3

Marki na Przystanku Woodstock

Możliwość pojawienia się marki podczas wydarzenia, które co roku przyciąga setki tysięcy ludzi, to tylko teoretycznie proste wyzwanie. Publiczność Przystanku Woodstock jest specyficzna i od firm, które pojawiają się podczas tych kilku dni w Kostrzynie nad Odrą, wymaga czegoś więcej niż rozdawania ulotek i świecenia bannerami. To doskonale widać, kiedy obserwuje się marki, które pojawiają się na Przystanku kolejny rok – zdobywają doświadczenie, znają już teren i oczekiwania uczestników festiwalu i łatwiej im zaplanować kolejne aktywności. W przypadku takich marek jak PLAY czy Allegro to właściwie całe osobne strefy, w których można spędzić mnóstwo czasu.

Podczas tegorocznego Przystanku Woodstock specjalnie śledziłem aktywność marek, sprawdzałem czy faktycznie oferują coś, co można nazwać doświadczaniem marki. Z kilkoma przedstawicielami marek przeprowadziłem rozmowy. Złośliwość rzeczy martwych dała o sobie znać i część materiałów straciłem – to co widzicie poniżej to mozolnie odzyskane pliki i jakoś tam odrestaurowane, żeby dało się oglądać.

Zanim z przerażeniem zamkniecie tę zakładką, widząc że tyle filmów do obejrzenia „na później – czyli nigdy” polecam szczególnie rozmowę z Krzysztofem Dobiesem – rzecznikiem WOŚP – mnóstwo wiedzy i ciekawych obserwacji oraz podejścia WOŚP do współpracy z markami. Polecam tę rozmowę wszystkim, którzy marketingiem się interesują.

 

cover foto: Pan Borsuk

  • PW2016_piotrbarbachowski_CBTR6026
  • IMG_2022
  • Kręcioła-1
  • 13932342_10206966962191824_980713548_o

Krzysztof Dobies:


#markiNaWoodstocku:
Coca-Cola

 

Dla marki Coca-Cola tegoroczny Przystanek Woodstock to był debiut w roli oficjalnego partnera. Mimo, że wielokrotnie mijałem strefę Coca-Coli to nie udało mi się do niej dotrzeć. Ogromnym plusem było jej położenie – na wzgórzu, skąd bardzo dobrze było widać główną scenę. Oprócz tego Coca-Cola wyprodukowała specjalną puszkę, zaprojektowaną przez Jurka Owsiaka, dostępną tylko na Woodstocku, a w ramach aktywności marki w kanałach social media (Snapchat) narracje przejmowali influencerzy, z którymi Coca-Cola stale współpracuje (Maffashion, Ajgor Ignacy, Agata Dziarmagowska).

O samej aktywności marki opowiedziała mi Ula Szymczyk – Senior Brand Manager w Coca-Coli.

#markiNaWoodstocku:
Antyradio

Antyradio było w tym roku jedynym radiowym oficjalnym partnerem medialnym – tak, wiem długa nazwa, ale dla marek jest istotne, żeby być w czymś pierwszym, jedynym lub wyłącznym (albo wszystkim na raz :-). Nietrudno się domyślić jaką rolę pełni radio podczas festiwalu – tych aktywności jednak jest całkiem sporo, bo nie tylko transmisje koncertów, wywiady z artystami ale i specjalne, zamknięte spotkania fanów z artystami w namiocie Antyradia.

A aktywnościach podczas przystanku opowiada Czarek Skoczeń – brand manager Antyradia.

Korzystając z okazji, udało mi się zaczepić Tomka „Kasprola” Kasprzyka, i wypytać go o realia pracy dziennikarza w takich polowych, festiwalowych warunkach.

#markiNaWoodstocku:
Allegro

Allegro to od wielu lat stały partner Przystanku Woodstock i innych działań WOŚP. Strzałem w dziesiątkę okazał się wielki, diabelski młyn, który kilka lat temu Allegro zdecydowało się zbudować na czas festiwalu i od tego czasu wielkie koło Allegro jest stałym elementem woodstockowego krajobrazu. Strefa Allegro to też mnóstwo innych aktywności i zawsze przed wejściem do strefy ustawiała się ogromna kolejka.

O aktywności Allegro i całej filozofii marki opowiada Michał Bonarowski

#markiNaWoodstocku:
PLAY

Marka Play to kolejny duży partner związany od dawna z działaniami WOŚP. Strefa PLAY i aktywności jakie zaproponowała marka było całe mnóstwo. Oprócz typowo rozrywkowych (scena, muzyka, animatorzy) po tory przeszkód zaprojektowane i „obrandowane” znanymi youtuberami (Maciek „z Dupy” Dąbrowski, Red Lipstick Monster, Izaak) po czysto praktyczne jak darmowe rozmowy, darmowy internet na czas trwania przystanku (dostęp do TIDALA) czy ogromny namiot mieszczący ponad tysiąc osób, które jednocześnie mogły naładować swoje telefony.

Specjalnie na Przystanek Woodstock PLAY wybudował też dodatkowe maszty, które zapewniały zasięg dla tak ogromnej rzeszy ludzi w jednym miejscu. Nie wiem jak to zrobili, ale u mnie działało idealnie, a internet śmigał często lepiej niż ten oficjalny, udostępniony dla dziennikarzy.

  • Pacyfa
  • Ładowarki-2
  • Kręcioła-7
  • Kręcioła-5
  • Zjeżdżalnia-2
  • Zjeżdżalnia-8
  • Zjeżdżalnia-7
  • Gadżety-1
  • Warga-6
  • Warga-4
  • Warga-1
  • Izak-6
  • RLM-3
  • RLM-6

#markiNaWoodstocku:
Dawca.pl

W tym zestawieniu, to jedyna niekomercyjna marka, która jest obecna na Przystanku Woodstock. Żałuję, że nie zrobiłem więcej materiałów, bo właśnie organizacji pozarządowych jest na Woodstocku całe mnóstw – jedne lepiej inne gorzej wykorzystują swoją obecność. Widać, też, że się uczą i często ewoluują z prostego namiotu, gdzie tylko rozdaje się ulotki (zmarnowany czas i potencjał) po warsztaty, spotkania, prelekcje, aktywności sportowe, strefy wypoczynku czy tańca, które przyciągają mnóstwo ludzi. Wielokrotnie z swoich relacjach z Woodstocku podkreślałem, że można aktywnie i pożytecznie przeżyć Przystanek Woodstock nie będąc na żadnym koncercie ale spędzając czas na innych aktywnościach związanych ze zdobywaniem wiedzy.

O tym jak swój czas podczas trwania Przystanku Woodstock wykorzystuje Dawca.pl rozmawiałem z Pawłem Klikowiczem.

Comments 3

Skomentuj Joanna BlaBlaCar Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *