10

Ecco Walkathon czyli złotówka za like’a

Ecco Walkathon to charytatywny spacer, w którym firma Ecco za każdy przebyty kilometr przekazuje 4 zł na wybraną przez uczestnika fundację charytatywną (w zeszłym roku zebrano ponad 700 tys zł). Co prawda firma Ecco większości z nas kojarzy się z butami, ale spotkałem osoby, które kojarzą Ecco Walkatron jako łażenie w celach ekologicznych 🙂 ale to chyba margines, który w poniższym zestawieniu nie występuje.

Tegoroczna impreza odbędzie się już 10 września ale oczywiście kampania promująca ideę trwa w mediach społecznościowych już od dłuższego czasu, sporo uwagi poświęcono oczywiście Facebookowi (tam kampania „Lubię to = 1 zł” trwa od początku sierpnia. A to jak promocja i zainteresowanie imprezą się zmieniało zbadała to ekipa FanPage Trendera (Marcin Nagraba, Hubert Tworkowski) – zapraszam do tej krótkiej analizy. Więcej o całej kampanii przeczytacie po zakończeniu akcji, w październikowym numerze mediafun magazynu.

Kampania na Facebooku
Za każdy przebyty kilometr podczas eventu, ECCO „płaci” 4zł.
Dodatkowo za każdego „lajka” na fanpage’u Ecco Walkathon organizator dorzuca 1zł do końcowej puli zebranych pieniędzy.

Kampania „Lubię to = 1 zł” ruszyła 2 sierpnia. Po polubieniu fanpage’a można zachęcić znajomych do zrobienia tego samego.

Wzrost liczby fanów fanpage’a Ecco Walkathon
Od daty rozpoczęcia kampanii do dnia 29 sierpnia, liczba fanów wzrosła o prawie 6,5 tysiąca – czyli o 70% w cztery tygodnie.

Wzrost liczby fanów fanpage’a Ecco
Dynamika wzrostu fanów na fanpage’u Ecco była analogiczna do wzrostu na fanpage’u Ecco Walkathon

Aktywności na FP Walkathonu
2 sierpnia rozpoczęła się akcja „Lubię to = 1 zł”, która spowodowała widoczny wzrost aktywności fanów.

Zapytania o frazy „Ecco” i „Walkathon” w Google Insights
Cała akcja promocyjna, również ma oddźwięk w zapytaniach Google’a.
Od początku sierpnia wzrosły zapytania na frazę „). Jednak nie przełożyło się istotnie na wzrost zainteresowania marką (niebieska linia). Walkathon” (czerwona linia)

Podsumowanie
Od startu kampanii Walkathon można zaobserwować wzrost aktywności tych samych osób na obydwu fanpege’ach
Akcja Walkathon staje się bardziej popularna na oficjalnym fanpage’u Ecco, co prawdopodobnie było celem kampanii.
Promocja eventu ciągle trwa – największego przyrostu fanów i ich aktywności możemy się spodziewać bezpośrednio przed wydarzeniem.

Należy wspomnieć, że w roku 2010 podobną akcję zrobiło Heyah i Play. Zbierając pieniądze i karmę dla zwierząt ze schroniska w Bydgoszczy. (Heyah – 1zł za lajka, Play – 1 kg karmy za polubienie fanpege’a).

  • Niezly pomysl na zyskanie nowych fanow 🙂

  • RAFi

    Maciek, to jest artykuł sponsorowany? Bo na taki wygląda.

    • mediafun

      sugerujesz że wziąłem za jego publikacje jakąś kasę? no nie, nie wziąłem…
      a sponsorem miałby być kto? ecco czy fanpage trender?

      • RAFi

        No tak suchego artikla dawno nie było, a i sama akcja nie warta słowa, więc to śmierdzi, kasą lub naturą pod stołem. ;]

  • Fajny case. Nie znałem go

  • Kajetan Walczak

    RAFiemu chyba chodzi o to że mało w nim komentarza a jedynie suche fakty i wykresy

  • FanPejdźTrend

    gong dzis linkuje do budzika to pewnie oni sa tym rzekomym sponsorem artykulu

    trudno sie nie zgodzic z kajetanem suche fakty wskazuja na artykul sponsorowany

    • mediafun

      mam taką serdeczną prośbę, przynajmniej u mnie na blogu nie przekręcaj nazwiska, dobra? inaczej won…
      naprawdę myślisz że wrzuciłbym sponsorowany tekst i go nie oznaczył, słabo mnie znasz panie odważny anonimku

  • FanPejdźTrend

    i jeszcze jedno pan budzik dawno juz przestal pisac cos od serca
    skupia sie raczej na modyfikowaniu notek prowych taki z niego media fan :))

  • Kajetan Walczak

    Dla pewności zaznaczam, że ja nie mam wątpliwości co do tego, że to NIE jest art,. sponsorowany. Po prostu starałem się zrozumieć przedmówcę. 🙂