8

Back to me! Zostałem fanem Isaiaha Mustafy

Kim jest Isaiah Mustafa? To aktor, który bardziej jest znany jako „gość z reklamy Old Spice”, albo „gość na koniu”. Marka Old Spice jakoś zupełnie wypadła z mojej głowy (na polskim rynku też chyba słabo sobie radzi), a jeśli miałbym sobie przypomnieć spoty Old Spice to są to reklamówki sprzed 10 lat w morską bryzą i modelem przed lustrem.

W nowej odsłonie Old Spice bryza morska została, gość przed lustrem też teoretycznie jest. Reklama nie jest jakaś totalnie wystrzałowa, nawet efektów komputerowych jest w niej niewiele, nie wiem co jest w niej magicznego – to że jest kręcona jednym ujęciem, spojrzenie aktora czy jego magnetyzm i świetny tekst? Ale zostaje w głowie. Ostatni jakoś ciężko mi trafić na spoty, które zapamiętałbym na dłużej (komentarze do reklam podczas Super Bowl też mówią same za siebie), o wiele więcej ekscytujących rzeczy dzieję się w miejscach gdzie następuje interakcja z konsumentami. Spot Old Spice jest w tym przypadku wyjątkiem, chociaż wciąż nie potrafię odpowiedzieć dlaczego mi się tak podoba 🙂

Przy tego rodzaju perełkach zawsze lubię obserwować „scieżkę kariery” osób które brały udział całym zamieszaniu. Mimo, że aktor Isaiah Mustafa ma na swoim koncie kikla ról filmowych (głównie epizody w serialach), to chyba występ w tym 30 sekundowym spocie będzie dla niego niezłą trampoliną. Ludzie go pokochali, mnóstwo komentarzy na oficjalnym profilu Old Spice pod tym spotem. Jeszcze wczoraj fanami osobistego profilu Isaiaha było ponad 300 osób, dzisiaj już ponad 1000, i aktor zaczyna krucjatę po talk showach („The Ellen Degeneres Show”) – o czym informuje na swoim profilu. Coś czuję, że zaraz zobaczymy go w jakimś hitowym serialu czy kinowej produkcji. Polecam obserwować jego profil i śledzić rozwój jego kariery…

A w temacie „jak oni to zrobili” bardzo fajny wywiad (znaleziony u Dominika Kozy) Leo Laporte z twórcami tego spotu – kreatywnymi z agencji Wieden + Kennedy – polecam. Odkrywa wszystkie tajemnice tej reklamy.

A teraz kilka obserwacji z polskiego podwórka.

Coś zaczęło się dziać na Facebookowym profilu programu Szymon Majewski Show. Dzisiaj rusza 10 sezon tego programu, ale już od początku miesiąca zaczęły się pojawiać na Facebooku bardzo fajne, newsy (chyba pisane przez samego Majewskiego?), przedstawiające kulisy programu, czy zachęcające fanów do większej interakcji, podsyłania pomysłów i współtworzenia programu. To dokładnie coś przeciwnego, niż oficjalna strona programu, gdzie właściwie pojawiały się tylko filmy odtwarzane z „plejadowego” playera. Fanów na razie niewiele (w momencie pisania tego wpisu coś koło 300), ale myślę, że zacznie przybywać wraz ze startem programu. Zastanawiam się tylko, jaki adres będą podawać w programie, czy gwarantujący lepszą interakcję profill na Facebooku, czy zgodny z polityką firmy, z nazwą tvn w adresie domeny.

Ciekawe jest, że profil Kuby Wojewódzkiego, na którym dokładnie nic się nie dzieje, ma w tej chwili ponad 18 tysięcy fanów – szkoda, że producent Kuby Wojewódzkiego, nie chce wykorzystać Facebookowego potencjału i pogadać z widzami…