66

Mediafun magazyn #01 2010 – zapraszamy do lektury i do konkursu z iPadem 3G

Ha! Stało się, drodzy czytelnicy („drogimi czytelnikami” redaktorzy naczelni zawsze wstępniaki zaczynają) – a tak właśnie zaczyna się wstępniak do mediafun magazynu. Pierwszy numer mediafun magazynu anno domini 2010 jest już dostępny, zapraszam do pobierania, czytania, komentowania – zapraszam do ponad 100 stronicowej lektury 🙂

Po jaką cholerę magazyn, w dobie nowych mediów, facebooków, blogów i mikroblogów?
Jest kilka powodów. Pierwszy to tempo w jakim dzisiaj żyjemy, w jakim przepływają informacje w codziennym streamie newsów. Magazyn w formie pdfa, który można pobrać na dysk i wrócić do niego w dowolnym momencie, jest próbą uchwycenia tych istotniejszych treści, które w ciągu cyklu wydawniczego (mam nadzieję miesięcznego) udało NAM się wyłowić i opisać.

No właśnie, NAM – do drugi powód. Do tej pory, ci z Was, którzy znają mnie jako blogera i kojarzyli jako jednoosobowy kombajn multimedialny do zadań specjalnych mogą być zdziwieni formułą MY. Ale w zasięgu moich zainteresowań, w mediach, marketingu, reklamie dzieję się tyle interesujących rzeczy, że nie sposób jednej osobie to wszystko ogarnąć. W czasie swojej blogerskiej działalności poznałem też mnóstwo fantastycznych ludzi, fachowców w swojej branży, pasjonatów, wnikliwych obserwatorów i komentatorów – znajdziecie ich na pasku obok tego tekstu. Mediafun magazyn jest naszym pierwszym, wspólnym projektem… kolejne projekty w przygotowaniu.

Mediafun Magazyn skierowany jest do wszystkich śledzących trendy w marketingu, kampanie i zmiany zachodzące w mediach, internecie – zarówno dla branży interaktywnej, managerów, studentów kierunków ekonomicznych jak i biznesu (MŚP) budującego swoją markę w sieci i szukających rozwiązań, wiedzy i inspiracji… mówiąc krótko, dla wszystkich którzy mają głowę pełną pomysłów, dostęp do klawiatury poszukują narzędzi jak swoje kreatywne ADHD skutecznie wykorzystać.

Jest skierowany do tych wszystkich którzy na liście swoich zainteresowań mogą wymienić: #social media, #nowe media, #blogosfera, #mikroblogi, #technologie, #internet, #biznes, #marketing, #reklama, #marka, #public relations i #edukacja. Mamy nadzieję, że mediafun magazyn będzie można umieścić między magazynami ściśle branżowymi (marketing, reklama) a magazynami biznesowymi czy traktującymi o nowych technologiach (Wired, Fast Company, Forbes).

Magazyn będzie dostępny bezpłatnie w formie plików PDF, wersji webowej issuu.com (umożliwiającej umieszczenie całego magazynu na dowolnej stronie internetowej) oraz wkrótce wersji na iPada – teksty, galerie, wzbogacone materiałami video, linkami – pełna interaktywność. Z tą wersją iPadową będzie trochę poślizg, ale w końcu się pojawi.

Każdy kto ma ochotę może pobrać magazyn lub umieścić na swojej stronie internetowej, blogu w formie animowanej książeczki (issuu.com)

Jesteśmy oczywiście ciekawi Waszych opinii i komentarzy – można na priv, można w komentarzach – wszystko przyjmiemy na klatę. A jeśli idea mediafunowych projektów Wam się podoba – to zapraszam do tego wpisu.

Konkurs – iPad 3G do wygrania
Przypominam jeszcze o konkursie dla czytelników mediafun magazynu, w którym do wygrania jest iPad 3G ufundowany przez Bank Zachodni WBK (tutaj wpis dla przypomnienia). Ponieważ wersja iPadowa trochę się przeciągnie, a nie chciałbym trzymać tego konkursu i odwlekać rozdawnictwo iPada do zrobimy w ten sposób: konkurs potrwa jeszcze 3 dni (do piątku 22 października do północy). Ci z Was, którzy się już wpisywali, nie muszą tego robić – lista zgłoszeń cały czas aktualna. Natomiast ci z Was, którzy jeszcze nie wpisali się do konkursu, zapraszam, szanse są całkiem spore (przypominam, nie oszukujemy, nie wpisujemy klonów – bo takie działania będą bezwzględnie eliminowane i będzie siara przy odbiorze nagrody). Wersja PDF całkiem fajnie prezentuje się również na iPadzie – jestem pewien, że zwycięzca konkursu i nowy właściciel iPada będzie zadowolony 🙂

Comments 66

  1. Pingback: MINIBLOG: PIERWSZY NUMER MEDIAFUN MAGAZYNU | RADEK KARBOWSKI ::: BLOGGER O BLOGOSFERZE I INTERNECIE

  2. Pingback: mediafun magazyn 01-2010 | auditlog.pl

  3. Post
    Author
    1. Post
      Author

      planujemy ok 50-60 stron miesięcznie… z pierwszym numerem się ładnie rozpędziliśmy… a szkoda było przekładać teksty do kolejnego numeru (chociaż i tak kilka tekstów spotkał ten los)

  4. Jestem tu pierwszy raz i od razu mi się podoba. Magazyn zapowiada się świetnie! Mógłbym nawet za niego zapłacić, ale gdybym musiał to pewnie nie przekonałbym się o jego wartości:)

    Dzięki, idę czytać:)

  5. Pingback: Mediafun Magazyn no.1 nareszcie na rynku « Medi@ Feed

    1. Post
      Author
  6. Świetna robota! Już ściągnąłem, zdążyłem rzucić okiem i jest naprawdę dobrze…:) Jutro zabieram się do czytania. Mam nadzieję, że magazyn będzie się ukazywał regularnie. Takich ludzi nam trzeba…;)

  7. Pingback: Mediafun magazyn #01 2010 – MIKOWHY pe.el

  8. Pingback: Mediafun Magazyn ze szczyptą Ostrygi | Ostryga – angażujemy społeczności

  9. Pingback: Mediafun magazyn #01 2010 | TO.BE-Advertising

  10. Jestem pełen podziwu 🙂 Tyle stron i informacji w jednym miejscu czyli .pdfie 😀
    Właśnie czegoś takiego potrzebowałem, a nie skakania po Internecie i tracenia czasu na szukanie.
    W czym składany?:)

    1. Post
      Author
  11. Właśnie zaczynam lekturę. Bardzo zacnie się zapowiada. Po pierwszym przejrzeniu wiem, że podoba mi się przejrzystość, merytoryczność tekstów i całkiem przyjazna grafika. Na razie wciągnął mnie tekst o crowdsourcingu. Wieczorem reszta.

  12. Gratuluje. Przeczytałem bardzo mi się podobało. Nie wszystkie teksty są równe, ale naprawdę wysoki poziom.

  13. Pingback: Magazyn Mediafun – nareszcie dostępny!

  14. Pingback: Ja, RAFi – o mnie i o was » Czy mediafun magazyn to Productive! magazine?

  15. Powiem szczerze, że jestem mile zaskoczony magazynem 🙂 Jeszcze nie przeczytałem całości, ale bardzo mi się podoba. Póki co założyłem sobie, że będę czytać kolejne numery 😉
    Pozdrawiam, Kuba.

  16. Pingback: wow! – Magazyn Mediafun pierwsze wrażenie | Marketing 101

  17. Gratulacje, Maćku. Tekst Łukasza Kluja rulez. P.S. Większość rad zamieszczonych w artykule stosuję w praktyce :).

    1. Dzięki za miłe słowa 🙂 Myślę, że do następnego numeru napiszę wprowadzenie do GTD. Nie to żebym był "wyznawcą", ale zadziwia mnie jak wiele osób o GTD nigdy nie słyszało…

    1. Post
      Author

      Dzięki! Papierowej wersji nie przewidujemy…. chociaż jakby była prosta opcja "zamów i drukuj" indywidualnie w rozsądnej cenie to byśmy się zastanawiali. Ale przy 100 stronach indywidualny druk cyfrowy wyjdzie za drogo. Papier to z mojego punktu widzenia niepotrzebne koszty…. i jeszcze mniej interaktywności… pdf nie jest doskonały, ale przynajmniej linki są aktywne.

  18. Wreszcie wszystko, co mnie interesuje w jednym miejscu, przejrzystej i przyjemnej graficznie dla oczu formie. No i najważniejsze duuuuużo do czytania!
    Gratlacje dla całego zespołu!
    PS. Będzie tradycyjne wydanie? 🙂

  19. Gratukuje wydania magazynu!
    Mam jednak jedno pytanie co do konkursu: czy niezaznaczenie "ptaszka" przy upowaznieniu do przekazywania informacji handlowych jest rownoznaczne z niezapisaniem sie do konkursu, czy mozna spokojnie pominac ten krok i byc mimo wszystko zgloszonym?

    1. Post
      Author

      oczywiście, że ten krok można pominąć, nie jest to warunkiem uczestnictwa w konkursie – dlatego specjalnie jest zaznaczone jako nieobowiązkowe 🙂 fajne, że z BZ WBK udało się ten szczegół ustalić – nic na siłę

  20. Maćku i ekipo – gratulacje!!!!
    1. obiecaliście 'wypasik' i jest 'wypasik'
    2. znalazłam zestaw ciekawych informacji – patrzę na magazyn jako pracownik małej firmy, który poszukuje dobrych (odpowiednich dla siebie) rozwiązań z zakresu social media vs. biznes
    3. czekam na kolejne wydanie i oczywiście trzymam kciuki!

  21. Bardzo przyjemnie mi się wczoraj czytało w pociągu a później w kawiarni… PDF ma jednak wiele zalet :-). Masa dobrej wiedzy w jednym miejscu. Mam tylko taką uwagę (ale się nie znam 😉 ) – czy tekst nie byłby czytelniejszy, gdyby kolumny były wyjustowane? 🙂 Oby tak dalej! 🙂

  22. Pingback: playr / Przyszłość komputerów według Apple

  23. Gratulacje! Jest ambitnie! Akurat wczoraj robiłam prezentację o Facebooku i e-commerce i czytałam o akcjach non profit na fejsie. Dobrze poznać zdanie speców. Tematy na czasie. Trzymam kciuki!

    1. Post
      Author

      nie kasuę pytań, a tym bardziej odpowiedzi – czasem z automatu wpadają do spamu, do którego zaglądam kilka razy dziennie i wyciągam, jeśli możesz powtórzyć pytanie, to chętnie odpowiem

  24. Trafiłem tu z ciekawości z innego bloga, i muszę przyznać że magazyn trzyma poziom 🙂 jeśli kolejne będą równie dobre (lub jeszcze lepsze, czego serdecznie życzę) to macie kolejnego stałego czytelnika 🙂
    Pozdrawiam

  25. Świetny numer. Przeczytałem niemal od deski do deski (po za 3-4 stronami) w jeden dzień:)

    Maćku, byłbyś zainteresowany tekstem o Poziomach Wartości Gravesa (ewolucja wartości jakimi się kierujemy kontra oraz ewolucja Internetu i targetowanie) w marketingu? Idea jest bardzo interesująca ponieważ PWG są absolutną nowością w Polsce i wyjątkowo skutecznym i praktycznym modelem.

  26. Super. Byłoby idealnie, gdyby pod tekstami można byłoby zostawiać komentarze. Co do tekstu o losach papierowych gazet. Dyskusja o ich śmierci jest jałowa. Gdyby dzisiaj czarodziej przełożył pieniądze z papierowej GW do gazeta.pl, to jutro Agora zamknęła by swój biznes. Drugi problem to treść. Ludzie nie chcą płacić za newsy w gazetach, bo te mają za darmo w necie. Te gazety, które to zrozumieją przetrwają dłużej niż te, które upodobniają swoje treści do internetowych newsów. Krótko w necie znaczy więcej, w gazecie nadal mniej. Igor Hrywna, Gazeta Olsztyńska

  27. A ja skrytykuję:
    – wiele artykułów powtarza treści. Nie róbmy z tego kolejnego "Briefu", gdzie jest nudno jak na kościelnym kazaniu.
    – potrzeba więcej konkretów, analiz, case studies, pomysłowych artykułów, a nie ciągle ogólniki i wszystkim znane tezy,
    – byłem fanem "Marketing & more", tam i wy możecie poszukać inspiracji. To był kawał przyjemnej literatury.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia!

  28. Post
    Author

    dzięki Michał, pracujemy nad kolejnym numerem, budujemy zespół, zbieramy doświadczenia, opinie… i słuchamy tego co piszecie…

  29. A ja mam mieszane uczucia. Fajnie, że coś takiego jest. Ale dwie uwagi.

    1. Layout jest niefunkcjonalny . Być może sprawdził by się na papierze, ale do czytania na ekranie kilka zmian bym wprowadził. Oprócz tego – owszem jest poprawny – ale niestety nieciekawy i opatrzony. Szkoda, bo jest tylu zdolnych grafików.

    2. Treść jest przegadana. Za dużo, za rozwlekle, zbyt mało wartości dla czytelnika. Brak selekcji. Magazyn byłoby lepszy, gdyby 70% po prostu wyrzucić. Nie ma co egzaltować się tym, że to 100 stron. Naprawdę to stanowi taką wartość dla czytelnika? Ja nie doszedłem do połowy i większość początkowo entuzjastycznie nastawionych czytelników pewnie też.

    Tyle osób w zespole? O kurcze! To wiele tłumaczy. W tyle osób nie da się zrobić dobrej gazety. Tak samo jak z treścią – aż się prosi o minimalizm. To paradoks, ale dwie naprawdę dobre osoby zrobiłyby to znacznie bardziej efektywnie.

    Dlaczego krytykuję coś darmowego? Darmowego? Nic nie jest za darmo. Moja uwaga i mój czas są walutą wcale nie najgorszą . Można ją bez większych problemów wymienić na złotówki (albo coś innego). Ekonomia free, ciągle jest ekonomią.

  30. Pingback: 01/2010 | Mediafun Magazyn

  31. Bardzo dobrze, że powstaje coraz więcej takich pism, tylko wolałbym mniej, bardziej konkretnych informacji. Do tego znalazłem coś takiego:

    "Kiedy internauta zapyta Google
    np. o “czerwoną herbatę”,
    pytanie trafia do serwera,
    który kierując się zbiorem
    reguł zwanych algorytmem PageRank
    decyduje, którą stronę pokazać internaucie
    jako pierwszą, drugą itd."

    Od kiedy PR decyduje o pozycji strony w Google? PageRank to tylko zielony pasek, który może przyjąć wartość od 0 (lub N/A) do 10, który miał wyznaczać wartość strony, ale nie sprawdził się. Jest kilka wspólnych czynników, które decydują o pozycji strony i PR, ale to nie PageRank jest wyznacznikiem pozycji… Wiele razy spotkałem się z sytuacją kiedy np. PR 0 było przed PR 4. 🙂

  32. Pingback: MediaFun Magazyn #2 już jest | Blog IT - ittechblog.pl

Skomentuj mediafun Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *