34

Skoda Yeti – jest ryzyko jest zabawa

Na pewno zwróciliście uwagę na telewizyjną reklamę samochodu Skoda Yeti. W ostatnim ujęciu pojawia się tam wyszukiwarka google w sugerowanych hasłem do wpisania: „wygraj Yeti”.

Szykuje się ciekawy przypadek, który pewnie trafi na sale wykładowe. Z jednej strony, to chyba pierwszy raz w kampanii motoryzacyjnej w Polsce taki przypadek łączenia internetu i telewizji. Do tej pory sugestie (a nie dokładne adresy strony internetowej) dla google widziałem w trailerach filmowych.
Z drugiej strony, kasa na kampanie i emisję wydana, a kokosy zbijają wszyscy tylko nie Skoda Yeti. Najpierw pod kampanie podłożył się z linkiem sponsorowanym Nissan.

Ale Skoda Yeti szybko zareagowała

W tej chwili wyniki wyszukiwania na reklamowane hasło „wygraj Yeti” to czarny sen marketera – na pierwszym miejscu „Wykop.pl – wygraj Yeti – czyli jak nie robić kampanii w google”, reszta wyników też nie do pozazdroszczenia.
Sprawa rozwojowa – warto śledzić.

Dwa pierwsze zrzuty ekranu podebrałem z dyskusji na GoldenLine.

Comments 34

  1. Sprostowanie

    Chciałbym przeprosić firmy MediaCom, Outrider i Skoda Polska za podanie nieprawdziwej informacji, jakoby to MediaCom był odpowiedzialny za pozycjonowanie stron Skoda Auto Polska.

    Informację tą wydedukowałem z wiadomości serwisu http://dziennik.media.com.pl/, która opisywała kampanię Skody Yeti, jako twórców kampani wskazując MediaCom i Outrider.

    Domysły i dedukcja nie są najlepszym sposobem zdobywania informacji. Za podanie nieprawdziwych informacji zainteresowane firmy przepraszam.

    Krzysztof Prażanowski

  2. Ja wiem czy to taka wielka wpadka. To raczej inni wykazali się pomysłowością i refleksem, a myślę że cała otoczka wpadki tylko zwiększy ruch na stronie konkursowej.

    1. Post
      Author
  3. Mi chodziło o dużą ilość wejść na stronę konkursową. Agencja która projekt robi myślała że utrzyma pozycję i w SERPACH i w sponsorowanych lecz niestety nie wyszło. Zauważ że obecnie jest też to kampania o której się sporo mówi i pisze. Blogi na których krytykowana jest Reklamą skody zazwyczaj podają link do właściwej strony. Wątpię żeby po tej wpadce jakaś inna marka zdecyduje się na podobne wykorzystanie google

  4. @Magazyn brief za darmo: nie rozpatrywałbym w kategoriach wpadki. Ogólnie chciałem zaznaczyć jedną rzecz, żadna fraza oprócz brandu Skoda, nie dałaby się zastrzeć w Google. Niedoskonałość systemu Google polega na tym, że nawet zastrzegając jakiś brand, można to ominąć.
    @Mediafun – tego typu akcje w innych krajach „dojrzałych rynkach” pomimo, że istnieje możliwość podczepiania się reklamodawców, wychodzą. Bo istnieją tam pewne zasady etyczne w prowadzeniu kampanii SEMowych. Reklamy pokroju Nissana budzą tam niesmak i nie są klikane przez użytkowników, o czym świadczą niskie CTRy, wysoki koszt za kliknięcie i spadające po jakimś czasie pozycje. Riposta Skody była natychmiastowa i bardzo konkretna, bo uderzała w Nissana – pokazała słabość tego samochodu w porównaniu do Yetiego. Raczej rozważałbym o tym casie w kategoriach takich, że najgorzej jest być pionierem, bo łatwo jest wytknąć błędy takiemu graczowi. Ciężko być pionierem 🙂

  5. Pingback: Skoda Yeti, ryzykowna kampania |

  6. Reklamę zobaczyłem w tv dopiero wczoraj i dziś zacząłem pisać o niej na swoim blogu. Tak pomyslalem ciekawe czy Maciek nic nie napisal o tym wchodze w RSS i oczywiście jest wpis 🙂

    Wpadka i nauczka dla innych bardzo dobra.

    Czemu jednak nie podano po prostu adresu strony konkursowej?
    np. wygrajyeti.pl

  7. Otwieram ostatni newsletter „Serwisu Prasowego Skody” poświęcony Skodzie Yeti i co widzę?
    „(…) Kierownik Zespołu Produktu. Jarosław Pająk, Mediacom Interaction Manager dodaje: „cieszy nas również fakt, że zdaniem wielu specjalistów, nasza kampania jest ciekawym „casem”, który z pewnością trafi na sale wykładowe”(…) Czapki z głów!

  8. to mi trochę przypomina case z Audi które w LA na bilbordzie zamieściło hasło: szach. teraz twój ruch BMW. a beemka odpowiedziała: szach i mat, pokazując porównywalny model ale sugerując że jest już po 'grze’ 🙂 podłożyć się łatwo, wstać z kolan trudniej…

  9. Pingback: Reklamy odsyłają do sieci « Kontent

  10. Pingback: Olej konkurs, patrz co zrobi google.

  11. Mobile device makers like Samsung, HTC, Sony,
    LG, Lenovo and many more brands use Android OS. Both games sport great sound,
    but unfortunately the Xoom’s speakers are on the back of the tablet so that sound is muffled.

    As such, they are playable through any of the system’s browsers.

  12. In 1480 the small remnants disappeared as soon as the Sultan of Egypt built
    a medieval fort regarding this. Morocco is a fantastic place to travel and you’ll find so many
    more locations which you might go.

  13. I like the helpful info you provide in your articles.
    I’ll bookmark your blog and check once more here frequently.
    I’m quite sure I will learn lots of new stuff right right here!
    Good luck for the next!

  14. What’s upp to every body, it’s my first pay a quick visit of this blog; this web site
    includes awesome and really good material for visitors.

  15. Watching the hockey playoffs is akin to shotgunning it out of Las
    Vegas on an unpaved road with no sleep and no seat-belt.
    Blow up dolls can range from inexpensive, vinyl creations to lifelike, handcrafted creations, but most people
    still wonder, „why”. m just scratching the surface here because
    some of the tantalizing transsexuals T-Girl Network features will do just
    about anything deliciously nasty that will get your giblets tingling.

  16. Thank you for any other excellent article.
    Where else may just anyone get that type of information in such a perfect method of writing?
    I have a presentation next week, and I am on the look for such information.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *