3

Czy blogi to media?

Tak wiem, banalne pytanie, które przewija się na konferencjach i w mediach, które łaskawie zwróciły uwagę, że coś tam w tych blogach się kręci. Pojawiają się na blogach opinie? Pojawiają. Informacje o produktach, newsy (czasem szybciej niż u dużych graczy)? Też. Są istotne dla marketerów, firm albo dla zwykłych czytaczy? Jak najbardziej. A może są również przydatne w rozwoju zawodowym (zarówno autora jak i czytających)… hmm. Stawiałbym że obok portali społecznościowych są najbardziej dynamicznie rozwijającym się medium i tym kawałkiem internetu, gdzie dzieje się najwięcej interesujących rzeczy.

Po co ten przydługi wstęp? A bo jutro mija termin (kolejny już, ostateczny) na zgłaszanie się mediów do Almanachu Mediów i Reklamy (wydawanego przez VFP Communications – wydawcę Media & Marketing). Według informacji na stronie:

„Almanach Mediów i Reklamy” to rocznik kierowany do wszystkich, którzy poszukują informacji na temat firm działających w branży mediowo-reklamowo-marketingowej. Stanowi najszerszy i najbardziej aktualny na rynku branżowym zapis stanu posiadania branży. Zawiera zobiektywizowane informacje o firmach z kręgu mediów, reklamy oraz branż wspomagających te rynki.

Wrzucanie więc wszystkich blogów do jednego wora jest bez sensu, jednak te blogi, które na polskim rynku zajmują się mediami, reklamą i marketingiem pewnie mogłyby znaleźć spokojnie miejsce w takim zestawieniu. Oczywiście, autorzy tych blogów, którzy mają uczulenie na niezamawiane informacje prasowe czy z obrzydzeniem odrzucają każdą propozycję reklamy na blogu nie powinni do almanachu podchodzić… ale ja, jako autor Mediafuna, chętnie bym się w takim zestawieniu znalazł. Tak wyglądają przykładowe wpisy z kategorii portale:

Alamanach jest rozsyłany do prenumeratorów Media & Marketing oraz sprzedawany w EMPiKach, jest jednym z narzędzi do pracy dla ludzi zajmujących się reklamą, planowaniem mediów, PR-em.

W zeszłym roku zgłosiłem swojego bloga, ale niestety dostałem odpowiedź, że kategoria blogi nie jest przewidziana. W tym roku nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi… no ale podejrzewam, że pewnie byłem jedynym zgłaszanym blogiem (interaktywnie.com, z tego co wiem, też się nie zgłaszało – ale oni to już do kategorii wortal się nadają).

Nie wiem więc, jakie jest stanowisko wydawnictwa VFP w sprawie „blogi jako media w Almanachu Mediów i Reklamy”, ale myślę, że autorzy blogów o podobnej do mojego tematyce mogliby spokojnie znaleźć się w takiej książce adresowej.

Namawiam więc autorów blogów do przesyłania swoich zgłoszeń do Almanachu – być może będzie to kolejny krok w temacie „blogi to też poważne media” i uda nam się ten mały lobbing.
Tutaj jest garść szczegółów.

  • agnieszka

    …tym bardziej, że Mediafun jest częściej aktualizowany niż niektóre z portali, jakie widnieją w przytoczonym fragmencie.
    Piar.pl, jako magazyn został zawieszony, a i strona internetowa jest martwa – ostatnie aktualizacje z marca 2007 :]

  • dostałem dzisiaj odpowiedź:
    Również w nowej edycji Almanachu Mediów i Reklamy 2008/2009 nie została przewidziana sekcja dla blogów.
    Jednak istnieje możliwość pojawienie się w nowym Almanachu w postaci reklamy.
    W tej sprawie proszę o kontakt…

  • orb

    Hehe no pieknie – doskonale to swiadczy o wydawnictwie VFP, ktore od lat zajmuje pozycje „ekspercka” w branzy.

    Zarowno mediafun, jak i polowa blogow z blogrolla, ktory jest tu po prawej, powinno znalezc sie w tym almanachu – gdyby ktokolwiek staral sie w VFP nadazac za zmianami rynku medialnego.

    Moze nawet nie tyle nadazac, co starac sie zaczac gonic te zmiany 😉