6

Najbardziej Wiarygodne Medium: nasza-klasa.pl

Szczerze mówiąc nie wiem jak traktować informację prasową, którą znalazłem wczoraj w skrzynce. To żart czy pomyłka? O co chodzi? O nominację do corocznych nagród branży mediów i reklamy – Impactor 2008. Nagrody zostaną przyznane podczas uroczystej gali 28 lutego, ale już dzisiaj można poznać nominowanych. Pełną listę zamieszczam poniżej, ale moją uwagę przykuła kategoria Najbardziej Wiarygodne Medium.

W poprzednich latach laureatem w tej kategorii została dwukrotnie stacja TVN24. W tym roku również staje w szranki razem z Polsatem oraz uwaga, uwaga… z portalem nasza-klasa.pl.

Najpierw myślałem, że to jakiś żart albo robota jakiegoś złośliwego wirusa (wiadomo Genesis Gellardo). Z drugiej strony coś w tym jest, że to jest wiarygodne medium. Jak podają inne, też wiarygodne media, na naszej-klasie informacje o tobie może znaleźć złodziej, porywacz, komornik, pracodawca, haker itp. Więc medium faktycznie wiarygodne 🙂 (no chyba że ktoś chce porwać Jozina z Bazin – tych jest co najmniej kilku). Kiedyś na gronie współpracownicy sprawdzali profil nowego pracownika, teraz robi się to na naszej-klasie.

A ktoś mógł przewidzieć, że festiwal Eurowizji wygra zespół Lordi? A jaka strona zdeklasowała rywali w zeszłorocznym konkursie Webstarfestival 2008 w kategorii strona prywatna? www.mamwdupiebanery.pl. Więc nie powinno nikogo dziwić, że nasza-klasa.pl ma szansę zostać Najbardziej Wiarygodnym Medium.

Na początku naprawdę myślałem, że to pomyłka, ale informację prasową dostałem w trzech wersjach. Jedna w formie pdf, była podpisana przez zewnętrzną firmę audytową, czuwającą nad prawidłowym przebiegiem konkursu.

Poniżej fragment tej informacji, zawierający początek listy nominowanych, jedną kategorię oraz podpis.

Hmm, więc o co chodzi? Żart jurorów czy w tym roku rzeczywiście nasza-klasa.pl utrze nosa TVN24?

A oto pełna lista nominowanych

W wyniku podliczenia przez KPMG głosów oddanych przez członków Akademii Mediów i Reklamy, nominowanymi w poszczególnych kategoriach są:

Człowiek Przemysłu Mediowego:
Zygmunt Solorz-Żak
Marek Sowa
Nina Terentiew
Piotr Walter

Najbardziej Wiarygodne Medium:
nasza-klasa.pl
Polsat
TVN 24

Najbardziej Wiarygodny Dziennikarz:
Tomasz Lis
Bogdan Rymanowski
zbiorowo: Andrzej Mrozowski i Tomasz Sekielski

Najbardziej Wiarygodny Reklamodawca:
Kampania Piwowarska
PLAY
Unilever

Najbardziej Podziwiana Agencja Reklamowa Roku:
DDB Warszawa
G7
PZL
Scholz&Friends Warszawa

Najbardziej Podziwiany Dom Mediowy Roku:
Mediacom
Starcom
ZenithOptimedia

Najbardziej Podziwiana Agencja PR Roku:
Euro RSCG Sensors
On-Board PR
Partner of Promotion

Najbardziej Podziwiana Agencja BTL Roku:
Eskadra
Euro RSCG4D
MRM
Peppermint

Najbardziej Podziwiana Firma Outdoorowa Roku:
AMS
Clear Chanel Polska
Stroer

Najbardziej Podziwiany Instytut Badawczy Roku:
AGB
Gemius
MillwardBrown SMG/KRC

Najbardziej Podziwiana Agencja Interaktywna Roku:
MRM Worldwide
OS3 Multimedia
Tribal DDB

I jeszcze z informacji prasowej:

Będzie to dziesiąta, jubileuszowa edycja IMPACTORÓW. Rozdanie nagród oraz towarzysząca im konferencja to jedno z najbardziej prestiżowych corocznych wydarzeń w branży. Organizowany od 1999 roku konkurs na stałe wpisał się w kalendarz wydarzeń przemysłu mediowego i reklamowego. Impactory Roku, będące nagrodami o charakterze wizerunkowym, są wyrazem uznania branży. Laureaci wybierani są przez Akademię Mediów i Reklamy, złożoną z najbardziej doświadczonych seniorów rynku, delegowanych przez organizacje branżowe.
Towarzysząca Gali Impactorów konferencja to moment, kiedy po raz pierwszy prezentowane są wyniki przemysłu reklamowego i mediowego za miniony rok. W trakcie konferencji eksperci prognozują również, jakie trendy dominować będą w nadchodzącym sezonie. Z okazji 10.lecia nagród Impactor tegoroczna konferencja będzie miała charakter przekrojowy i będzie podsumowaniem ostatniej dekady w reklamie, prasie, telewizji oraz Internecie. Każdemu z tematów poświęcony jest na konferencji osobny panel dyskusyjny. Z okazji jubileuszu wydarzeniu towarzyszy specjalne wydawnictwo, upamiętniające i omawiające minione 10 lat.

  • z tą nominacją to lekkim słowem przesada…ale chyba trzeba będzie tu podejśc do definicji tej kategorii, wg jakiego klucza dostaje się nominację?…równie dobrze mogli dać nominację dla Radia Maryja, też wiarygodne źródło, często cytowane…jeśli chodzi o zasięg to może faktycznie należy im się nagroda…ale jak można być wiarygodnym, gdy widziało się ciągle…”przepraszamy to chwilowa awaria” itp, całkiem jak planowe braki w dostawie prądu. Uczepiłem się tego słowa wiarygodny, bo szczerze powiedziawszy ta nominacja…a zresztą co bedę mówił…ech…

  • Dopóki na stronie nie zamieszczą regulaminu wyborów impactor mimo organizatora Rzeczpospolita jest mało wiarygodny. Może i są renomowani, ale dopóki nie wiem jak strony są wybierane jako internauta taka nagroda pozostaje wyłacznie ciekawostką – nie chcą powiedzieć jak wybierają, mają do tego prawo, ale jeśli mają być wiarygodni wg. mnie powinni zamieścić informacje o tym jak wybierają w dostępnym miejscu.

  • Pingback: Najbardziej Wiarygodne Medium: nasza-klasa.pl()

  • guest

    Akurat nasza-klasa.pl jest niewiele mniej wiarygodna od TVN24, więc zastanawiałaby mnie raczej wiarygodność tych nagród…

  • O, wśród najbardziej podziwianych agenszji roku (rocka? ;D) 😉 są i te, które obracają naszymi projektami – chyba powinienem się czuć dumnym? Dlaczego więc nie jestem? 😉 Może dlatego, ze mi deprecjonujesz mam w dupie bannery a to zajebista sprawa była – lubię jak ktoś inteligentnie nakłuwa ten nadęty balonik polskich mediów :D…

  • Mareksy, ale mi się podobała akcja z mamwdupiebannery – nawet bardzo, zresztą Lordi też 🙂