8

Każda okazja jest dobra na informację prasową (na przykładzie SaveUp)

Jestem bardzo ciekawy wyników głosowania na najlepszy startup w Europie – konkurs The Europas wspierany przez TechCrunch Europa właśnie trwa, tak jak podczas głosowania na piosenki na Eurowizji (dobra, dobra, wiem, że i tak nikt na ten konkurs nie wysyła SMS-ów) można zagłosować i wesprzeć tych których lubimy. W przeciwieństwie do regulaminu Eurowizji, tutaj Polacy mogą głosować na polskie produkcje, a tych jest w tym konkursie całkiem sporo, a kilka z nich to z pewnością starzy dobrzy znajomi. Dosłownie wczoraj, rzutem na taśmę do kategorii Best Startup Tool For Startups doszła ekipa BusyFlow, czyli team Jaro Šatkeviča, a dla przypomnienia, moja rozmowa z Jaro sprzed kilku dni:

W kategorii Mobile możecie głosować na SaveUp.pl czyli Arka Skuzę i jego team – niedawno zdobyli pierwsze miejsce podczas StartupFestu, a to niepublikowana jeszcze na tym blogu 🙂 rozmowa z Arkiem i Mikołajem tuż po zakończeniu konkursu:

Zresztą SaveUp muszę pochwalić za jeszcze jedną rzecz – bardzo istotną z punktu widzenia startupów czy małych firm. Informacja prasowa – na siedem startupów startujących w tym głosowaniu tylko SaveUp przygotował profesjonalną informację prasową i rozesłał ją do mediów. Co prawda w mediach społecznościowych, na fejsie i na wykopie pojawiła się informacja że „startują Polacy – głosować”, ale zawsze wartą taką okazję jaką jest prestiżowy konkurs wykorzystać do komunikacji z polskimi mediami (nawet jak startup myśli o międzynarodowym rynku) – lansu w mediach nigdy za wiele, a informacje prasowe od startupów do wciąż u nas rzadkość. SaveUp-owa informacja przygotowana profesjonalnie, w trzech formatach (pdf – aby wyglądało i się nie rozwalało, doc i txt aby ułatwić copy+paste) plus odpowiednie grafiki oraz bardzo fajna rzecz, z punktu widzenia dziennikarza – zestawienie na linii czasowej wszelkich artykułów i wzmianek prasowych jakie dotychczas pojawiły się o firmie. Jeśli chcecie zobaczyć jak wygląda cały pakiet – możecie sobie pobrać wszystko z tego miejsca (zip).

Pozostałe polskie startupy i projekty wraz z podziałem na kategorie znajdziecie poniżej – a głosy można oddawać pod tym linkiem:
BizStartup:
FutureSimple
Zubibu

Accelerator:
GammaRebels

Mobile:
SaveUp.pl

Social Platform:
BookLikes
Filmaster

Best VC:
HardGamma

Travel:
myGuidie

Best Startup Tool For Startups:
BusyFlow

VC Partner:
Krzysztof Kowalczyk

Głosować możecie tutaj.

  • Wyglada fajnie. Zainstalowalbym sobie, ale wymaga androida 2.2 🙁 To chyba dosyc spore wymagania jak na wzglednie prosta aplikacje (bo niewiele mozna pocudowac w robieniu zdjec i prezentowaniu tabel, nie?). Obstawiam, ze wiekszosc polskich uzytkownikow ciagnie na andku 1.5/1.6 i troche tak jeszcze bedzie.
    Na ich stronie nie widze integracji z ceneo, empikiem i merlinem – wg mnie najgrubszymi rybami w tej branzy. Chyba maja jeszcze nad czym pracowac 🙂

    • A, co do info prasowej – jestem zaskoczony. Spodziewalem sie, ze bedzie to cos bardzo konkretnego ze spora liczba plikow graficznych i kilkoma gotowcami do publikacji, a tu w sumie 1 grafika + 2 dokumenty tekstowe (co nie jest zle, ale tez nie powala na kolana – jest ok). Skoro Macieju mowisz, ze to wyrozniajaca sie notka prasowa, to daje spory poglad, jakie sa obecne realia takich dokumentow. Dzieki za uzmyslowienie mi tego 🙂

      • mediafun

        Krzysiek, miałem raczej na myśli, fakt, że startup wysłał informacje prasową – co wciąż jest rzadkością. A co do jej jakości uważam że jak najbardziej w porządku – informacja + jakiś plik graficzny – w zupełności wystarczą, absolutnie nie powinny to być gotowce do publikacji i jeszcze z opcją wyboru… to już zadanie dla dziennikarze, żeby z tego zrobić tekst (pomijam fakt, że najczęściej i tak to jest copy+paste, ale to rozmowa na inny wpis) 🙂

  • Dzięki za wpis! Bardzo nas cieszy to, że materiały Ci przypadły do gustu – daje nam to dużo motywacji do jeszcze cięższej pracy. 🙂

    @Krzysztof Dzięki za uwagi. Teoretycznie SaveUp powinien działać już od 2.1 (jest w fazie testowej na tę wersję, po następnym update będzie już w pełni stabilnie). Jednak użycie Froyo i wyższych wersji ostatnio ostro rośnie – według developer.android.com we wrześniu miało go ponad 50% użytkowników Androida na świecie (jednocześnie Gingerbread: ponad 30%, a Eclair tylko 13%), więc z perspektywy developerów patrzących przyszłościowo wygląda to inaczej. Co do grubych ryb – z wszystkimi z wymienionych mamy nawiązane określone kontakty. Nie mogę zdradzać szczegółów, ale polecam śledzenie rozwoju aplikacji. 😉

  • @Krzysztof jak masz chwilkę obejrzyj filmik:

    — nie zmierzamy w stronę porównywarki cenowej, szacunek dla wymienionych graczy, ale to nie nasz azymut 🙂

    • A chcialo mi sie nawet obejrzec 🙂 Mnie nie chodzilo o porownywanie cen z empiku itp… ale jednak wiekszosc branzy np. muzycznej w Polsce znajdzie sie w empiku, sporo ksiazek w merlinie… Takze pod tym wzgledem bym widzial Wasza wspolprace z nimi – by zwiekszyc zasieg. Wiadomo, ze ceny tam nie sa najnizsze, ale zaopatrzenia im nie sposob odmowic 🙂

  • Pingback: Startupowa komunikacja i pewien szalony pomysł (SaveUp) : Blog.Mediafun.pl()