9

Reklama na schodach i prztyczek w nos konkurencji

Reklama na schodach nie jest niczym nowym, pomysły na kreatywne wykorzystanie tej przestrzeni pojawiały się w reklamie już wiele razy – kilka przykładów umieściłem na końcu tego wpisu. Jednak w dalszym ciągu wykorzystanie tego nośnika (chyba nie ma go w standardowych cennikach 🙂 potrafi zaskakiwać, i z pewnością można to jeszcze nazywać niestandardową formą reklamy.

Na kolejny przykład takiej reklamy natknąłem się w warszawskim przejściu podziemnym – nie ma tutaj może efektownej grafiki, ale jest świetny pomysł na wykorzystanie samej specyfiki schodów. Odbiorca idąc w górę napotyka hasło „przejdź ze swoim numerem do Orange”, wraz z pokonywaniem kolejnych stopni kolor schodów zmienia się z fioletowego (co prawie wprost odnosi się do marki Play) na pomarańczowy – bardzo mi się podoba 🙂

  • reklaMAN

    Prostota to siła. Pozdrawiam.

  • Mateusz

    Po drodze zahaczają też o różowy T-Mobile.

  • Kilka lat temu była fajna reklama 36.6 Plusa na schodach ruchomych w kilku galeriach handlowych w Warszawie. Było gdzieś w sieci nawet wideo z tego. Fajne fajne, ale nic moim zdaniem nie przebije Piano Stairs Volkswagena. Jeśli ktoś jeszcze nie widział to polecam znalezienie sobie na YT.

  • Swoją drogą jest to idealny przykład dobrze zbudowanej reklamy ambientowej – oczywiście umieszczona w otoczeniu, każdy musi ją zobaczyć, nie da się jej ominąć (w kontraście dla tych 5 sekund które mamy żeby zainteresować klienta, np. billboardem, tu mamy czas jakim ktoś przechodzi schodzy) proste hasło, które mówi bezpośrednio do klienta i przekazuje zamiar reklamodawcy (zachęcenie przejścia do Orange), co ważniejsze odbiorca zapamięta reklamę i być może zachęci go do zmiany operatora.
    Nie wiem czy jeszcze Sequence Media współpracują z Orange, ale jeżeli tak – to szacun.

  • Tu też fajny przykład marketingowego wykorzystania schodów http://pinterest.com/pin/252412754084798000/

  • Bodajże "Gears of War" mieli jedną z pierwszych w Polsce takich konstrukcji reklamujących rozrywkę medialną 🙂

  • Fajne 🙂 Okladki ksiazek wg mnie najlepsze 🙂

    • tylko jakoś dziwnie wspinać się po nich 🙂

  • Pingback: 7 na 10 Polaków przeszło w 2012 ze swoim numerem do PLAY | Tako rzecze Rzecznik Play()