19

Dziś startuje projekt #52KsiązkiMediafuna (tydzień #1)

Mam dzisiaj przyjemność ogłosić akcję, którą przygotowaliśmy wspólnie z grupą wydawniczą Helion SA, czyli właścicielem takich marek jak Helion oraz Onepress.
Cieszę się, że razem (bloger-firma) udaje się doprowadzić do skutku takie akcje, które mogą funkcjonować w modelu win-win-win (nie wiem czy jest taki model, wymyśliłem to przed chwilą :-). Chodzi o to, że trzy strony wygrywają w czasie trwania projektu:
– wygrywają Czytelnicy, bo jest spora pula fantów do zgarnięcia;
– wygrywa wydawnictwo, bo przynajmniej przez rok czasu ma zagwarantowaną stałą obecność na blogu (ale z zachowaniem wszelkich standardów i niezależności blogera);
– wygrywa bloger, czyli ja, bo otrzymuje dostęp do masy książek, które lubi, czyta i poleca innym 🙂 no i trochę fantów mogę rozdać czytelnikom.

Ok, projekt roboczo nazywa się #52KsiazkiMediafuna i nazwą oraz ideą nawiązuje wprost do akcji którą rozkręcili Przemek Komorowski oraz Paweł Lipiec – tutaj są wszystkie szczegóły. W wielki skrócie – walczymy o zwiększenie czytelnictwa Polaków, stawiając sobie wyzwanie – jedna książka tygodniowo. Przez rok czasu uda się dobić do liczby 52 książek.

Na czym polega akcja #52ksiazkimediafuna?
Przez najbliższe 52 tygodnie, każdy z czytelników bloga będzie miał szansę otrzymać jedną z bogatej internetowo-marketingowej oferty książek Helionu i Onepress. Książki, mam nadzieję idealnie wpasują się w gusta i przede wszystkim potrzeby czytelników bloga, pierwszy rzut, 4 książki wybraliśmy razem, ale o kolejnych pozycjach, będziecie decydować (liczę na Wasze zaangażowanie) Wy. Co tydzień jedna książka.

Aby zdobyć książkę, trzeba będzie wziąć udział w jakimś prostym konkursie – ja lubię proste konkursy, bez wielkiego napinania i kombinowana. Od czasu do czasu pojawi się konkurs (taki jak dzisiaj), przy okazji którego mam nadzieję uda się wykorzystać wasze informacje, i ci którym nie uda się otrzymać książki, zdobędą interesującą wiedzę – tak to sobie wymyśliłem 🙂

Książki będą pojawiały się raz w tygodniu, ale nie chcę ustalać jakiegoś konkretnego dnia, sam jestem wybitnie nieregularny i mam dużo zajęć – więc ustalmy po prostu, że jedna książka tygodniowo.

Na blogu powstała specjalna sekcja, gdzie będzie można zapoznać się z zasadami, zobaczyć jakie książki już pojawiły się w projekcie oraz zaproponować w komentarzach kolejne tytuły. Z Helionem udało się całą akcje zaplanować i ustawić wyjątkowo szybko i sprawnie, więc mam nadzieję, że kwestia propozycji też będzie przebiegała bez zarzutu – w grę wchodzi zarówno oherta Helionu jak i Onepress.

W pierwszym tygodniu prawdziwa świeżynka (od Onepress), wczoraj przyjechała z drukarni:

Sześć pikseli oddalenia. Zarabiaj dzięki sieci Web 2.0 – Mitcha Joela (Six Pixels of Separation: Everyone Is Connected. Connect Your Business to Everyone). Trudno mi ją w jakikolwiek sposób recenzować, ponieważ mam ją w ręku dopiero od dzisiaj, ale Onepress udostępnił sporo materiałów dodatkowych.

O książce:

To podstawowy przewodnik po misternych i skomplikowanych relacjach społecznych, przeznaczony zarówno dla dyrektora naczelnego wielkiej korporacji czy przedsiębiorcy, jak i dla studenta marzącego o założeniu własnej firmy. Mitch Joel pomaga nam zrozumieć ten nowo powstały świat i wykorzystać jego siłę na naszą korzyść.
Dan Ariely,
autor książki Predictably Irrational

Najpierw był rozłam, potem otchłań, a następnie przepaść. Teraz oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie do nawiązania relacji. Mitch zabierze Was na pouczającą, zabawną wycieczkę po tym, co oznaczają internetowe kontakty — z klientami, znajomymi, a nawet konkurentami. Jeśli chcecie być na bieżąco, macie taką szansę. Lepiej się pospieszcie.
Seth Godin,
autor książki Plemiona 2.0

W dzisiejszym świecie Twittera, Facebooka i całej tej szybkiej komunikacji nawiązanie kontaktu między Twoją firmą a klientami jest niezbędne. Problem polega na tym, że nie pomogą Ci już stare zasady. Dziś przeżycie zależy od umiejętności stworzenia prawdziwej wartości dodanej, wiarygodnego przekonywania i budowania zaufania. Dla każdego, kto chce zrozumieć świat nowych mediów, to jest niezbędny przewodnik.
Daniel. H. Pink,
autor książki A Whole New Mind

Oto fragment książki do przejrzenia:

Na stronach wydawnictwa znajdziecie jeszcze więcej infrormacji o książce, zapraszam również na blog autora.

Co trzeba zrobić aby mieć szansę na otrzymanie książki Mitcha Joela „Sześć pikseli oddalenia”?
Sam subskrybuje i oglądam sporo interesujących youtubowych kanałów czy regularnych videocastów. Bardzo interesujący i inspirujący zbiór wykładów można znaleźć na youtubowym kanale TEDtalks czy też oficjalnym kanale O’Reilly. Podajcie proszę najciekawsze Waszym zdaniem (wystarczy po jednym linku, propozycje nie mogą się powtarzać) miejsca, kanały na YouTube czy w innych miejscach gdzie można znaleźć interesujący materiały edukacyjne z szerokiego zakresu zainteresowań bloga mediafun 🙂 Sam chętnie uzupełnię swoją listę obserwowanych kanałów o Wasze propozycje.

Na zgłoszenia czekam pod tym wpisem, do soboty (24 lipca) do godz. 12:00. Autor jednej ze zgłoszonych propozycji otrzyma wspomnianą wyżej książkę.

Książki na kolejne tygodnie są autorstwa Setha Godina, Davida Allena oraz Jacka Pogorzelskiego.

A na stronie głównej projektu #52KsiazkiMediafuna możecie śledzić, jakie książki już się pojawiły w kolejnych etapach projektu.

Na Wasze propozycje kolejnych książek czekam w komentarzach pod tym specjalnym wpisem.