2

„Przekaż 1% podatku” niczym najlepszy film SF

alivia landing page2Takich produkcji z gatunku „przekaż 1% podatku” ze świecą szukać. Kampania Fundacji Onkologicznej Alivia to porządny spot nawiązujący do najlepszych filmów SF czy gier komputerowych. Będą wyświetlenia – z pewnością – rozchodzi się najpierw na fejsie. Czy będzie klikany? Landing page wygląda również imponująco, sprawdźcie, polecam. W klimacie i wydaje się funkcjonalny – ma wszystko to co powinien mieć – chyba konwersja będzie nienajgorsza, chociaż podejrzewam, że większą część oglądających będą stanowili, ci którzy jeszcze z podatku się nie rozliczają.

Cały czas się zastanawiam podczas sezonu na kampanie „przekaż 1% podatku” – czy bardziej skuteczne są kompleksowe i długotrwałe działania prowadzone przez cały rok czy jeden porządny medialny strzał w okresie styczeń-kwiecień? Którą fundację wybierają ci, którzy wypełniają PIT-y w ostatnich dniach kwietnia, a którą ci składający zeznania już w styczniu? Nie potrafiłem znaleźć dobrych badań na ten temat.

A jak wam się wydaje, czy taki film puszczony poza okresem „przekaż 1% podatku” ale z prostym wezwaniem do działania „wpłać pieniądze teraz!” przyniósłby fundacji lepsze rezultaty? Bo z pewnością materiał na viral jest – rozważam sobie jak go najlepiej wykorzystać.

A dla przypomnienia, spot sprzed dwóch lat, dla tej samej fundacji. Ten zupełnie mi się nie podobał, uważam że forma zupełnie przykryła przekaz – nie mam pojęcia na ile był skuteczny. Skoro w tym roku mamy powtórkę – pewnie się udało.

Comments 2

  1. Generalnie skuteczniejsze są działania całoroczne – wtedy Darczyńca wie, co się dzieje z organizacją, którą wspiera. Choć strzały też się przydają, kilka lat temu, kampania Rack&Roll, „Zbieramy na cycki, dragi i nowe fryzury” przyniosła 440.000 zł z 1% w stosunku do 100.000 rok wcześniej.

    Tu – wpłać teraz byłoby lepszą opcją. Spot wypuszczony za wcześnie – główna fala rozliczeń to połowa marca i końcówka kwietnia

Skomentuj Szczepan Kasiński Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *