5

Pogrzebany żywcem – „oryginalny” pomysł na promocję filmu

Dostałem wczoraj wieczorem dość intrygującą informację prasową z dziwnym, kontrowersyjnym pomysłem – na pierwszy rzut oka, kampanią reklamową.

Tajemniczy gość o imieniu Karol podobno inspirowany filmami „Pogrzebany” i „Cube” postanawia przeprowadzić eksperyment. Chce zamknąć się na 24 godziny w trumnie, i przeprowadzić relacje z tego „wydarzenia” za pomocą…. Facebooka oczywiście. Chęć eksperymentu motywuje faktem, że wielu anonimowych internautów pragnie zobaczyć śmierć na żywo – co akurat może jest prawdą, ale transmisja na Facebooku, dołączenie do funpage eksperymentu już tę anonimowość raczej wyklucza.

„Pochowanie żywcem” ma się rozpocząć 17 listopada o godz. 12 i będzie transmitowane live na fanpage www.facebook.com/eksperymentpogrzebany.

Plakat z filmu "Pogrzebany"

Grafika z kanału YouTube projektu

Kadr z filmu "Pogrzebany"

Myślę, że akcja zyskałaby większy rozgłos gdyby była bardziej subtelna i trudniejsza do rozszyfrowania. Szybkie porównanie grafik z kanału YooTube eksperymentu oraz plakatów i kadrów wspominanego w informacji filmu „Pogrzebany” od razu rozwiązuje zagadkę. Szkoda, że tak szybko, bo gdyby udało się utrzymać tajemnicę (pomijam jakość pomysłu) to jest szansa, że trafiłoby to do mediów (też pomijam fakt, czy byłby z takiego newsa zadowolony – ale rozważam tutaj sukces kampanii marketingowej). W obecnej sytuacji, gdy sprawa jest już jasna, nikt specjalnie nie będzie się przejmował eksperymentem i rozpocznie się wyścig – kto już wie co to za akcja…. co ja, również tym wpisem czynię (w komentarzach na Antywebie również padło rozwiązanie) . Jestem tylko ciekaw, czy komentarze internautów, którzy domyślili się drugiego dna akcji będą z fanpage usuwane? Z jednej strony aby utrzymać „fun” i założenia akcji, warto aby jednak podpowiedzi nie pojawiały się na tajemniczej stronie eksperymentu. Z drugiej strony kasowanie komentarzy może wywołać reakcję odwrotną i atak internautów na fanpage – co w przypadku akcji promocyjnej filmu też chyba nie byłoby jakąś tragedią. To krótka, szybka akcja, ważna jedynie do premiery filmu – więc właściwie liczy się tylko rozgłos i kontrowersje, a nie jakość i długofalowa strategia prowadzenia profilu.

W Polsce film „Pogrzebany” („Buried”) będzie miał premierę 26 listopada.

Comments 5

  1. Banał. Gdyby przeniósł się w zaświaty i stamtąd przekazywał relację przez FB, może to zainteresowałoby się parę gazet. A tak ? Banał….

  2. Niezły pomysł…ale nie jest dla mnie jasne :po co? Czy jest jakiś cel? No chyba że tajemniczy Karol robi to dla funu właśnie.

  3. A Ja widziałam już film 7-go po happeningu Wygrany-Pogrzebany czyli Głuchym telefonie Warszawskich uczelni. A co do pomysłu – jak chce to niech się zamyka może ktoś się zainteresuje..

  4. Pingback: Eksperyment pogrzebany, czyli Big Brother z trumny « Case by case

Skomentuj Piotrek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *