W zeszły czwartek we Wrocławiu odbyła się bardzo interesująca konferencja – w ramach Social Media Day, poświęcona wyłącznie blogom firmowym. Inicjatywa Dominika Kaznowskiego (blog o prowadzeniu blogów firmowych – blogifirmowe.wordpress.com, konkurs na Blog Firmowy Roku) która po trzech latach przekształciła się w projekt naukowy prowadzony na Uniwersytecie Wrocławskim jest właściwie jedyną mi znaną próbą ogarniecia i analizy tego tematu. Podczas konferencji prezentowały się blogi firmowe (to były chyba najciekawsze prezentacje) zarówno dużych jak i małych firm (ok. mała była tylko jedna), oraz bardzo ciekawa kategoria blogowania firmowego – blog poświęcony konkretnemu wydarzeniu – remontowi dworca we Wrocławiu. Ciekawiie było też posłuchać i zobaczyć autorów blogów firmowych telekomów, PLAY i Orange – dwa zupełnie inne podejścia, inny sposób komuniikacji. Na blogu będą się pojawiały sukcesywnie kolejne prezentacje – na początek Dominik Kaznowskich prezentujący ideę projektu oraz podsumowanie konkursu.
5
Comments 5
mnie "playowe" podejście jest bliższe…;) także czekam na kolejne (video)prezentacje. ciekawe czy jakieś nagrania z rozmów w Cynamonie też się pojawią? 😉
tak – nie ma to jak play'owe podejście: http://www.blog.tp.pl/wojciechjabczynski/entry/%C… 🙂
i żeby nie było – sama mam telefon w Erze, więc nie walcze o swoje 😀
Było interesująco, brawa dla Dominika i jego studentów.
A propos wypowiedzi przedstawiciela Orange i Play…
Kiedy publiczność wytknęła przedstawicielowi Orange niezgodność jego słów ze stanem rzeczywistym, stracił pewność siebie i chyba jej już nie odzyskał;)
Czekałem na wystąpienie przedstawiciela Play i się nie rozczarowałem, jego słowa: „To, że tu stoję w dżinsach i koszulce, a nie w marynarce i krawacie, to jest marketing. Nasz blog to marketing” to doskonałe podsumowanie konferencji.
Pozdrawiam z Wrocławia
Ciekawe – a ja mam dokładnie odwrotne wrażenie. Z tego co pamiętam człowiek z Orange powiedział, że według jego wiedzy jest odwrotnie, ale sprawdzi, żeby nie było, że gada a nie wie. Jak dla mnie to uczciwe postawienie sprawy, szczególnie jak ktoś nagle z sali rzuca info, którego się nie da zweryfikować.
A poza tym jak dla mnie mówił bardzo pewnie, ciekawie i pokazywał szeroko, ile można robić rzeczy na blogu. I miał chyba najlepszą prezentacją. Za to rzecznik Play mówił głównie o sobie – jaki to jest świetny i doskonały. Ja rozumiem, taka komunikacja całej firmy, ale np. robienie "zalety" z tego, że jest się jedynym człowiekiem w firmie, który pisze na blogu (a chyba wszyscy inni mówcy akcentowali, że wciągają szeroko swoich współpracowników) to już jest przesada.
A w ogóle to druga część cała była dużo lepsza niż pierwsza i ci co wyszli, to trochę wtopili 🙂
Ile ludzi tyle opinii;) My też tam byliśmy i na mnie osobiście najlepsze wrażenie zrobiła kobieta z mBanku – krótko, rzeczowo i sympatycznie pokazała, jak można prowadzić bloga angażując w to niemal całą firmę.
No i rzeczywiście – druga część konferencji była nieporównywalnie ciekawsza od pierwszej – żal, że nie mogliśmy sobie pozwolić na posiedzenie w Cynamonie – ktoś może zdać relację, dużo osób się wybrało?:)
O Social Media Day wspominałam też u mnie, tylko z nieco innej strony – blog firmowy oczami wyróżnionego blogera, zapraszam zainteresowanych do przeczytania wywiadu http://blog.smartpr.com.pl/blogerem-nie-trzeba-si…