„Marketing w sieci” to świeżo wydana, darmowa publikacja spod skrzydeł krakowskiej Wyższej Szkoły Europejska im. ks. Józefa Tischnera. To prawie 140 stron wiedzy dla wszystkich tych, którzy chcą rozpocząć lub poszerzyć podstawowe znajomości z zakresu marketingu w internecie, mediów społecznościowych, blogów, e-mail marketingu, pozycjonowania czy projektowaniu serwisów internetowych – pełen przegląd.
Podejrzewam, że stali czytelnicy bloga wielu spośród autorów tego zbioru dobrych rad (Mateusza Tułeckiego, Pawła Loedla, Dawida Szczepaniaka, Adama Przeździęka, Marzenę Rębiasz, Pawła Salę i innych) mają już dawno wśród „znajomych na fejsie” i dla nich zawarte tam informacje nie wniosą wiele nowego – jednak dla początkujących lub studentów pierwszych roczników czy studiów podyplomowych będą dobrym, aktualnym wprowadzeniem w zakres tematów. Zresztą dobór tematów i autorów nie jest przypadkowy, powstał na podstawie programu i wiedzy przekazywanej podczas studiów podyplomowych z zakresu marketingu w sieci które są prowadzone właśnie w WSE w Krakowie – miałem też tam przyjemność wykładać. A ponieważ takich publikacji, szczególnie drukowanych i jeszcze świeżych jest bardzo niewiele – dlatego tę szczególnie polecam.
Jest też o blogach i „sprzedajnych dzifkach” (no dobra, „dzifek” nie ma), ale jest kilka przykładów, ba, znalazła się nawet moja zasada „3 win” 🙂 dotycząca współpracy z blogerami – wspominałem o niej przy okazji jednej z wpadek – Jak z blogera zrobić frajera albo zasada 3 win (żałosna oferta od mniami.pl).
Nie przeczytałem jeszcze całości, jedynie pobieżnie przejrzałem, więc dyskusję o ew. błędach zostawiam na później w komentarzach. Mateusz Tułecki we wstępie pisze tak:
Tematyka poszczególnych rozdziałów jest niesłychanie zróżnicowana, tak samo jak różnorodny jest Internet i możliwe w nim działania. Oprócz opisu narzędzi, ciekawych przykładów kampanii, warsztatu każdego marketingowca, zawarte są w niej również informacje na temat działań e-commerce, kwestie prawne, czy wiedza dotycząca zachowania ludzi w sieci. Dzięki różnorodności tematyki, formy prezentowania treści i różnych stylów autorów piszących poszczególne części książki, będzie ona inspirującą lekturą.
Warto jeszcze jednak zwrócić uwagę na jedną kwestię. W sieci wszystko zmienia się bardzo dynamicznie, rzeczy i rozwiązania, które znajdują się w niniejszym opracowaniu, mogą za jakiś czas stać się nieco nieaktualne. Wtedy książka będzie stanowiła dobry punkt wyjścia, aby samemu dokonać aktualizacji swojej wiedzy w oparciu o serwisy branżowe, blogi, informacje przesyłane przez znajomych w social media.
„Marketing w sieci” można pobrać z serwisu Issuu.com po zalogowaniu.
Comments 4
Wielkie dzięki!
W ramach podziękowania klikam w reklamę Groupona x1 🙂
Dzięki, już sie logooję i zabieram za lekturę. Fajnie, ze niektóry z takich przydatnych poradników można dostać za free.
dzięki za super ebooka!
O, już nie ma ebooka 🙁