14

Melonik

Uff, najdłużej otwierający się bank w ostatnich czasach chyba w końcu zaczął coś robić. To że zgarnęli (Artegence dokładnie) nagrody za wprowadzenie produktu na rynek to jedno, a otwarcie oddziałów i kampania to drugie. Chociaż „ruszyła” to za dużo powiedziane… na razie spot na youtubie (w modnej ostatnio formie, kanału video banku) – w telewizji spotu jeszcze nie widziałem.

Wczoraj wieczorem Szyba podesłał mi info (dzięki) że spot jest dostępny w sieci… miał chyba świeże dane, bo gdy tam zajrzałem spot był obejrzany ok. 200 razy… i było już sporo komentarzy (podejrzane:). W tej chwili jest prawie 12 tys. wyświetleń i ok. 45 komentarzy, nawet w kilka w nich kliknąłem… niektóre były zakładane niedawno (świeżynki), ale niektóre (są też krytyczne) wyglądają całkiem rozsądnie. Nie jestem paranoikiem, tam sobie z blogerskiego obowiązku poklikałem :). Ale widzę, że Brand Doctor też ma podejrzenia :-).

Nie jestem na żadnej liście dyskusyjnej związanej z Aliorem i konkursem (bank rozdawał 100 złotych za założenie konta, dobre rady i polecenie znajomym) i podejrzewam, że poszedł mailing do wszystkich uczestników konkursu – stąd taki ruch. No chyba, że gdzieś tam w ciemnej piwnicy, studenci nawalają w klawiaturę 🙂

Sam spot… hmm, mam mieszane uczucie, obejrzałem kilka razy, fajna forma, angielski melonik, ale to trochę za mało żeby wybić się ponad ogarniające teraz wszystkie bloki reklamowe święte mikołaje.

Comments 14

  1. O, dzięki za umieszczenie spotu tego banku. Jakiś czas temu kręcili jedną jego scenę (z fontanną) w Parku Saskim w Warszawie. Zupełnie nie wiedziałem czego to będzie reklama, a z początku myślałem o jakimś serwisie pogodowym 😉

  2. Faktycznie Maćku, poszedł mailing.
    Jako, że będąc zainteresowany rynkiem bankowym, wziąłem udział w Aliorowym konkursie rzeczonego dostałem. Wczoraj o 19:03 (może warto tą godzinę zapamiętać i zerknąć kiedy pierwsze komentarze się pojawiły). Mail był o tyle nieszczęśliwy, że najpierw złapał go mój proxyfiltr antyspamowy, potem nie spodobał się klientowi pocztowemu, więc znów wylądował w spamie. Mimo, że nie był hateemelowy tylko wysłany jako txt.
    Mail ładnie napisany, podpisany prezesem.

    Co do formy, to liczę, że to dopiero początek szerszej kampanii i zobaczymy jeszcze jakieś błyskotliwe produktówki.
    A może to będzie bank „racjonalny”?

  3. Ale to nie jest „angielski melonik”! Wg mnie to jest nawiązanie do Pana Tau (choć nie wiem czemu parasol czerwony?) Dla młodszych 😉 którzy nie pamiętają – doskonały mim w czechosłowackiej bajce, był czarodziejem któremu magiczną moc dawały melonik i parasol (właśnie chyba dzięki niemu latał) i co dodatkowo wiąże z reklamę z nim – wszyscy chcieli mieć takie gadgety… „intro” http://pl.youtube.com/watch?v=o-HP7DA9O8U&feature=related

    osz, w mordę ale się wspomnieniowo wzruszyłem – ostatni odcinek był taki smutny – płakałem jak bóbr… też byłem raczej młody 😉

  4. Post
    Author

    @BrandDoctor: czyli „sztuczne nabijanie” bym w takim razie wykluczył, sam bym od razu zerknął na link w mailu od banku, który wisi mi stówę 🙂

  5. Ja widziałem na gumtree jakieś ogłoszenie na darmowym serwisie ogłoszeniowym, mówiące o 100zł za ankietę. Po napisaniu maila, przyszła odpowiedź z konta gmailowego, że to chodzi o konkurs alior banku – troche dziwne to – usługa bankowa, warszawska agencja dostaje za to nagrodę a kanałem dystrubucji są jakieś darmowe serwisy ogłoszeniowe, darmowe konta gmaila i ogłoszenie napisane w stylu „składaj długopisy za 5 mln euro”.

  6. Hm, według mnie ta reklama jest dość dobra i pasuje do reklamy banku. Jest ciekawa, bo wybija się na tle tych wszystkich udziwnionych reklam tak, hm, smakiem. 😉

  7. Reklama całkiem całkiem. Najbardziej mnie zdziwiło to, że placówka Alioru powstała w Elblągu, w całej reszcie województwa warmińsko-mazurskiego nie ma już żadnej placówki. Nie ma nawet w stolicy województwa, czyli w Olsztynie.

  8. Choć sam bank, jest moim zdaniem ciekawy(zarówno pod kątem ogólnej promocji jak i kilku z oferowanych możliwości), to reklama nie przypadła mi do gustu. Nie daje tego czegoś, co ma mnie przekonać. Wygląda ładnie, przyzwoicie zrobiona, ale… to chyba za mało. A że temat banku pojawił się już u mnie na blogu, to potrzeba czegoś więcej by mnie pozytywnie zaskoczyć.

  9. Post
    Author

    dzisiaj (czyli w niedzielę) widziałem już kilka razy spot w telewizji.
    @tomek: jeśli chodzi o ogłoszenie na gumtree, to pewnie konkursowicze (którzy oprócz pomysłów na bank, mieli również promować sam konkurs) stosowali takie metody (i mieli prowizje z poleconych osób) – a tego już nie skontrolujesz

    a mailing rzeczywiście szedł (nawet miał trafić do mnie, bo zapomniałem, ale zarejestrowany w aliorze to jednak byłem, ale chyba przez spam się nie przecisnął. Leciało to tak:

    Szanowni Państwo!

    Serdecznie dziękujemy za udział w konkursie „Zbuduj z nami nowy bank!”. Nasza społeczność liczy już ponad 80 tysięcy osób! Otrzymaliśmy od Państwa wiele cennych rad i wskazówek, które wykorzystaliśmy przy opracowywaniu naszej oferty i modelu obsługi Klientów, aby jak najpełniej odpowiadały one Państwa potrzebom i spełniały oczekiwania przyszłych Klientów Banku. Doceniamy Państwa pomoc i zaangażowanie. Szczególnie cieszy nas to, że ponad 30 tysięcy osób nie tylko udzielało odpowiedzi na nasze pytania, ale też aktywnie przekazywało dodatkowe uwagi i komentarze. Dzięki współpracy z Państwem udało nam się zbudować bank, oferujący w standardzie produkty i usługi wcześniej dostępne tylko dla nielicznych.

    Z ogromną przyjemnością informujemy, że 17 listopada 2008 roku rozpoczynamy działalność operacyjną w kilkudziesięciu placówkach na terenie całego kraju. Prace nad stworzeniem nowego banku trwały niecały rok!

    Już dzisiaj zapraszamy Państwa – jako pierwszych – do obejrzenia naszych reklam telewizyjnych. Jako „budowniczowie” Alior Banku mogą je Państwo zobaczyć już teraz, przed 16 listopada, kiedy ruszy kampania reklamowa pod hasłem „Wyższa Kultura Bankowości”. Opowiemy w niej o banku, który jako pierwszy oferuje w standardzie produkty i usługi, dzięki którym Klienci Alior Banku zyskują więcej ze swoich pieniędzy. Ikoną kampanii są „bankowcy w melonikach”. Melonik symbolizuje klasę i wysoki poziom, budzi skojarzenia ze stylem, jakością i najlepszymi tradycjami bankowości. „Bankowcy w melonikach” proponują powrót do świata fundamentalnych, prostych, racjonalnych reguł, którymi kiedyś szczyciła się bankowość. Naszą telewizyjną reklamę wizerunkową znajdą Państwo w naszym kanale na portalu YouTube, pod adresem http://pl.youtube.com/aliortv. Mamy nadzieję, że będzie się ona Państwu podobała i zechcecie podzielić się z nami swoimi opiniami.

    Jednocześnie pragniemy przypomnieć, że uczestnicy konkursu – osoby, które pomogły nam w budowaniu Alior Banku – zostaną użytkownikami pierwszego na polskim rynku konta osobistego, oferującego bez opłat możliwość korzystania ze wszystkich bankomatów w Polsce i na świecie oraz automatyczną lokatę nocną (overnight), na której połowa środków z konta zarabia każdej nocy 11% w skali roku. Prowadzenie tego konta jest bezpłatne!

    Wkrótce otrzymają Państwo informacje, dotyczące zakończenia konkursu „Zbuduj z nami nowy bank!”. Będą Państwo mogli wówczas założyć konto osobiste z lokatą nocną – w Internecie, za pośrednictwem naszego Contact Center lub w dowolnym oddziale Alior Banku.

    Serdecznie zapraszamy do oglądania naszych reklam i jeszcze raz dziękujemy za pomoc w budowaniu Alior Banku!

    Z poważaniem,

    Wojciech Sobieraj
    Prezes Zarządu Alior Bank S.A.

  10. Reklama bardzo dobra, może nie porywa, ale to zawsze odskocznia od kucharzy, „biskupów” itp.

    Spokojna, ze smakiem trochę romantyczna, ale elegancko przedstawiona a nie w samochodzie albo w kuchni – to ostatnio było modne:)

    PS
    O rozdawaniu pieniędzy zawsze dowiaduje się ostatni i po czasie!
    Za to setki maili dotyczące tego jakbym mógł wydać swoje pieniądze 🙁

  11. małe uzupełnienie: Artegence dostała na MIXX Awards 2 nagrody za projekt dla Alior Banku. Jedną kategorią było wprowadzenie produktu na rynek, którą Maciek wymienił, a drugą w której też zwyciężyliśmy była kategoria Bezpośredni odzew.
    Serdeczności 🙂 MG

  12. W tekscie: „Nie jestem na żadnej liście dyskusyjnej związanej z Aliorem i konkursem (bank rozdawał 100 złotych za założenie konta, dobre rady i polecenie znajomym) i podejrzewam, że poszedł mailing do wszystkich uczestników konkursu – stąd taki ruch. No chyba, że gdzieś tam w ciemnej piwnicy, studenci nawalają w klawiaturę :-)”

    Sprostowanie jest dopiero w komentarzach – byl mailing w ‚spolecznosci Aliora’. Jednak nie wszyscy czytaja komentarze, moze z blogerskiego obowiazku poprawic informacje?:)

  13. Post
    Author

    Już opublikowanego wpisu (oprócz literówek) nie poprawiam, pomyłkę wyjaśniłem w komentarzu (bo faktycznie zapomniałem, że się rejestrowałem w tym konkursie).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *