1

KTR – nagrody zgarniają Tomasz Bagiński, Saatchi & Saatchi i PZL

Wczoraj wieczorem, w teatrze Roma odbyła się gala wręczenia nagród w Polskim Konkursie Reklamy, organizowanym przez KTR. Gala była dłuuugaa (prawie 3 godziny), ale i nagród było sporo. Niestety nie wszyscy wytrzymali, sala na początku była wypełniona po brzegi, a pod koniec nawet odpuszczono sobie zrobienie wspólnego zdjęcia – zostało kilkadziesiąt osób na widowni.

Galę prowadzili Andrzej Strzelecki i Paweł Tyszkiewicz, wspomagali ich przy wręczaniu nagród Zbigniew Hołdys, Grzegorz Markowski, Jerzy Kryszak, Woody Allen, Mahatma Gandhi i inni (za wszystkim stał jeden gość – Tomasz Broda).

Sponsorem gali był Play… i już rozumiem dlaczego każdy z gości dostał po jednej gruszce, skąd gruszki na billboardach oraz na drzewach przed klubem Ground Zero, no i w końcu dlaczego rzecznik prasowy (Marcin Gruszka) został wprowadzony na scenę w kajdanach (podobno film z zatrzymania był bardzo śmieszny i oglądany przez tysiące ludzi… hmmm)

W porównaniu do zakończonego niedawno konkursu Kreatura, widać było dużą różnicę w liczbie zgłoszonych prac, ich poziomie i w nazwach firm, które się przewijały na shortlistach.
No i pewnie czas wręczania nagród, tydzień po tygodniu, nikomu dobrze nie służy. Nie wiem kiedy zaczął się taki bojkot, czy od czasu przeniesienia Kreatury z Krakowa do Warszawy, czy od startu KTR-u . Efekt jest taki, że większość dużych, sieciowych agencji bojkotuje Kreaturę i wszystkie swoje siły kierują w stronę konkursu organizowanego przez SAR.

Elementem, który spajał obydwie imprezy jest nagroda dla 180heartbeats, za osławioną już Panią Bożenkę, czyli kampanię Samsunga. Ekipa 180heartbeats dostała złotą statuetkę w kategorii Viral Marketing (i przypomnę, zdobyli też Kreaturę). Agencja zdobyła jeszcze dwie nagrody:
Srebro – „Paś zioma” (Perfetti Van Melle Polska)
Brąz – „Mini kostkę skruszysz cooperem ruszysz” (Unilever Polska)
i ta młoda firma wyrosła szybko na „dominatora” w kategorii Mediów Interaktywnych. W tej kategorii uhonorowano również Click5 za Ecco World oraz Endorfine za Serwis internetowy McDonald’s Polska.

Jak już wspomniałem, gala trwała bardzo długo (dla każdego sponsora był przygotowany jakiś występ), za to przy takiej uroczystości zawsze jest okazja, aby poznać nazwiska wszystkich twórców biorących udział w przygotowywaniu kampanii reklamowych.

Listę nagród publikują dzisiaj branżowe portale, m.in BriefMediarun. Ja na blogu postaram się zwrócić uwagę na kilka kreacji (na razie z kategorii Reklama). Polecam też zajrzeć do Natalii Hatalskiej – tam jest więcej o kategorii Active Advertising.

KTR-y w kategorii Active Advertising – rozdane!

Reklama
W tej kategorii złota nie było, ale też nie było wielkich zaskoczeń. Jak zwykle w konkursie KTR, uhonorowany został Plus GSM i kabaret Mumio, tym razem spot pt. Reklama (brązowa statuetka):

Klient: Polkomtel
Produkt: usługi telekomunikacyjne
Agencja: PZL Sp. z o.o.
Dyrektor Kreatywny: Iwo Zaniewski
Art. Direktor: Andrzej Mroziński
Copywriter: Iwo Zaniewski; Dariusz Basiński; Jacek Borusiński; Jadwiga Basińska
Dom Produkcyjny: Blast Factor Group
Account Manager: Anna Profic
Reżyseria: Iwo Zaniewski
Scenografia: Jeremi Brodnicki
Muzyka: „One night in Cairo” Hermann Langschwert; „Sunny market” Djamal Aladin; „Al mina” Abaji
Dźwięk: Post Meridian
Zdjęcia: Dominik struss
Montaż: Orka – Jarek Pietraszek

Brązem również pochwalić się może Publicis z kreacjami dla Biedronki. Pierwszy to spot Galaretka (znany z telewizji), a drugi to Krakersy, nie widziałem w telewizji, krótki ale śmieszny…. może ktoś ma? (Gdzie są paluszki? W Dipie)

Tytuł zgłoszonej pracy: Galaretka
Klient: Jeronimo Martins
Produkt: Biedronka
Agencja: Publicis Sp. z o.o.
Dyrektor Kreatywny: —
Art. Direktor: Magdalena Drozdowska
Copywriter: Kasia Kowalska
Dom Produkcyjny: OTO Film
Account Manager: Adam Miecznikowski
Reżyseria: Sebastian Pańczyk
Dźwięk: Wytwórnia Dźwięku
Zdjęcia: Witold Płuciennik
Montaż: Platige Image
Inni nie ujęci w zestawieniu twórcy: Marcin Nowosielski

Pozostając nadal w klimacie supermarketowym, tym razem srebro…. dostał je mój faworyt czyli TESCO (PZL) za spot Bonn 🙂

Wiele nagród w tegorocznym konkursie zgarnął Canal Plus Cyfrowy… przede wszystkim jurorzy uhonorowali kampanię w postaci animowanego serialu (prod. Patige Image). Polecam zajrzeć na stronę niezlykanal.pl – tam są wszystkie filmy oraz materiały z planu.

Tytuł zgłoszonej pracy: Reklama Centrum Telefonicznego Abonentów Cyfry+
Klient: Canal+ Cyfrowy Sp. z o.o.
Produkt: Teaser Oraz Odcinek Serialu Niezły Kanał
Agencja: Canal+ Cyfrowy Sp. z o.o.
Dyrektor Kreatywny: Sebastian Pańczyk
Art. Direktor: Sebastian Pańczyk
Copywriter: Tomasz I Bartosz Mińkiewicz, Sebastian Pańczyk
Dom Produkcyjny: Platige Image
Reżyseria: Sebastian Pańczyk
Muzyka: Jarek Wójcik, Genetix Studio
Dźwięk: Jarek Wójcik, Genetix Studio

Ostatnim filmem, na który chcę zwrócić uwagę, jest „Made in China” – Reporterzy Bez Granic, w reżyserii Tomasza Bagińskiego i wyprodukowany przez Platige Image. Podczas gali film był emitowany w całości… niestety mimo zapowiedzi na stronie Reporterów Bez Granic, film w sieci nadal dostępny jest tylko w formie trailera.

Co prawda nagrywałem go podczas gali swoją kamerą, ale emisja animacji 3D, o takiej tematyce i w takiej formie byłaby chyba nie na miejscu. Pozostaje czekać na rozwój wydarzeń i premierę filmu – Tomasz Bagiński nie ujawniał również pozostałych nazwisk i instytucji uczestniczących w produkcji – obiecał zrobić to wkrótce.

  • Niezlykanal.pl zrobiło studio Platige Image – niby literóweczka ale to studio ma już swoją markę – np. zrobili nominowaną do Oscara Katedrę; znakomity trailer do gry Wiedźmin… Warto zapamiętać ich nazwę dokładnie 😉