13

Michał Wojda o sukcesie Hardcorowego Koksu – Roberta Burneiki (InternetBeta)

W przerwie między kolejnymi prezentacjami podczas InternetBeta w Rzeszowie udało mi się złapać Michała Wojdę z agencji chariot.pl. Większość internautów pewnie kojarzy Hardcorowego Koksa, czyli Roberta Burneikę, natomiast niewielu wie, że za całym szumem i zamieszaniem jakie robi Hardcorowy stoi agencja Chariot – trochę jakby szewc bez butów chodził 🙂 O kulisach akcji z Robertem oraz o tym co dalej z agencją Chariot rozmawiałem z Michałem Wojdą – dyrektorem kreatywnym.

  • asdasd

    o ja p…. ale jestem naiwny myslaem ze to naturalne a okazalo sie ze koksu to sztuczna kreacja 🙁 ale syf i zaklamanie

    dobrze przynamniej ze nie biore suplementow 😉 chyba ze bialko ostrowii 😛

    • Gdyby Robert nie był naturalny to by się nie udało 🙂 W kampanii chodziło przede wszystkim o złamanie stereotypu koksa w Polsce 🙂 Jeśli było by to od razu powiedziane, osoby takie jak Ty nie zaangażowały by się w akcję, a ta nie odniosła by wówczas takiego sukcesu. Dzięki wszystkim internautom udało się stworzyć coś nowego, i coś jeszcze nowszego. O tym jeszcze będzie czas porozmawiać. Generalnie nie będzie żadnego ściemniania i nie będzie lipy !

      • asdasd

        kochany naturalnosc i prawda to naturalnosc i prawda koniec kropka i prosze nie rob mi wody z mojego naiwnego mozgu bo ja chce zostac niewinny i chce otaczac sie ludzmi ktorzy robia maslo z mleka a nie z tluszczu roslinnego kropka.

        Robert jest swietnym aktorem a w zasadzie nie aktorem on poprostu pasuje do idei

        Masz racje ze osoby nie zaangazowaly by sie bo kto chcialby uczestniczyc w klamstwie i kreacji, w tym zaklamanym swiecie wciaz duzo ludzi poszukuje pradziwosci.

        "Dzięki wszystkim internautom udało się stworzyć coś nowego" – nie wiem o czym mowisz, czy producent wynalazl jakis nowy rodzaj proszku ktory dziala na miesnie czy poprostu nalepia swoja nalepke na dawno juz obmyslone receptury plus dodaje narzut na cene z powodu popularnosci. Jak juz powiedzialem, jem ostowie naturalna bo nie zawiera acesulfamu K ani innych szlodzikow 🙂 a ostatnio nic nie jem. Sprawdze skladniki w proszkach promowanych przez Pana B ale watpie zeby byly naturalne.

        I nie ma sie co stresowac to tylko moje male odosobnione zdania wiekszosc ludzi to barany ktore uwielbiaja reklame proszku do prania ktory co 3 miesiace lepiej wybiela plamy o 10% i juz od 10 lat tak je wybiela ze sam kontakt wzrokowy z prosziem powinien wyprac moje podkoszulki 🙂

        W Burjnejkie uwierzylem na zasadzie wiary w autentycznosc fortifera czy 'jestem hardkorem' 😉 chyba ze to tez bylo ustawione. W virale nie wierze bo widac golym okiem ze to sciema tak jak spot z malyszem i skoda ale ja to wiem od razu wiec godze sie na to bo znam prawde od a do z, a Burnejko okazal sie …. i tyle. Z jednej strony mistrzostwo akcji i PR z drugiej niesmak bycia zrobionym w balona.

        Swoje rozwazania opieram na pierwszych popularnych filmach Koksu czyli nie wiem 2-4, potem juz zadnego nie widzialem jak i tv oraz innych klipow.

  • Co do wyników (może nie bezpośrednio co do sztuki sprzedażowych ale musi się to delikatnie przekładać 🙂 to warto zajrzeć na marketingowy opis kampanii na stronie agencji:

    11 milionów wyświetleń filmów
    10 tyś. nowych użytkowników w serwisie społecznościowym marki Revange – http://www.suple.us
    90 tyś. fanów na Facebooku – http://www.facebook.com/robertburneika
    85 tys. graczy na Facebooku – aplikacja „Nie ma opi*****nia” http://apps.facebook.com/nie-ma-opierdalania
    Bardzo wysoka rozpoznawalność produktów Double Blast, 100 Octane Rocket Fuel i Pimp Blast
    Ponad 240 milionów wyników dla frazy Double Blasta w Google
    Posty internatów od for branżowych, poprzez fora konkurencji do for i blogów nie związanych z kulturystyką
    Występ w programie Szymon Majewski Show
    Moda na powiedzonka Roberta “Nie ma opi*******”, “Nie ma lipy”, “Wziąłem Dabl Blasta i nie wiem co się dzieje normalnie”, “Siła!”
    Udany launch marki oraz wysokie zainteresowanie dystrybutorów i sklepów z suplementami

    Ewidentnie nie ma lipy ;]

  • Kampania ewidentnie udana. Robert to gość, którego nie da się nie lubić, w dodatku mówi po polsku 🙂 Co zrobić, żeby osiągnąć takie wyniki kampanii? Trzeba ciężko pracować – "Nie ma opi*** się" 🙂

  • Radek

    Pan z agencji nie mówi do końca prawdy. Fragment wywiadu z Robertem data 25/12/2010
    "A te filmiki? Jak pan został gwiazdą internetu?"
    – Te filmiki kręcimy jakieś dwa lata, więc robimy je już jakiś czas. Powolutku się rozkręcało. One były wcześniej tylko na stronie supli. Ale kilka tygodni temu ktoś to wrzucił na YouTube'a, nazwał "Hardkorowy koksu" i tak wyszło. Wcześniej nie za dużo ludzi wiedziało o nich, ale teraz to już wszyscy (śmiech).
    Wyszukałem na youtubie pierwsze filmy z Robertem na youtube to poczatek grudnia 2010. I wygląda na to ,że filmy zostały wrzucone przez przypadkowe osoby które skopiowały filmy ze strony http://suple.tv lub http://cyber-sport.us/
    Film commando z Robertem pojawia sie tam juz w sierpniu 2009. Popularnosc Roberta wedlug google insight for search pojawia sie dopiero w grudniu 2010 a szczyt osiaga w styczniu 2011. Więc prawdą jest ,że agencja mogła dawać pomysły na filmiki typu commando. Ale to ,że ktoś wrzucił filmik na youtube to był szczęśliwy traf. Mogło to być zrobione już 1,5 roku wcześniej bo profesjonalny film zrobiony profesjonalna kamerą już był w 2009 roku. A teraz agencja się podłącza że to oni wymyślili Roberta na youtubie. Robert był na stronie suple.tv i na wewnętrznym forum supli. To że to wypłyneło na youtube to raczej czysty przypadek.

  • Radek

    Zajrzyjcie na suple.tv. Nie pojawia się tam nigdy słowo "hardkcorowy koksu". Więc ksywkę hardkorowy koksu wymyślił przypadkowy internauta który wrzucił film na youtube i poszło. A agencja teraz odwraca kota ogonem ,że to wszystko oni zrobili.

  • wojtek

    ten pan ewidentnie jakaś lipę Ci wciska.
    btw. po raz pierwszy widzę kreatywnego w garniturze. bezcenne.

  • Radek

    Lipa jest mocna. Ja myślę ,że agencja zrobiła tylko nową stronę http://cyber-sport.us/ a teraz się podpina. Filmy robi Cyber czyli właściciel marki Revange i całego bałaganu. Ciekawostką jest ,że sklep który robi zamówienia na "miliony" to os commerce . Wygląda strasznie śmieciowo. Takich sklepów nie ma już polsce. http://suple.us/

  • Marcin

    Ale marudzicie. Skoro sam Burneika ich poleca – i działają razem już długo, to raczej dobrze o nich świadczy. Choćby nawet iskra na początku powstała spontanicznie – to tylko dobrze! Mało agencji dostrzega takie "iskry". Odważylibyście się promować kogoś pod hasłem "hardkorowy konksu…". A tu jest sukces. Nie marudźcie.Podejrzewam, że gdyby oni nie przejęli by tematu – to po prostu temat by jakoś odszedł w zapomnienie.

  • Pingback: Wiadomości ze świata mediów społecznościowych [PRASÓWKA] | ClickCommunity()

  • Grześku

    A kiedy możemy spodziewać się rozmowy z M. Tułeckim? Podobno taki materiał powstał 🙂

    • mediafun

      już jest gotowa, będzie dzisiaj na blogu