5

Plus – wracają sprzedawcy, Simplus odlot jak w Dystrykcie 9

Kolejne odsłony reklam z udziałem kabaretu Mumio jakoś ostatnio zupełnie mnie nie ruszają. Wydaję mi się, że trzymają jeszcze jaki taki poziom, ale po prostu już za długo oglądam kolejne absurdalne reklamy. Od długiego czasu nie udało się tym spotom wykreować też hitu, słowa czy sloganu na miarę „kopytka” :-). Właśnie pojawił się nowy spot, nawiązujący chyba do najlepszych odsłon Mumio z Plusem, czyli scenki w salonie sprzedaży.

Bezlik rozmów:

Z kolei marka Simplus kontynuje świetną serię nawiązań do znanych filmów czy gatunków filmowych (już te spoty zdążyły zebrać kilka branżowych nagród). Tym razem spot nawiązuje do świetnego, na marginesie, filmu Dystrykt 9. Nie wiem tylko czy ci konsumenci, którzy w ogóle nie trawią sciene-fiction i nie widzieli filmu w ogóle skojarzą, a co w tej reklamie chodzi… śmiem wątpić. Zastanawiam się czy spot został wypuszczony dla funu i ciśnienia kontynuacji serii czy też był Plus GSM zrobił przed emisją jakieś badania skuteczności tej reklamówki. Właściwie sami będziemy to mogli ocenić, jak szybko spadnie z bloków reklamowych to będzie jasne, że był pomyłką – Simplus z Rzymianami i Cezarem chodził na antenie bardzo długo.

Comments 5

  1. Ja te spoty od jakiegoś czasu traktuję jako bardzo luźne nawiązania do filmów. Prawdę mówiąc i "rzymian" i tego ostatniego nie łączyłbym z żadnym filmem w ogóle. "Kosmici" to raczej mit o porywaniu krów wałkowany przez wiele holywoodzkich produkcji. I jako taki sprawdza się doskonale i nie sądzę, żeby znalazł się ktoś, nawet nie lubiący s-f, kto tego nie zrozumie i nie załapie znikających krów i kręgów w zbożu. D9, do którego można znaleźć odniesienia, to tylko dodatkowy smaczek, który moim zdaniem nie wpływa aż tak mocno na odbiór spotu. Chociaż wydaje mi się, że i tak poziom, w porównaniu do poprzednich produkcji dla Simplusa, trochę spadł.

    1. Post
      Author

      To prawda, niektóre "plusowe" reklamy nawiązują jedynie do gatunków filmowych (rzymianie, filmy karate) ale był też spoty wprost inspirowane konkretnymi tytułami, np. Inni. Tutaj też mocno nawiązują do Dystryktu 9 – ujęcie dość charakterystycznego statku nad miastem, kosmici przypominający i gadający jak krewetki z Dystryktu 9…. no tylko na krowa się z filmem nie klei :-). Ale idea mi się podoba, czekam na kolejne.

  2. Dlatego właśnie myślę, że to luźne podejście do wszystkich tematów, czy to zimnej-wojny, czy dzikiego zachodu, czy też duchów, skutkuje tym, że niektóre kreacje wydają się być, lub są oparte na jednym tylko filmie ("Inni"), a inne wykorzystują motywy z kliku produkcji, by lepiej oddać dany gatunek, czy też motyw, wykorzystywany w kinie. Według mnie znajomość konkretnych produkcji, na których bazuje dany spot nie jest konieczna, bo nie wiem na przykład do jakich filmów, i czy w ogóle do jakichś, nawiązywał westernowy spot, a i tak podobał mi się bardzo.

    Ale zgadzam się, że reklamy Simplusa są rewelacyjne. Chociaż ostatnia, pomimo tego, że lubię s-f, podoba mi się trochę mniej.

  3. Również mam zdanie, że kabaret Mumi już nie cieszy tak jak to robił kiedyś. Szkoda, bo moim zdaniem Plus zawsze miał może nie najlepsze, ale najciekawsze reklamy w TV, w necie, etc.

  4. Kiedyś była wydaje mi się znacznie łatwiej zrobić dobrą reklamę. Plus miał kiedyś całą kampanie reklamową z białymi ludzikami na zielonym tle – aby dodatkowo wzbudzić zaufanie. Wtedy mi się bardzo podobały te reklamy. Dzisiaj wydaje mi się, że kabaretowy Mumi po prostu narzucają to co mają odegrać i przez to jakość rozrywki jest słabsza.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *