przysługują właśnie producentom, czyli tym, którzy dokonali rejestracji)…

  • O ja pierdziu! Mediafan ekspertem ds. internetu. 😀
    Koniec świata.

    • @RAFi: już byłem „fanem komunikatorów” to i ekspertem od internetu zostałem 🙂

  • Jestem pod wrażeniem Igora Janke, bardzo porządnie poprowadzona dyskusja.
    Niestety często się zdarza, że dziennikarz nie będąc w temacie prowadzi dyskusje o nowych mediach, IT. A w TV Puls wręcz przeciwnie, chyba zacznę oglądać ich serwisy niusowe.

  • Gratuluję wywiadu, całkiem ciekawy.
    Dobrze prezentujesz się w TV oby więcej takich zaproszeń.

    Fajnie, że bloger nie tylko w oczach innych internautów, ale także wśród całego społeczeństwa może być ekspertem.

  • lisek

    Igor Janke doskonale zna nowe media. Salon24.pl to jego dziecko 🙂

  • Pingback: Piotr Szymczak - blog()

  • Pingback: Gracjan Roztocki i w końcu duża kampania | Blog.Mediafun.pl()