3

Marvin Liao o polskim rynku z perspektywy Yahoo

To nagranie z listopadowego Forum IAB, prezentacja Marvina Liao z Yahoo. Interesująca prezentacje, bo Marvin opowiadał o trendach w światowym internecie z perspektywy wielkiego gracza (wtedy Yahoo miało lepsze humor niż dzisiaj) oraz o tym jak z tej perspektywy wygląda polski rynek.

Nie wiem czy to była tylko kokieteria z jego strony przed polską publicznością (a było chyba z 600 osób z branży) ale ocenił Polskę jako rynek wyjątkowy (i wyjątkowo trudny).
Oczywiście niski poziom internetu szerokopasmowego też został przez niego ujęty… Marvin wspomniał jak prawdziwy szerokopasmowy internet (5-10 Mbit/s) zmienia konsumpcję internetu.
Wspomniał też o starych mediach, które według niego w Polsce całkiem nieźle sobie radzą ze zrozumieniem nowych mediów – u nas najwięksi portalowi giganci to duże grupy medialne. Zarabiają na telewizji czy prasie i inwestują w internet – według Marvina jedyny podobny rynek to Brazylia.
Wspomniał też o dużych graczach, którzy są przyzwyczajeni do tego, że po prostu wchodzą i przynoszą światłość (i nie lubią konkurencji). W Polsce jest trochę inaczej, o czym przekonał się np. eBay czy AOL.

Polecam obejrzeć całość, ok. 21 minut

  • Jedyna ciekawa prezentacja tego dnia.

  • No, było bardzo ciekawe. miszka, jeśli to prawda, co mówisz, to już nie żałuję, że zrezygnowałem z forum iabu 🙂

    No i ciekawe co Yahoo w Polsce będzie robić (a są z nami już chyba ponad pół roku)

    • ee, nie było tak, źle, jeszcze parę tematów było fajny – podobał mi się panel dyskusyjny, a właściwie wprowadzenie Juliusza Donajskiego, niektore prezentacje były..hmm zbyt analityczne-wykresowe, no ale 600 osób na sali nie da się zadowolić. Nie byłem niestety na Davidzie Erikssonie – podobno też nieźle było.