3

Gronkiewicz-Waltz: nasza Syrenka jest porządna

Reakcjom na promocyjną kampanię Krakowa nie ma końca, interpretacji i próby zaglądania Syrence w oczy podejmują się nawet prezydenci miast – o czym świadczy materiał z Wiadomości (TVP/iTVP).

oraz Dzień Dobry TVN:

Bardzo podoba mi się „kontrowersyjność” tej reklamy i szum jaki wokół siebie wywołuje. Chyba mógłbym ją zaliczyć to takiego pozytywnego efektu kontrowersji w reklamie – granica smaku nie została przekroczona, a powstał duży szum. O ile np. kampania Play oburza, wzbudza reakcję urzędników i ogólnie odrzuca (pozytywne reakcje tez oczywiście są), to kampania Krakowa wzbudza dyskusje.

Parokrotnie rozmawiałem o tym spocie w różnym gronie, zawsze znalazł się ktoś komu reklama się nie podobała, ale zaraz znajdował się „adwokat” kampanii. Wymiana zdań zazwyczaj przebiegała w luźnej atmosferze, bez podnoszenia głosu, z żartem i bez emocji towarzyszącym np. rozmowom o lustracji. Nawet jeżeli ktoś miał odmienne zdanie – żadne negatywne emocje się nie pojawiały – to bardzo duży plus dla kampanii i tym bardziej gratulacje dla twórców.

No właśnie… twórcy, co prawda uaktualniłem poprzedni wpis o „listę płac” spotu, ale jeszcze do dzisiaj dostaję maile z pytaniem o nazwiska aktorów (ew. numer tel. to Syrenki :-)) – nie wiem dlaczego do mnie te prośby, osobiście Syrenki nie znam, ale nazwisko jak najbardziej :-), lista poniżej:

Agencja Ad Fabrika FCB:
Dyrektor kreatywny: Magda Komorek
Copywriter Robert Wasilczuk
Art. Director: Przemek Słodkowski
Przedstawiciel Agencji: Małgorzata Rzeczkowska (Account Manager) Karolina Księżak (Account Executive)
Dyrektor działu produkcji TV: Robert Wawszczyk

Dom produkcyjny: Dynamo
Reżyser/operator: Mikołaj Łebkowski
Producent: Maciej Maciantowicz
Obsada: Tadeusz Dylawerski – Kopernik
Karolina Stefańska – Syrenka
Michał Słomski – Neptun

  • krakus

    Ależ im gul skacze tym warszawiakom (w odróżnieniu od Warszawiaków :D).
    I dobrze… przynajmniej dodatkową (i darmową) reklamę nam robią w telewizji :]

  • pink

    No nie wiem. Koniec koncow to Warszawiacy popelnili ta reklame.

  • dlaczego zes mi to uczynil, ja dopiero na jutro po weekendzie o tym 🙂 – chyba wioadomo, dlaczego :)… Moze zaczne ogladac tv, bo znow przeoczylem jakas kontrowersje (podobnie jak z playem), nie wiedzialem, ze taki prosty spot moze komus wadzic 🙂