Dzisiaj jeszcze w duchu czwartkowego wpisu i kampanii społecznych świetny przykład z Wietnamu – kampania dotycząca kasków rowerowych. Jakiś czas temu wspominałem o ciekawych pracach z Włoch przy okazji reklamowania kasków motocyklowych.
Włoskie kreacje były wysmakowane graficznie, a raczej fotograficznie, te tutaj…hmmm, zwróciłem na nie uwagę z kilku powodów.
Po pierwsze – cel kampanii: Wietnam… i produkcja też wietnamska (Ogilvy & Mather Vietnam), tam od cholery rowerów. Najczęściej jednak produkcje skośnookich braci umieszczane na youtube to jakieś dziwne i niezrozumiałe reklamy (chociaż i perełki się zdarzają)… generalnie egzotyka.
Po drugie, mamy tutaj świetne layouty i dobre hasło, a przede wszystkim świetną typografię – bardzo lubię takie zabiegi łączenia tekstu ze zdjęciem. Nie wiem czy wyszły z mody, czy przestały się podobać, czy kreacja poszła trochę w inną stronę i zeszła na psy… ale przeglądając nagrodzonych w Cannes w kategorii „press” nie znalazłem podobnych przykładów.
Trochę mi to przypomina kreacje z tej półki gdzie stoją prace np. Nevilla Brodyego, Davida Carsona (chociaż bardziej tego pierwszego) – polecam poszukać ich prace w sieci lub wydawnictwa w Amazonie – naprawdę prawdziwa inspiracja.
Świetne zdjęcia autentycznych ofiar wypadków i wspaniałą kompozycję uzupełniają przewrotne komunikaty: nie noszę kasku bo niszczy moją fryzurę, głupio wyglądam, nie wyglądam cool…. świetna robota.
Całości towarzyszy spot filmowy… też niezły, ale ja pozostanę fanem layoutów prasowych:
(via: 10ad)
Comments 2
….no a nasi „miszczowie” pracują nad modernizacja PoRD, aby kaski były obowiązkowe….kolejny przykład sezonu ogórkowego…
Pingback: Shockvertising – provocation or right matter? | socialmaniac