Aulery – zwycięzcy i wyróżnieni

Materiały video (prezentacje i wywiady) z wręczenia Aulerów – nagród przyznawanych przez team Aula Polska jeszcze czekają na swoją kolejkę i są obrabiane – wkrótce będą dostępne.
Aulery otrzymują osoby i firmy, będące wzorem dla innych start-upów. Sama statuetka jest metaforą przedsiębiorczości – podkreśla prostotę, klarowność i przejrzystość działania. Logo Auli zatopione w szkle symbolizuje serce aktywności – pasję i know-how – taka tam historyjka, do bardzo ładnej statuetki Aulerów 🙂

Co braliśmy pod uwagę wybierając laureatów?
– Innowacyjność i przychody start-upów
– Konsekwentny rozwój działalności
– Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem
– Atrakcyjność wystąpień na Auli (gdy dotyczy)
– Zasługi dla promowania przedsiębiorczości

Laureaci Aulerów otrzymali kampanie reklamowe na nośnikach multimedialnych City Channel, o łącznej wartości 100 tysięcy zł.

Oficjalna lista nagrodzonych przedstawia się następująco:


Gametrade.pl – platforma, która w ciągu trzech miesięcy od upublicznienia zyskała miano lidera w branży wymiany gier online. Założyciel Gametrade udowodnił, że trafna identyfikacja niszy i konsekwencja w działaniu pozwalają stworzyć realny biznes przy ograniczonych zasobach.


Peryskop.pl – serwis, który wykorzystuje zaawansowane algorytmy do porównywania i agregowania recenzji oraz opinii produktowych. Szczególnie doceniono sprawność w pozyskiwaniu kapitału na rozwój – jednocześnie od funduszu venture capital oraz z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Peryskop.pl jest również zwycięzcą Mini Seedcamp 2010 – europejskiego konkursu dla start-upów.


JakDojade.pl – witryna, która pozwala w prosty sposób wytyczyć trasy przejazdu komunikacją miejską w Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu. Przez 4 lata projekt ewoluował od pracy inżynierskiej do prężnego start-upu finansowanego ze środków prywatnych i unijnych.

I krótka rozmowa, na gorąco ze zdobywcą Aulera – Bartoszem Burkiem z JakDojade.pl:


AdTaily.pl – narzędzie, dzięki któremu zakup reklam na witrynach z tzw. “długiego ogona” jest szybki i elastyczny, a właściciele niszowych serwisów w końcu mogą na tym zarabiać. Poza dynamicznym rozwojem doceniono pozyskanie inwestora prywatnego oraz udział w finale konkursu SeedCamp 2008.


Specjalnego Aulera przyznano przedsiębiorcy internetowemu Rafałowi Agnieszczakowi za promowanie przedsiębiorczości technologicznej poprzez Startup School, wywiady z praktykami branży internetowej w Lookr.tv oraz punktowanie urzędniczych absurdów w przyznawaniu środków z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Wyróżnione start-upy otrzymają od Fundatora Aulerów – firmy City Channel – kampanie reklamowe na nośnikach multimedialnych (ekrany telewizyjne umieszczone w środkach komunikacji miejskiej) o łącznej wartości 100 tysięcy zł. Mecenat nad imprezą objęły fundusz Markom Invest oraz Windows Live – dostawca poczty Hotmail. Gospodarzem wydarzenia został NewConnect. Partnerami Aulerów są: Kancelaria Wierzbowski Eversheds, Gastronauci.pl, StreamOnline.pl, NetPR.pl, Dhosting.pl oraz agencja KINGS.

Aula Polska, zawsze była miejscem, gdzie oprócz interesujących prezentacji, zawsze fajne rozmowy toczyły się przy pizzy w kuluarach (z okazji Aulerów tym razem wyjątkowo było sushi :-), to w kuluarach często powstają nowe pomysły, zawiązuje się współpraca i jest to zdecydowanie coś więcej, niż tylko wymiana wizytówek. Z perspektywy 50 Auli mogłem zaobserwować wiele inicjatyw, które swój początek miały właśnie na Auli. Trochę o tym aulerskim lansie i korzyściach biznesowych z tego płynących rozmawiałem z Michałem Śliwińskim (Nozbe.com), zdobywcą zeszłorocznego Aulera.


Jednym z gości specjalnych podczas Aulerów był Dean Stewart – CEO beamups.com. Samo wystąpienie Deana jak na aulowe standardy było zbyt produktowe i autopromocyjne, o wiele ciekawsza była rozmowa Artura Kurasińskiego z Deanem przeprowadzona przed Aulą.

A na zakończenie polecam przejrzenie specjalnego katalogu podsumowującego trzyletnią działalność teamu Aula Polska.