8

Unboxing Dreamlinera – taka akcja od KLM

Unboxing, czyli rozpakowywanie przedmiotów przed kamerą jakoś średnio przyjęły się na polskim YouTube. Kiedy już w anglojęzycznej vlogosferze były zjawiskiem powszechnym, u nas na ten trend patrzało się trochę jak na egzotykę. A nieśmiałe próby popularyzacji tego trendu spotkały się raczej z oporem i wysypem parodii unboxingów. Nawet przez polską sieć przewinął się jakiś słynny unpacking.

W mojego, czysto konsumenckiego punktu widzenia oglądam unboxingi w momencie, kiedy już jestem prawie zdecydowany na zakup towaru – od taka dodatkowa podpowiedź czy potwierdzenie mojego wyboru. Osobną kategorię stanowią unboxingi nowości – tutaj liczy się czas, a oglądalność zgarniają ci, którzy jako pierwsi dostaną w swoje ręce omawiany produkt. Często unboxing jest też wstępem do późniejszego testu urządzenia. Bardzo popularne są też u nas unboxingi kolekcjonerskich edycji gier komputerowych.

Tutaj macie przykład typowego unboxingu iPhona 6s

A tutaj iPada Pro w wykonaniu iJustine

To przykład parodii unboxingów – unboxing kota dachowca – cały kanał TheUnboxall to rozpakowywanie dziwnych przedmiotów.

W ten trend postanowiły wpisać się linie lotnicze KLM wpuszczając do sieci „największy unboxing jaki kiedykolwiek widzieliście”. KLM „rozpakowuje” swój najnowszy nabytek: Boeing 787 Dreamliner. Otwórzmy więc pudełko o zobaczmy co jest w środku.

Bardzo ciekawy pomysł na kampanię, chociaż nie wróże wielomilionowej publiczności). Nie potrafię rozpoznać głosu, ale planując taką akcję jako narratora zaprosiłbym popularnego youtubera – jak myślicie, byłoby lepiej? A co by było, gdyby taki materiał pojawił się właśnie na kanale youtubera, a nie na oficjalnym kanale KLM? Mamy u nas jakiegoś topowego „unboxera”? Dałoby się tutaj jeszcze coś podkręcić?

Czy tego typu kampanie na nietypowe unboxingi przyjęłyby się na polskim rynku? Unboxing miasta, unboxing restauracji – coś jeszcze dziwnego przychodzi Wam na myśl? Czy może akcja z unboxingami na polskim rynku byłaby zbyt hermetyczna? Chociaż unboxing kota ma pomad 600 tysięcy wyświetleń.

Comments 8

  1. filmiki Unboxingowe są bardzo popularne w grupie wiekowej <2 lata 😛 moja siostrzenica z zapartym tchem ogląda jak rozpakowywane są Kinder Niespodzianki. Liczba wyświetleń poraża. 😀

Skomentuj Jakub Slusarek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *