Polskich inforgrafik dotyczących social media nie ma wiele w polskich mediach – dlatego pod względem PR jest to fajna nisza do zagospodarowania i atrakcyjny kontent (obrandowany) do „podaj dalej”. Dostałem dzisiaj infografikę od agencji GoldenSubmarine przedstawiającą działalność podmiotów finansowych na facebooku. Analiza niezbyt długa, bo badania trwały zaledwie 3 tygodnie, ale i szału nie ma jeśli chodzi o działalność instytucji finansowych w mediach społecznościowych – skoro najaktywniejszy Open Finance przez 3 tygodnie pracy na Facebooku zyskał 67 fanów 🙂 W „zbieraniu” fanów zdecydowanie lepiej sprawdzają się konkursy i aplikacje – co w przypadku BNP Paribas Fortis przyniosło wzrost liczby fanów o 5 tysięcy głów.
Badanie, analiza oraz infografika została przygotowana przez GoldenSubmarine, a właściwie przez świeżo wydzielony zespół w strukturze tej agencji – zespół ds. marketingu w społecznościach rzecz jasna 🙂
Comments 15
Gdzie te firmy ubezpieczeniowe?
@Ninka: Allianz
@Agnieszka oj faktycznie, jest nieboraczek jeden – znalazłam na facebooku także Ergo Hestię.
jest też na facebook profil Ligi Skarbca organizowanej przez Skarbiec TFI – ponad 180 fanów http://www.facebook.com/Skarbiec
A PZU? Życie na 100% (od marca 2010, projekt PRowy), Ofeusz w czerwcu, współpraca z Sukiennicami (to akurat nie jest typowy projekt więc nie musimy go liczyć)
Aviva też jest – od niedawna oficjalnie, wcześniej jeden projekt związany bodajże z AC/OC, i nie zapominajmy o "panu Pikusiu" 😉
@Jarek: jak dowiedzieliśmy się z samego Skarbiec AMH SA profil Ligi Skarbca działa od października b.r.
@Marta: profil Aviva oficjalnie działa od października
@Jarek i Marta: analiza prowadzona była między 8 a 28 września, co zostało zaznaczone na infografice
Nie wykluczamy, że w zestawieniu mogliśmy nie zawrzeć FP niektórych akcji/projektów instytucji finansowych. Mimo to mamy nadzieję, że przygotowana przez nas infografika jest ciekawym materiałem poglądowym.
Z pozdrowieniami
Infografika daje jasny i wyraźny choć poglądowy widok na sprawę. Gratulacje i oby takich więcej!
Dziękujemy ! I zapewniamy, że na tym nie poprzestaniemy 🙂
Interesująca ikonografika, jednak jak pisała Marta nie zawiera m.in. FP od PZU czy projektu wspieranego przez Liberty Direct (Bezpieczny Mały Pasażer).
jeśli chodzi o samą grafię – to ciekawa ( + nawet dodatni)
Widać, że dla szybkiego efektu lepszy jest display.
Plus dodatni 🙂 za pomysł również z mojej strony.
Ciekawie przedstawiona, uogólniając i upraszczając. Chciałbym trochę "mięcha" czyli szczegółów dotyczących wszystkich tych profili 🙂
Ot, agencja się zreorganizowała i reklamuje usługi nowego działu…
Super grafika 🙂 Od razu człowiek lepiej rozumie temat 🙂 A widzieliście te grafiki w konkursie antyweb.pl? Ja obstawiłem pracę 6, bo jakoś tak najbardziej kreatywna była i nie bazowała na tym co już było 🙂