6

Każdy diament ma swoją historię

Problemy Afryki to dla mnie odległa egzotyka. Oczywiście jestem świadomy problemów, konfliktów, wyzysku i strasznej biedy która tam panuje, ale nigdy nie angażowałem się w akcje pomocowe, nie wspierałem działań. Obrazki, oglądane w z perspektywy mieszkańca europejskiego kraju, nawet te straszne, oglądam niczym kolejny program przyrodniczy. Wizualnie podoba mi się klimat Afryki, który przedstawiają takie filmy jak Krwawy Diament (nie bez powodu wymieniam ten tytuł jako pierwszy), Hotel Ruanda czy Helikopter w Ogniu. Etniczna muzyka, piękne obrazy… w tle dramatyczne wydarzenia. Z tymi filmami skojarzył mi się spot przygotowany dla Afrykańskiej Rady Diamentów (African Diamond Council) – mocna rzecz, polecam obejrzeć, choć pewnie zaskoczenia nie będzie.

(via: Adland.tv)

Comments 6

  1. oczywiscie najwieksze najbogatsze swinie tego biznesu
    maja juz certyfikaty chyba ze ktos obudzil sie wczoraj i wierzy w te bajki, coz zabijac swoje sumienie mozna i reklama

    nie chcesz uczestniczyc w morderstwie … proste poszukaj sobie kobiety ktora nie leci na blyskotki

    afrykanska rada diamentow niech lepiej zainwestuje 1/100 kwoty tego klipu na webmastera

  2. Mocna rzecz. Nie wiem tylko, w jakim stopniu tego typu kampanie są w stanie wpłynąć na konsumentów błyszczących kamyczków.

  3. Post
    Author
  4. Diamenty nigdy nie przestaną być modne. A krwawe diamenty oczywiście istnieją, ale to ułamki tego co wydobywa się w olbrzymich kopalniach, z ciężkim sprzętem za miliony dolarów. A pracownicy pracują za głodowe stawki. Afryka jest wykorzystywana w taki lub inny sposób. A akcja „krwawe diamenty” odnosi podobne skutki jak akcja „nie noś futra” Nikt się nie przejmuje.

Skomentuj zik Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *