10

Marketingowiec, marketer i marketoid – zawód oszustów

O tym jak słowo marketing i sam zawód marketera (marketingowca) traci na znaczeniu, szacunku i jest coraz częściej używany jest w kontekście manipulacji i oszukiwania ludzi – rozmawiam z Jackiem Kotarbińskim, autorem Subiektywnego bloga o sztuce marketingu.

  • gdaq

    "Skurwienie słowa marketing" spodobało mi się to 🙂

  • Janek

    Niestety wszelkiego rodzaju marketerów, fachowców, znawców, ekspertów itd. pojawia się od kilku lat masa po prostu jedna wielka masa – tacy ludzie jak Kołodziej, Krzyworączka czy Schabowski są moim zdaniem zwykłymi kombinatorami, którzy promują się ne ekspertów, ale tak właściwie nic sami nie osiągnęli, Wielu uznaje ich za ekspoertów, ale jakby zapytać o ich sukcesy determinujące to, że można ich nazwać fachowcami – to takich rzecyz nie ma lub są jakieś śmieszne "prace". Tak jak są celbryci, którzy są znani z tego, że są znani tak są fachowcy, którzy są uznawani za fachowców, bo się na takowych kreują.

    Bądźcie czujni !

    • Janek. Chyba nieuważnie słuchałeś co mówił Jacek na filmie. Proponowałbym Ci nie wrzucać wszystkich do jednego wora. Sam jestem cięty na praktyki czynione przez niektórych "ekspertów" w dodatku znanych, ale wierz mi – w tym miejscu przytoczyłeś co najmniej jedno niewłaściwe nazwisko. Zanim kogoś oskarżysz, albo pomówisz, to najpierw 10 razy sprawdź, czy aby się nie mylisz.

    • Tomek

      Janku ja się uczę od takich ludzi jak Krzyworączka. Ciekawe co sam osiągnąłeś, że krytykujesz Pawła Krzyworączkę jako zwykłego kombinatora.

      Napisz nam proszę co Ty osiągnąłeś. Zostaniemy twoimi fanami. Będziemy się ciebie uczyć i płacić za Twoje szkolenia.

    • ich sukces to kasa, a to że nie stali się przy tym celebrytami to dodatkowy sukces
      też ich nie lubię, bo jednak to kurestwo, co robią, a ja tak nie potrafię

  • Pingback: Dorota Zawadzka – marka i życie na Facebooku : Blog.Mediafun.pl()

  • Bardzo podobnie jest z pojęciem PR-owiec. Miałam niedawno okazję przeprowadzać prelekcje na temat PR-u w liceach. PR określany był często jako działanie konieczne w przypadku kryzysu, "ściemnianie" kiedy się coś "nabroiło". Utożsamiano PR z kłamstwem, podobnie jak marketing. Prelekcje robione były w ramach Koła Naukowego, planujemy ich więcej, więc może wkrótce rozumienie pewnych pojęć się w narodzie poprawi 🙂

    Gratuluję wystąpienia podczas JungleWeb, bardzo mnie zaciekawiło 🙂

  • nie poruszam się może zbyt biegle w poruszonym temacie, ale sam obserwuje jak wiele pojawi się fachowców, specjalistów, ludzi, którzy uważają, że zawsze wiedzą co robić, no ale co poradzić takie już mamy czasy, no ale jakby nie patrzeć sektor usług rozwija się ima się rozwijać, nie po to są leasingi maszyny by z nich nie korzystać. artykuł świetny polecam:)

  • Stefan

    To co robi Krzyworączka to nowa odmiana new-age marketing… człowiek bez kwalifikacji i osiagnięć w świecie realnym…… sprzedaje ludziom przysłowiowe odkurzacze włażąc im do domów przez internet… żenujące

  • Ogolne luzne pytanie – czy za glosami krytykujacymi konkretne osoby w komentarzach istnieją jakies uzasadnione powody … czy to tylko nasze narodowe hobby ?? Jezeli to nie stanowi problemu poprosze o uscislenie. 🙂