14

Melonik

Uff, najdłużej otwierający się bank w ostatnich czasach chyba w końcu zaczął coś robić. To że zgarnęli (Artegence dokładnie) nagrody za wprowadzenie produktu na rynek to jedno, a otwarcie oddziałów i kampania to drugie. Chociaż „ruszyła” to za dużo powiedziane… na razie spot na youtubie (w modnej ostatnio formie, kanału video banku) – w telewizji spotu jeszcze nie widziałem.

Wczoraj wieczorem Szyba podesłał mi info (dzięki) że spot jest dostępny w sieci… miał chyba świeże dane, bo gdy tam zajrzałem spot był obejrzany ok. 200 razy… i było już sporo komentarzy (podejrzane:). W tej chwili jest prawie 12 tys. wyświetleń i ok. 45 komentarzy, nawet w kilka w nich kliknąłem… niektóre były zakładane niedawno (świeżynki), ale niektóre (są też krytyczne) wyglądają całkiem rozsądnie. Nie jestem paranoikiem, tam sobie z blogerskiego obowiązku poklikałem :). Ale widzę, że Brand Doctor też ma podejrzenia :-).

Nie jestem na żadnej liście dyskusyjnej związanej z Aliorem i konkursem (bank rozdawał 100 złotych za założenie konta, dobre rady i polecenie znajomym) i podejrzewam, że poszedł mailing do wszystkich uczestników konkursu – stąd taki ruch. No chyba, że gdzieś tam w ciemnej piwnicy, studenci nawalają w klawiaturę 🙂

Sam spot… hmm, mam mieszane uczucie, obejrzałem kilka razy, fajna forma, angielski melonik, ale to trochę za mało żeby wybić się ponad ogarniające teraz wszystkie bloki reklamowe święte mikołaje.

  • O, dzięki za umieszczenie spotu tego banku. Jakiś czas temu kręcili jedną jego scenę (z fontanną) w Parku Saskim w Warszawie. Zupełnie nie wiedziałem czego to będzie reklama, a z początku myślałem o jakimś serwisie pogodowym 😉

  • Faktycznie Maćku, poszedł mailing.
    Jako, że będąc zainteresowany rynkiem bankowym, wziąłem udział w Aliorowym konkursie rzeczonego dostałem. Wczoraj o 19:03 (może warto tą godzinę zapamiętać i zerknąć kiedy pierwsze komentarze się pojawiły). Mail był o tyle nieszczęśliwy, że najpierw złapał go mój proxyfiltr antyspamowy, potem nie spodobał się klientowi pocztowemu, więc znów wylądował w spamie. Mimo, że nie był hateemelowy tylko wysłany jako txt.
    Mail ładnie napisany, podpisany prezesem.

    Co do formy, to liczę, że to dopiero początek szerszej kampanii i zobaczymy jeszcze jakieś błyskotliwe produktówki.
    A może to będzie bank „racjonalny”?

  • Ale to nie jest „angielski melonik”! Wg mnie to jest nawiązanie do Pana Tau (choć nie wiem czemu parasol czerwony?) Dla młodszych 😉 którzy nie pamiętają – doskonały mim w czechosłowackiej bajce, był czarodziejem któremu magiczną moc dawały melonik i parasol (właśnie chyba dzięki niemu latał) i co dodatkowo wiąże z reklamę z nim – wszyscy chcieli mieć takie gadgety… „intro” http://pl.youtube.com/watch?v=o-HP7DA9O8U&feature=related

    osz, w mordę ale się wspomnieniowo wzruszyłem – ostatni odcinek był taki smutny – płakałem jak bóbr… też byłem raczej młody 😉

  • @BrandDoctor: czyli „sztuczne nabijanie” bym w takim razie wykluczył, sam bym od razu zerknął na link w mailu od banku, który wisi mi stówę 🙂

  • tomek

    Ja widziałem na gumtree jakieś ogłoszenie na darmowym serwisie ogłoszeniowym, mówiące o 100zł za ankietę. Po napisaniu maila, przyszła odpowiedź z konta gmailowego, że to chodzi o konkurs alior banku – troche dziwne to – usługa bankowa, warszawska agencja dostaje za to nagrodę a kanałem dystrubucji są jakieś darmowe serwisy ogłoszeniowe, darmowe konta gmaila i ogłoszenie napisane w stylu „składaj długopisy za 5 mln euro”.

  • Hm, według mnie ta reklama jest dość dobra i pasuje do reklamy banku. Jest ciekawa, bo wybija się na tle tych wszystkich udziwnionych reklam tak, hm, smakiem. 😉

  • Reklama całkiem całkiem. Najbardziej mnie zdziwiło to, że placówka Alioru powstała w Elblągu, w całej reszcie województwa warmińsko-mazurskiego nie ma już żadnej placówki. Nie ma nawet w stolicy województwa, czyli w Olsztynie.

  • Choć sam bank, jest moim zdaniem ciekawy(zarówno pod kątem ogólnej promocji jak i kilku z oferowanych możliwości), to reklama nie przypadła mi do gustu. Nie daje tego czegoś, co ma mnie przekonać. Wygląda ładnie, przyzwoicie zrobiona, ale… to chyba za mało. A że temat banku pojawił się już u mnie na blogu, to potrzeba czegoś więcej by mnie pozytywnie zaskoczyć.

  • dzisiaj (czyli w niedzielę) widziałem już kilka razy spot w telewizji.
    @tomek: jeśli chodzi o ogłoszenie na gumtree, to pewnie konkursowicze (którzy oprócz pomysłów na bank, mieli również promować sam konkurs) stosowali takie metody (i mieli prowizje z poleconych osób) – a tego już nie skontrolujesz

    a mailing rzeczywiście szedł (nawet miał trafić do mnie, bo zapomniałem, ale zarejestrowany w aliorze to jednak byłem, ale chyba przez spam się nie przecisnął. Leciało to tak:

    Szanowni Państwo!

    Serdecznie dziękujemy za udział w konkursie „Zbuduj z nami nowy bank!”. Nasza społeczność liczy już ponad 80 tysięcy osób! Otrzymaliśmy od Państwa wiele cennych rad i wskazówek, które wykorzystaliśmy przy opracowywaniu naszej oferty i modelu obsługi Klientów, aby jak najpełniej odpowiadały one Państwa potrzebom i spełniały oczekiwania przyszłych Klientów Banku. Doceniamy Państwa pomoc i zaangażowanie. Szczególnie cieszy nas to, że ponad 30 tysięcy osób nie tylko udzielało odpowiedzi na nasze pytania, ale też aktywnie przekazywało dodatkowe uwagi i komentarze. Dzięki współpracy z Państwem udało nam się zbudować bank, oferujący w standardzie produkty i usługi wcześniej dostępne tylko dla nielicznych.

    Z ogromną przyjemnością informujemy, że 17 listopada 2008 roku rozpoczynamy działalność operacyjną w kilkudziesięciu placówkach na terenie całego kraju. Prace nad stworzeniem nowego banku trwały niecały rok!

    Już dzisiaj zapraszamy Państwa – jako pierwszych – do obejrzenia naszych reklam telewizyjnych. Jako „budowniczowie” Alior Banku mogą je Państwo zobaczyć już teraz, przed 16 listopada, kiedy ruszy kampania reklamowa pod hasłem „Wyższa Kultura Bankowości”. Opowiemy w niej o banku, który jako pierwszy oferuje w standardzie produkty i usługi, dzięki którym Klienci Alior Banku zyskują więcej ze swoich pieniędzy. Ikoną kampanii są „bankowcy w melonikach”. Melonik symbolizuje klasę i wysoki poziom, budzi skojarzenia ze stylem, jakością i najlepszymi tradycjami bankowości. „Bankowcy w melonikach” proponują powrót do świata fundamentalnych, prostych, racjonalnych reguł, którymi kiedyś szczyciła się bankowość. Naszą telewizyjną reklamę wizerunkową znajdą Państwo w naszym kanale na portalu YouTube, pod adresem http://pl.youtube.com/aliortv. Mamy nadzieję, że będzie się ona Państwu podobała i zechcecie podzielić się z nami swoimi opiniami.

    Jednocześnie pragniemy przypomnieć, że uczestnicy konkursu – osoby, które pomogły nam w budowaniu Alior Banku – zostaną użytkownikami pierwszego na polskim rynku konta osobistego, oferującego bez opłat możliwość korzystania ze wszystkich bankomatów w Polsce i na świecie oraz automatyczną lokatę nocną (overnight), na której połowa środków z konta zarabia każdej nocy 11% w skali roku. Prowadzenie tego konta jest bezpłatne!

    Wkrótce otrzymają Państwo informacje, dotyczące zakończenia konkursu „Zbuduj z nami nowy bank!”. Będą Państwo mogli wówczas założyć konto osobiste z lokatą nocną – w Internecie, za pośrednictwem naszego Contact Center lub w dowolnym oddziale Alior Banku.

    Serdecznie zapraszamy do oglądania naszych reklam i jeszcze raz dziękujemy za pomoc w budowaniu Alior Banku!

    Z poważaniem,

    Wojciech Sobieraj
    Prezes Zarządu Alior Bank S.A.

  • Reklama bardzo dobra, może nie porywa, ale to zawsze odskocznia od kucharzy, „biskupów” itp.

    Spokojna, ze smakiem trochę romantyczna, ale elegancko przedstawiona a nie w samochodzie albo w kuchni – to ostatnio było modne:)

    PS
    O rozdawaniu pieniędzy zawsze dowiaduje się ostatni i po czasie!
    Za to setki maili dotyczące tego jakbym mógł wydać swoje pieniądze 🙁

  • małe uzupełnienie: Artegence dostała na MIXX Awards 2 nagrody za projekt dla Alior Banku. Jedną kategorią było wprowadzenie produktu na rynek, którą Maciek wymienił, a drugą w której też zwyciężyliśmy była kategoria Bezpośredni odzew.
    Serdeczności 🙂 MG

  • A mnie nie może przestać w głowie siedzieć skojarzenie z produktem ING – pożyczką gotówkową z parasolem w prezencie. Ale to chyba nic dziwnego, biorąc pod uwagę fakt, że całkiem niedawno robiłam opis właśnie tego produktu:]

  • Azbest

    W tekscie: „Nie jestem na żadnej liście dyskusyjnej związanej z Aliorem i konkursem (bank rozdawał 100 złotych za założenie konta, dobre rady i polecenie znajomym) i podejrzewam, że poszedł mailing do wszystkich uczestników konkursu – stąd taki ruch. No chyba, że gdzieś tam w ciemnej piwnicy, studenci nawalają w klawiaturę :-)”

    Sprostowanie jest dopiero w komentarzach – byl mailing w ‚spolecznosci Aliora’. Jednak nie wszyscy czytaja komentarze, moze z blogerskiego obowiazku poprawic informacje?:)

  • Już opublikowanego wpisu (oprócz literówek) nie poprawiam, pomyłkę wyjaśniłem w komentarzu (bo faktycznie zapomniałem, że się rejestrowałem w tym konkursie).