7

Paweł „Krzesło” czyli świetny ambient IKEA w centrum Warszawy

Większość Warszawiaków, szczególnie ci, którzy przynajmniej dwa razy dziennie przemierzają, do i z pracy, przez stołeczną „patelnię” z pewnością kojarzą Pawła „Krzesło” – człowieka który drewnianymi pałkami wybija dziwne rytmy na różnych przedmiotach, głównie krzesłach w różnym stanie rozkładu 🙂 Dzisiaj trafiłem na Pawła „Krzesło” grającego jak co dzień na swoim instrumencie… ale tym razem Paweł jest uczestnikiem (twórcą i tworzywem) kampanii pewnego sklepu z meblami. Właściwie ambasadorem marki i głównym testerem krzeseł z IKEI.

Ktoś z IKEA wpadł na genialny i prosty pomysł. Jest sobie w centrum Warszawy gość, który robi sporo hałasu, jest widoczny, codziennie mija go pewnie kilkadziesiąt tysięcy Warszawiaków. Obok są główne stacje metra, oraz tramwajowe szlaki przesiadokowo-komunikacyjne. Z drugiej strony atrakcyjnych możliwości reklamowych nie ma wiele… albo wielkie banery na okolicznych kamienicach czy bloku za Rotundą, ale łepki z ulotkami i tymi wstrętnymi tablicami tyło-przednimi (tymi samymi, na które się kiedyś wkurzał toruński Cygan)

Paweł Krzesło ma proste zadanie. Co parę dni wybiera (z pomocą fanów fanpage IKEA na Facebooku) inne krzesło z asortymentu IKEA i musi sprawdzić ile mebel wytrzyma jego muzykę 🙂 Akcja trwa od 4 marca, do dnia dzisiejszego Paweł rozwalił 4 krzesła, testy trwają nadal, a pełna relacja z akcji (fotki, filmy, zaangażowanie fanów) trwa na Facebooku – to tam prowadzi adres umieszczony na kartonie – www.testujemykrzesla.pl. Proste, bardzo pozytywne i sprawdźcie na Facebooku – z całkiem niezłym zaangażowaniem fanów.

To jeden z tych pomysłów, które idealnie może skopiować/wykorzystać każda firma w dowolnym mieście, nie ryzykując wielkich wydatków. Lubię takie akcje. Paweł „Krzesło” jest również zadowolony 🙂 nawet zrezygnował z tradycyjnego pojemnika na drobne.

A czy ktoś kiedyś zaangażował do reklamy Pana Witka z Atlantydy?

Comments 7

  1. Pingback: Paweł „krzesło” testuje | WordCafe

  2. Oj, żeby to tylko nie zakończyło się jakąś nową odmianą walki o stołki;)

  3. Akcja jest rzeczywiście świetna, ale rozbawiło mnie zdanie, że "koś z IKEA wpadł na pomysł" 😉 Tacy klienci rzadko "sami wpadają na pomysł". Robią to agencje reklamowe, które je obsługują. W tym wypadku – JWT Warszawa.

    Pozdrawiam,
    copy.

    1. Post
      Author

      ano widzisz… ale tutaj byłem w roli zwykłego przechodnia… który widzi akcje… JWT to dopiero zobaczę na jakimś reklamowych konkursie albo w informacji prasowej :-). W tym przypadku chwalą albo ganią jednak IKEA, po to w końcu klient wynajął agencję :-). Ale fakt, faktem – szacun dla JWT 🙂

  4. o matko! – najlepszy pomysł ever. Ikea jednak rulez (bo po kampanii z Kleopatrą zaczęłam wątpić)

  5. Takie ciekawe, nietypowe osoby prędzej czy później wypływają gdzieś w tego typu akcjach.
    A kolega od krzesła dostał jakiś zastrzyk gotówki i też zadowolony był z pewnością.

Skomentuj marta Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *