7

Jak blogują firmy telekomunikacyjne

W tym wpisie postanowiłem zestawić ze sobą trzy nagrania ze styczniowego Social Media Day we Wrocławiu poświęconemu blogom firmowym (i jednocześnie konkursowi na najlepszy blog firmowy). Polecam obejrzeć te trzy prezentacje, swoje spojrzenie na prowadzenie bloga firmowego przedstawiają przedstawiciele firm telekomunikacyjnych – branża jedna, ale przynajmniej dwa odmienne podejścia i sposoby komunikacji z klientami – czytelnikami.

Temat, który pojawia się tylko przy okazji, ale jest niezwykle istotny dla autorów takich blogów (warto o tym pomyśleć angażując się w korpo blogowanie firmowe) – zacierające się granice między prywatnością a życiem zawodowym. Marcin Gruszka wspomina o tym w swojej prezentacji, pamiętam też wystąpienia Wojtka Jabczyńskiego, który podkreślał jak jego rodzina znienawidziła Blackberry, którym akceptował i odpowiadał na komentarze. A w czasach „sołszialmidia” i wszechogarniającego Facebooka, coraz trudniej utrzymać granicę między końcem pracy a kontrolowaniem sytuacji na froncie…

Social Media Day Wrocław 2011 – Blogi Firmowe: Tomasz Sulewski (Blog Orange):

Materiał dostępny również na serwisie Vimeo.

Social Media Day Wrocław 2011 – Blogi Firmowe: Marcin Gruszka (BlogPlay.pl)

Materiał dostępny również na serwisie Vimeo.

Social Media Day Wrocław 2011 – Blogi Firmowe: Karol Wieczorek (Blog Netia)

Materiał dostępny również na serwisie Vimeo.

  • O, dzięki Maćku 🙂 Chyba pierwszy raz mam okazję zobaczyć samego siebie podczas prezentacji – ciekawe uczucie.

    A co do sposobów komunikacji – to chyba jest w głównej mierze wynik tego, że ogólna komunikacja nasza (TP-Orange) i Playa różni się od siebie co do zasady. Dla nas niektóre działania nie mieszczą się po prostu w kanonie. Ale inna rzecz, że dobrze jest czasem posłuchać, jak to robią inni – uczyć się zawsze warto 🙂

    • mediafun

      Jasna sprawa, zdaję sobie sprawę, że gdybyście wyskoczyli w stylu Marcina Gruszki – to dopiero by się działo 🙂

      • Benchmark

        Prezentacje różnią się tak jak różne jest podejście obu firm do biznesu telko oraz, co nie mniej ważne różnej docelowej grupy klienckiej, mimo że pochodzącej z tego samego rynku. Ale to oczywista oczywistość 😀 Pozdrowienia dla Tomka 🙂 i gratulacje za dystans (czytaj: luz), który zaprezentował w swojej prezentacji (jednakowoż był on zgodny z kanonem 😉

  • Czasami warto podpatrywać inne firmy oraz osoby jakie techniki wykorzystują do promowania siebie. Zawsze może to nam przysporzyć nowych pomysłów i idei. Często w swojej pracy wykorzystuję taką technikę, że patrzę jak dany problem przedstawia jedna osoba i zaraz konfrontuje to z innymi opracowaniami. To pozwala miksować pomysły i kreować nowe wizje niezależnie od branży i sytuacji.

  • aga

    Prezentacja Netii- żenada- na taka imprezę tak się nie przygotować- 12 minut nudy-(co by niesłusznie nie skrytykować dotrwałam do końca) Brawa dla prezenterów konkurencji – jako odbiorca i potencjalny klient dostałam bardzo przydatną dawkę wiadomości- świetnie zaprezentowaną. Chętnie zajrzę na ich blogi 🙂

  • Pingback: Blog sklepu Rupieciarnia – małe jest skuteczne (blogi firmowe) : Blog.Mediafun.pl()

  • Pingback: Blog sklepu Rupieciarnia – małe jest skuteczne (blogi firmowe) | Blog.Mediafun.pl()