Problemy Afryki to dla mnie odległa egzotyka. Oczywiście jestem świadomy problemów, konfliktów, wyzysku i strasznej biedy która tam panuje, ale nigdy nie angażowałem się w akcje pomocowe, nie wspierałem działań. Obrazki, oglądane w z perspektywy mieszkańca europejskiego kraju, nawet te straszne, oglądam niczym kolejny program przyrodniczy. Wizualnie podoba mi się klimat Afryki, który przedstawiają takie filmy jak Krwawy Diament (nie bez powodu wymieniam ten tytuł jako pierwszy), Hotel Ruanda czy Helikopter w Ogniu. Etniczna muzyka, piękne obrazy… w tle dramatyczne wydarzenia. Z tymi filmami skojarzył mi się spot przygotowany dla Afrykańskiej Rady Diamentów (African Diamond Council) – mocna rzecz, polecam obejrzeć, choć pewnie zaskoczenia nie będzie.
(via: Adland.tv)
Comments 6
oczywiscie najwieksze najbogatsze swinie tego biznesu
maja juz certyfikaty chyba ze ktos obudzil sie wczoraj i wierzy w te bajki, coz zabijac swoje sumienie mozna i reklama
nie chcesz uczestniczyc w morderstwie … proste poszukaj sobie kobiety ktora nie leci na blyskotki
afrykanska rada diamentow niech lepiej zainwestuje 1/100 kwoty tego klipu na webmastera
Mocna rzecz. Nie wiem tylko, w jakim stopniu tego typu kampanie są w stanie wpłynąć na konsumentów błyszczących kamyczków.
Author
@RAFi: stawiam że nie są w stanie, ładnie wyglądają, może jakąś nagrodę za kreację zgarną… to wszystko
Może taka kampania, wykreuje modę na to, że diamenty choć na chwile przestaną być modne. Choć może się łudzę…
Diamenty nigdy nie przestaną być modne. A krwawe diamenty oczywiście istnieją, ale to ułamki tego co wydobywa się w olbrzymich kopalniach, z ciężkim sprzętem za miliony dolarów. A pracownicy pracują za głodowe stawki. Afryka jest wykorzystywana w taki lub inny sposób. A akcja „krwawe diamenty” odnosi podobne skutki jak akcja „nie noś futra” Nikt się nie przejmuje.
Polecam film z DiCaprio „Krwawy Diament”, który porusza ten problem. Całkiem dobry.