15

Digital Camp – kolejna świetna impreza i kolejna wejściówka dla Was

digital camp

Wśród różnych rodzajów konferencji są też takie, które można nazwać „firmowymi” organizowanymi przez jedną agencję. I ten typ konferencji dzielę na dwa rodzaje. Pierwszy polega na zaproszeniu obecnych lub potencjalnych klientów i zaserwowaniu im prezentacji swoich produktów, obiadu i kilku prezentacji sprzedażowych – taki „marketing męczący” przy dobrej kawie. Na takie nie chodzimy. Drugi typ jest rzadkością, są oczywiście prezentacje, jest obiadek, pojawia się sporo ekspertów ale prezentacje produktowe praktycznie nie występują. Chodzi zdecydowanie o zebranie w jednym miejscu kreatywnych, przedsiębiorczych ludzi, towarzysko-merytoryczny miks branżowy, wymianę doświadczeń i oprócz przybicia piątek również nawiązanie współpraca. Takich wydarzeń jest w Polsce mniej, ale zdecydowanie wyróżniłbym tutaj poznańskie e-nnovation (organizowane przez Grupę Allegro i PayU), LAB180 (180heartbeats i Jung von Matt) czy też Digital Camp (Dentsu Aegis Network). Jaki jest minus tego typu wydarzeń – są z reguły zamknięte i to organizator robi listę zaproszonych gości… więc nie dla wszystkich niestety.

Na Digital Campie byłem po raz pierwszy w kwietniu tego roku. To była piąta edycja. Co mi się podobało? Przede wszystkim żadnych, ale to żadnych sprzedażówek, merytoryczne prezentacje, mnóstwo tematów poświęconych trendom i kierunkom w reklamie. Ale, co istotne – gadżety, nowości, technologie, ale też ich praktyczne wykorzystanie w działaniach reklamowych… bez bujania w obłokach. I wszystko na luzie, bez spinki. Zapraszam zresztą na krótką relację z poprzedniej edycji.

Teraz czas na szóstą edycję Digital Campu, której hasłem przewodnim jest Advertising Reboot. Tak, wiem, temat końca reklamy jakiej znamy wciąż się przewija i jest dyskutowany… hmm, chyba od czasu kiedy internet zaczął zabierać więcej niż 0,5% udziału w torcie reklamowym 🙂 Tym razem będziemy słuchać, dyskutować o komunikacji na wielu ekranach, o wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości, wykorzystaniu neurosensorów i różnych dziwnych narzędzi w marketingu. Tak jak wspomniałem, większość tych technologii jest Wam pewnie znana – ja liczę na przykłady i casy ich praktycznego zastosowania. Zresztą towarzystwo prelegentów będzie mocno międzynarodowe – Japonia, USA, Europa,

Jeśli kojarzycie kampanię Sound of Honda / Ayrton Senna 1989

to będzie gość za nią odpowiedzialny… będą też kocie uszy sterowane sensorami (dobra, jestem ciekaw ich wykorzystaniu w marketingu 🙂

To moja wejściówka:
Bilet mediafun

Ok, do konkretów, pełny plan dnia znajdziecie na stronie Digital Camp (tam też można kupić wejściówki – jest ich niewielka ilość, chyba po raz pierwszy taka opcja na DC), ale mam też jedną wejściówkę dla Was. Tradycyjnie do rozdania za pomocą szybkiego mediafunowego konkursu. Będzie wymagał odrobiny wysiłku… w komentarzach pod tym wpisem poproszę o link do kampanii która spełnia jeden z warunków:

  • wykorzystuje neurosensory do odczytywania czegokolwiek z naszej głowy
  • wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość (augmented reality)
  • wykorzystuje drony (mogą być też takie wyrenderowane – była ostatnio taka kampania 🙂
  • wykorzystuje Wearable technology – ciuchy, zegarki, okulary.

Pamiętajcie proszę, że pytam o kampanię z wykorzystaniem jednej z tych czterech technologii w marketingu, a nie o gadżet – więc link do iWatcha czy innych Gear Fitów nie będzie brany pod uwagę – kampania z nimi owszem.

Zgłoszenie powinno zawierać link do opisu lub filmu z kampanią i 1-2 zdania Waszego opisu lub komentarza. W polu email w komentarzu zostawcie proszę swój prawdziwy mail (nie będzie wyświetlany na blogu) wykorzystam go tylko raz do przesłania Wam informacji o ewentualnej wygranej.

Digital Camp rozpoczyna się o godz. 9:00, 19 września (piątek) w Warszawie, więc sprawę musimy załatwić szybko. Dzisiaj (17 września) do godz. 16 czekam na Wasze komentarze/zgłoszenia, do godz. 18 wybiorę zwycięzcę – tę kampanię, która mnie zaskoczy, którą lubię, która jest dobra, która… no właśnie do końca nie wiem – dlatego każdy porządny link z opisem ma szanse, bo nie wiecie tego co będzie mi siedziało w głowie między 16 a 18.

I prosta zasada – to jest zabawa z fajną, merytoryczną nagrodą – gramy fair, nie psujemy sobie i innym zabawy – wszelkie próby kombinowania nie będą tolerowana a ja jako wszechwiedzące jury zastrzegam sobie prawo rozstrzygającego głosu. Sprawdzajcie też maile, niedawno jedna z nagród przepadła bo zwycięzca odczytał maila po zakończeniu imprezy… 🙁

Powodzenia i do zobaczenia w piątek na Digital Campie.

  • Kampania z wykorzystaniem dronów to na pewno T-mobile. Myślę, że nikt i tak nie patrzy na drony tylko na przystojniaka Roberta 😉 http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/robert-lewandowski-z-dronami-reklamuje-jump-w-t-mobile-wideo#

  • a tak było ostatnim razem http://www.youtube.com/watch?v=T8sVwun94pY

  • kreska_

    Nie mogę się powstrzymać 😀

    Drony – są. Na poprawę humoru, jeśli ktoś ma gorszy dziś 😀

    https://www.youtube.com/watch?v=GD3W4x-R6OI

  • Olga H.

    Jak przekonać ludzi na stałe przywiązanych do smartfonów i tabletów, by poznawali i kontemplowali sztukę? Trzeba przemówić nie tylko ich „językiem” (cudzysłów uzasadniony, liczy się bowiem obraz a nie słowo), przepuścić przekaz przez urządzenia mobilne i stymulować wyobraźnię, być może nieco zardzewiałą w czasach, gdy wszystko staje się dosłowne. Imho właśnie w tej kampanii udało się to osiągnąć https://www.youtube.com/watch?v=jZ6sXMVz4lM

  • Michał Godlewski

    https://www.youtube.com/watch?v=D0ojxzS1fCw – fajne, bo bazuje na odruchu „o, jestem w TV”, po czym eskaluje, buduje emocje i niecodzienne doświadczenie, przy czym dałoby
    się to jeszcze wzmocnić, wykorzystując mechanizm znany z reklamy „Drama Button”, choć realizacja czegoś takiego, to byłby potwór logistyczny 😉

  • Radek W

    Land Rover + print + BlippAr = ciekawa, multisensoryczna i mimo wszystko wielokanałowa akcja marki samochodowej, która, jak obejrzysz filmik, miała też całkiem fajne wyniki (mimo rzekomo umierającej prasy) -> https://www.youtube.com/watch?v=OGpCDZSTHrQ

  • Hej,

    ja pod tym kontem zdecydowanie uważam, że najlepszym połączenie augumented z innymi formami mają teraz kampanie społeczne – przykładowe dwie genialne:
    http://www.youareblind.com/
    http://www.youareblind.com/

    dodatkowo to o czym na pewno będzie na konferencji – środowiska połączone 🙂
    http://www.youtube.com/watch?v=7WutzbLg9lc

    a kampanie – coraz częściej trzeba się wyróżnić, a nowe technologie zdecydowanie działają na korzyść marketerów 😉

    Często wykorzystywany motyw interaktywnych ekranów:
    http://www.youtube.com/watch?v=Go9rf9GmYpM

  • MichalG

    Ralph Lauren Debuts Wearable Tech at U.S. Open

    https://www.youtube.com/watch?v=aLUjy2IvL68

  • Michał Godlewski

    Maćku,
    właśnie otrzymałem maila i serdecznie dziękuję za informację 🙂 Widzimy się w piątek :))

  • Halski

    A przewidywana jest w tym roku jeszcze jakaś powtórka? Czy mam się już nastawiać na przyszły rok?

    • Chyba kolejne edycje są planowane co 6 miesięcy

  • Szczerze, to nigdy nie słyszałam o digital campie. Musze coś bardziej zgłębić temat.

  • Jak zwykle najfajniejsze imprezy są w Warszawie 🙁

  • czasem jednak znajdzie się ktoś winnych mniejszych miastach kto organizuje podobne wydarzenia, trzeba tylko uważnie źledzić