Uff, sezon konferencyjny w pełni, sporo wydarzeń, zajęć i rzeczy wartych zobaczenia (sprawdźcie komentarze pod tym wpisem), ale przede wszystkim mnóstwo okazji do poznania nowych ludzi. Wczoraj odbyła się rzeź niewiniątek i dorzynanie watahy – czyli obrady jury w konkursie Innovation Award – konkursie, w którym poszukiwaliśmy innowacji w polskich kampaniach reklamowych. Grupa jurorów w której miałem przyjemność pracować zajmowała się kategoriami związanymi z integracją, personalizacją, użytecznością i technologiami – a właściwie ich innowacyjny wykorzystaniu w działaniach reklamowych. I to tyle co mogę powiedzieć, na oficjalne wyniki musicie poczekać do 13 maja, ale było ostro 🙂
Pozostając w klimacie dorzynania watahy, już za kilka dni rozpoczyna się 3 dniowa konferencja Wolves Summit – zapowiada się bardzo grubo – ponad setka prelegentów, około tysiąc uczestników – a to wszystko w Gdyni od 14 do 16 kwietnia (a zaraz obok Social Media Convent 🙂 – czeka mnie więc tydzień nad morzem 🙂
Czego możecie spodziewać się na Wolves Summit? Przede wszystkim miksu twórców startupów, inwestorów, specjalistów od biznesu, technologii i marketingu – warsztaty, prezentacje oraz networking. Również tam będę z tematem dla freelancerów, przedsiębiorców i małych firm (tych większych zresztą też) – możecie mnie szukać pierwszego dnia na drugiej scenie z tematem „Marketing can be cool – non standard ways to make noise about your brand”
Resztę agendy, profile prelegentów, trzy ścieżki tematyczne i dodatkowe atrakcje możecie przejrzeć na stronie Wolves Summit.
Mam nadzieję, że będzie okazja do przybicia kilku piątek i pogadania również podczas wieczornych imprez 🙂 Jeśli macie już bilety, to dobrze, jeśli nie – wciąż możecie je dostać, jeśli wciąż się nad tym zastanawiacie, to mam dla Was, moi drodzy bywalcy mediafunowego bloga trzy wejściówki na trzy dni do rozdania 🙂 Tak, konkursiwo i to konkretne 🙂
Zadanie konkursowe jest proste i mam nadzieję, będzie przydatne również dla tych, którzy nie wybierają się do Gdyni.
Napiszcie w komentarzu trend, kierunek, cokolwiek co dotyczy przyszłości (wraz z linkiem do jakiegoś artykułu, z krótkim uzasadnieniem) mediów, biznesu, marketingu, rozwoju ecommerce, internetu, mediów społecznościowych. Na koniec roku zawsze pojawia się mnóstwo wróżb i przewidywań czy w końcu kolejny rok bedzie rokiem wideo, czy rokiem mobile czy nastąpi jeszcze większa personalizacja treści reklamowych czy też wszyscy będziemy nosić na sobie iBeacony czy inne ubrania z internetem 🙂
Jedno zgłoszenie – jeden trend + link i krótkie uzasadnienie – dla sprytnych mózgów to minuta roboty :-).
Na Wasze zgłoszenia czekam do końca dzisiejszego dnia czyli do piątku (10 kwietnia) do północy. Potem spośród wszystkich prawidłowych zgłoszeń (trend, link, uzasadnienie) wybiorę trzy osoby, który otrzymają wejściówki… i to wszystko, potem już widzimy się w Gdyni. Czas start!
Comments 16
Telemedycyna http://youtu.be/32YwVuiAgEg
Czas, jakość dbania o zdrowie i wczesne wykrywanie zagrożeń
Internet of things
http://insights.wired.com/profiles/blogs/monetizing-the-machine-business-models-for-the-internet-of-things#axzz3WtcsiTp2
Internet rzeczy – tylko jak je monetyzować
Zgadzam się w 100% z tym trendem 🙂 W 2015 roku liczba sprzedanych urządzeń bezprzewodowych ma wzrosnąć o 60%, a strefa usług związanych z lot również będzie wzrastać z tego co pamiętam do ok. 40%. No i domowa asystentka wchodzi w tym roku na salony! 🙂
Moim skromnym zdaniem to nie technologia będzie przyszłością (tak na samym początku ostro – żebyście się zezłościli na mnie ;)), ale to w jaki sposób marketing i reklama będzie ją napędzała. Ale to wszyscy wiemy. Przecież produkt się nie sprzeda jeśli nie ma odpowiedniej reklamy i marketingu. Ale ODPOWIEDNIEJ, a nie byle jakiej.
I tutaj mocno obstawiam Vlogi (chociaż o Blogach zapomnieć nie można). Jednak Vlogi muszą być z jajem. Tak jak reklama o której ostatnio na Webinarze wspomniał Michał Sadowski z Brand24 Dollars Wave CLub https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZUG9qYTJMsI
Jak nie z jajem to z sensem! Coś ciekawego, coś interesującego, coś ZACHWYCAJĄCEGO. I to jest marketing!
Przepraszam wszystkich jeśli mi nie wierzą 🙂
Moim zdaniem duże zamieszanie na rynku spowodują produkty modularne. Być może będzie to rewolucja godna smartfona:) Firmy przestana produkować gotowe RZECZY, a skupią się na ich MODUŁOWYCH KOMPONENTACH. Odkurzacz, pralka, lodówka, golarka czy telefon, będą po prostu składać się z wymiennych modułów w sensie zasilania, komunikacji czyli IoT, procesorów czy oprogramowania. Wyobraźcie sobie pralkę, która mechanicznie wytrzymuje 30 lat :), ale panel sterujący możemy sobie dowolnie wymieniać. Połączenie czterwch trendów: modularności, IoT , customizacji i cybernetyki, sporo może namieszac w najbliższej dekadzie. Poczatkiem jest projekt Ara czyli modularny smartfon
Linki
http://www.cnet.com/news/project-ara-everything-we-know-about-googles-modular-phone/
https://www.youtube.com/watch?v=0He3Jr-fZh0
http://pclab.pl/news60384.html
Hmm jeszcze w ten temat się dokładniej nie zdążyłam zgłębi, a więc chętnie o tym poczytam. A co do cybernetyki – sama w sobie podejrzewam, że nieźle namiesza. Niestety od odkrycia wszystkich funkcji mózgu i tzw. „jaźni” dzieli nas sporo, ale i tak wciąż robimy w tym zakresie ogromne postępy.
Z podwórka biznesu i marketingu to rozwój shopping experience http://bit.ly/1cihaDD gdzie trzeba przyciągnąć Klienta do sklepu, przekonać go do zakupu tu i teraz a nie pozwolić mu na ucieczkę do internetu.
a ja mam nadzieje, że biznas coraz bardziej będzie pochylał się nad tym co eco. Więc jestem za promowaniem zielonych ścian 🙂
Rośliny usuwają z powietrza szkodliwe substancje, zmniejszają stężenie niektórych alergenów i drobnoustrojów w powietrzu, zwiększają wilgotność powietrza, wpływają na poprawę samopoczucia i zdrowia.
Każda roślina jednak potrzebuje odpowiedniej oprawy, po to, aby poza oczyszczaniem powietrza pełniła również funkcję estetyczną. W przestrzeni biurowej doniczka powinna podkreślać walory dekoracyjne rośliny, być wykonana z materiału łatwego do czyszczenia oraz pasować do wnętrza i wystroju pomieszczenia.
http://di.com.pl/news/49262,0,Trend_na_eko_i_przeszklone_biura.html
http://www.propertydesign.pl/eko_trendy/120/moda_na_zielone_biura,402.html
Hmm a więc jeden trend.
Moim zdaniem zdecydowanie trendem w e-commerce, który wciąż będzie wojował będzie Content Marketing w jakiejkolwiek formie – czy to w e-mail marketingu, czy videach, prowadzonych blogach, artykułach, social media. Wszystko będzie się na tym opierało. A dlaczego? Chociażby dlatego, że i jest to opłacalne zarówno dla SEO (arykuły z bardziej unikalnymi tekstami i bardziej rozbudowanymi witrynami cieszą się wyższą pozycją w google), content marketing zwiększa zaangażowanie, pozwala nawiązać indywidualny kontakt z potencjalnym konsumentem, pozwala na zwiększenie konwersji. Dobrze prowadzone działania content marketingowe prowadzą również do zwiększenia prestiżu firmy oraz pomóc jej bardziej zaistnieć w swojej branży.
A co do samego e-commerce… już chyba nie trzeba pisać jak wielkim będzie to trendy teraz i w najbliższych latach (Już teraz e-commerce ma 4% w PKB – to więcej niż rolnictwo. Jeśli chodzi o procentowy wzrost usług e-biznesu to jesteśmy jednym z najszybciej rozwijających się z roku na roku krajów.).
A oto linki:
http://evigo.pl/9871-raport-stosowac-content-marketing-handlu-internetowym/
http://blog.inb-digital.pl/1705-sprzedaz-w-internecie-content-marketing-wsparciem-dla-e-commerce
http://kamilsamselski.pl/content-marketing-skuteczne-metoda-zwiekszenia-sprzedazy/
Aplikacje mobilne sprzezone z wearables ratujące ludzie życie. http://mashable.com/2014/12/16/health-tech-trends-2015/http://www.digitaltrends.com/mobile/google-play-store-2014-most-downloaded-apps/
GEO – konwersje.
Przykład:
http://adwords.blogspot.com/2015/04/store-visits-insights-gain-momentum_8.html
Google jako pierwsze weszło w mierzenie na poważnie efektu ROPO. Za nim żeby pokazać podobną wartość będą musiały wejść inne duże ekosystemy. Inni nie mając zaplecza bazo danowego Googla mogą się skierować w inne rozwiązania typu beacony.
– łatwe do wdrożenia i zrozumienia
– ma potencjał przesunąć duże budżety reklamowe
– pierwsi wejdą w to duzi gracze – zarówno klienci jak i dostawcy technologii – czyli będą budżety na rozwój
– co najważniejsze – pokazuje na konkretnych liczbach czy hajs się zgadza:)
Ok, ok, ok. Już dawno po konferencji, może jakieś ciekawe podsumowanie :)?
Hehe, sledze Twojego bloga od dluzszego już czasu, dlatego tez w koncu przyszla kolej, bym wypowiedzial się w komentarzach 🙂 A chcialbym Ci powiedziec, ze Twoje wpisy naprawdę trzymaja klase oraz pewien poziom, ponizej którego nigdy nie schodzisz 🙂 Masz wielki talent do pisania, to widac 🙂 Pozdrawiam Cię serdecznie 🙂
O nie, przegapić taką okazję… 🙁
Konferencja już była, jest gdzieś dostępne jakieś fajne podsumowanie?
Wiem kogo nie było, żałuję ..