Pomysł na aplikacje towarzyszące programom telewizyjnym nie jest specjalnie nowy (już dawno temu wydziałem próby związane z teleturniejem Milionerzy), nie wymaga również specjalnie zaawansowanych technologii. Mimo tego wciąż takich rozwiązań na polskim rynku jest niewiele. Telewizja Polska ma swoją serię okazjonalnych teleturniejów „Wielki Test na…”, któremu od kilku edycji towarzyszy specjalnie dedykowana aplikacja – do pobrania za darmo na większość platform.
W nowym sezonie telewizyjnym zauważyłem, że takie rozwiązanie wprowadził również TVN jako aplikacja towarzysząca programowi Mam Talent. Bardzo ciekawe i proste rozwiązanie, w dodatku trochę łatwiejsze do realizacji, ponieważ program jest już wcześniej nagrany – pozostaje więc odpowiednio zaplanować komunikaty wysyłane do aplikacji.
Aplikacja jest oczywiście darmowa (tutaj do pobrania na iOS i Androida), aby z niej skorzystać nie jest wymagana rejestracja, chociaż jest możliwość logowania przez Twittera i Facebooka.
Co umożliwia aplikacja? Pozwala oceniać widzom kolejne występy kandydatów na gwiazdę telewizji, na smartfonie pojawiają się również inne pytania związane z prograime, a wyniki głosowania telewidzów od razu pojawiają się na pasku informacyjnym.
Wyniki oczywiście nie mają wpływu na przebieg programu, ale może podczas finałowego odcinka, który z tego co pamiętam jest emitowany na żywo, być może pojawi się taka możliwość (chociaż nie liczę na to, że stacja zrezygnuje z dochodowego głosowania przez SMS). Aplikacja prosta jest prosta do bólu, niespecjalnie wyróżniający się design i przaśne kolory, ale działa. Nie śledziłem całego programu, ale chyba odpowiednia promocja i przypominanie o niej na ekranie przyniosło efekty – na pytania typu „czy zgadzasz się z decyzją Małgosi” odpowiadało ok 100 tys. widzów, to chyba całkiem niezły wynik jak na debiut.
Nie wiem jakie oczekiwania wobec popularności aplikacji miała stacja TVN, ale jeśli widzowie tak chętnie sięgają po takie rozwiązania to podejrzewam, że wkrótce większości programom typu talent show będą towarzyszyć dedykowane aplikacje i jeszcze mocniej przywiązywać widza do ekranu czy też marki programu.
Comments 15
nareszcie … powinno byś uruchomione przy każdym programie 🙂
Kasa kasa kasa kasa. Po co darmowa apka jak można dalej doić ludzi na smsach premium.
Powodów jest kilka, i to tylko kwestia czasu, aby stały się one istotne.
Po pierwsze – głosowanie ze strony lub aplikacji jest wygodniejsze dla widzów. A kiedy będzie można to połączyć z głosowaniem przy pomocy hashtagów na Twitterze i Facebooku, to dramatycznie powiększy się liczba głosujących.
Po drugie – kiedy głosowanie jest za darmo, to znika bariera pod tytułem „nie głosuję bo właściwie nie wiem ile to kosztuje”. Znów więcej użytkowników.
Po trzecie – idąc dalej – darmowe głosowanie można ukryć za nieobowiązkową rejestracją danych, a jeśli to dobrze wkomponowane jest w user journey to po prostu zadziała. Co prawda z danymi nie do końca wiadomo co robić, ale dobrze je zbierać.
Po czwarte – udokumentowane zwiększenie efektywności sponsoringu. W SMSa trudno wcisnąć brand. W fajną aplikację o wiele łatwiej.
Tak więc, moim zdaniem, SMS wkrótce przestanie być głównym źródłem dochodu z głosowań w talent show, i świetnie, że TVN kładzie pod to fundament.
ups… nie oglądamy TV, więc nam zatrzymanie na kanapie nie grozi ;)))
Telewizja? Nie, Dziękuję
Projekt fajny, a pytanie o liczbę userów ciekawe. Na Google Play jest pokazywana liczba instalacji jako 1-5 tys., a Android jest na pewno popularniejszy niż iOS…
Ktoś jeszcze ogląda TV w dzisiejszych czasach?;) I to na smartfonie?;) Ta aplikacja to chyba jest potrzebna Zdrojewskiemu do uzasadnienia abonamentu od samej możliwości oglądania, hehe…
W aplikacji pisali „odpowiadało ok 100 tys. widzów” ciekawe jak to możliwe jak na google play liczba ściągnieć aplikacji to 1000-5000. Na IOS pewnie mniej wiec raczej te komunikaty to takie „telewizyjne interpretowanie rzeczywistoći” 🙂
tutaj link do google play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tellybug.talent.poland
Licznik instalacji na GP może aktualizować się z opóźnieniem. W tej chwili (poniedziałek, środek dnia) liczba instalacji jest prezentowana w przedziale 50-100 tys instalacji.
W App Store z kolei aplikacja Mam Talent jest na 1. miejscu rankingu generalnego (aplikacje darmowe). Tak więc moim zdaniem wynik 100 tys użytkowników raczej nie jest naciągany i jest wiarygodny 🙂
Author
A widzisz, od razu mogłem zapytać specjalistę, bo już zaczynałem wątpić w te liczby na aplikacji i szykowałem posta kryzysowego 🙂
No widzę że licznik na google play się zmienił wiec jak pisze Monika Mikowska, sporo opóźnienie jest w prezentacji danych google play
Polecam się na przyszłość 🙂
Licznik instalacji na GP może aktualizować się z opóźnieniem. W tej chwili liczba instalacji jest prezentowana w przedziale 50-100 tys instalacji. W App Store z kolei jest na 1. miejscu rankingu generalnego (aplikacje darmowe). Tak więc moim zdaniem wynik 100 tys użytkowników raczej nie jest naciągany i jest wiarygodny 🙂
korzystamy z tej aplikacje, super zabawa wspólnie z innymi widzami