2

Na chwilę do Cannes

Festiwal reklamy w Cannes hula w najlepsze, dla tych co nie mogą tam być (to ja!) lub nie mają sponsora wycieczki (to ja!!), a chcieliby tam bardzo być (to też do cholery ja!!!) zostaje youtube jako szansa na dotarcie do kilku mniej oficjalnych wieści… niestety za wiele ich nie ma… już ja wiem co się wieczorami na festiwalach robi… i rozumiem, oglądanie tylu reklam może być męczące. Z ciekawych rzeczy proponuję trzy krótkie filmy, pierwszy to krótki reportaż, chyba z pierwszego dnia i jakoś wcześnie rano, bo ludzi niewielu:

W 42 sekundzie w rzucie okiem na galerie pojawia się billboard, o którym wczoraj pisałem przy okazji Clio Awards – ten z czyszczeniem porów, zresztą niektóre inne też już wcześniej pojawiały się tu i tam.

A drugi krótki film to reprezentant Finlandii zgłoszony do Young Creatives, bardzo fajny, pomysłowy, trzaśnięty jednym ujęciem – Eurogami.

Jeśli chodzi o nagrody, to mój wzrok oczywiście skierował się na kategorię Billboard, gdzie jak się spodziewałem, będzie ciekawie i niestandardowo – jak wcześniej pisałem – outdoor przestaje być tylko zamalowaną dechą. Grand Prix zdobyła kampania „Power of the people” dla Nedbanku. W tym projekcie na billboardzie (postawionym w RPA) zainstalowano baterie słoneczne, które jednocześnie zasilały oświetlenie billboardu oraz dawały prąd pobliskiej szkole. Zresztą film wyjaśnia wszystko.

Mamy wszystko: reklamę, pomaganie ludziom i ekologiczną energię… ehh, gdyby u nas na billboardach były przynajmniej instalowane wi-fi… ilu ludziom by pomogli 🙂