Właściwie mógłbym wrzucić na bloga ten tekst, i trochę się w nim pomądrzyć, ale tak naprawdę całą robotę odwalił zespół FanPageTrendera oraz team Lekko Stronniczy, który w tym przypadku pełnił rolę obiektu badawczego.
Jeśli nie natknęliście się jeszcze na video podcast na YouTube (pojawia się często w najpopularniejszych albo najwyżej ocenianych danego dnia) to „wiedzcie, że” (!) jest to projekt, który realizowany przez dwóch gości: Karola Paciorka (@karolpaciorek) i Włodka Markowicza (@vlodeck) nęka intarnautów codziennie krótką videoprodukcją, której sens, istotę przekazu i główny temat audycji ciężko mi jest do dzisiaj ustalić.
Wygląda to tak:
Przykład funkcjonowania videocastu Lekko Stronniczy dzisiaj może jeszcze niektórych dziwić i zaskakiwać nowością, ale już niedługo tak właśnie będą funkcjonowały niszowe telewizje, pojedyncze programy czy kanały tematycznie. Pamiętacie niedawny wpis o MaturaToBzdura.tv?
Nie ma znaczenia czy treść dociera do widzów przez kanał na Facebooku, poprzez stronę www czy tylko przez kanał na YouTube (przez model subskrypcji kanału) który można oglądać na telefonach, tabletach czy najnowszych telewizorach podłączonych do sieci. Nie ma tutaj koncentracji tylko na jednym kanale, również widzowie sami wybierają drogę kontaktu z autorami videocastu – Facebook, komentarze na YouTube, Twitter, e-mail.
To są najważniejsze rzeczy o których trzeba pamiętać startując z tego typu projektami internetowo-telewizyjnymi:
– realny, wielokanałowy kontakt z widzami;
– umożliwienie odbiorcom treści wyboru mediów w których chcą oglądać wybrany program.
Chłopaki tak mówią sami o sobie:
Wiedzieliśmy z Karolem już od dawna, że powinniśmy zrobić jakiś podcast. Jak tylko pojawiło się trochę czasu wolnego, postawiliśmy kamerkę na statywie, wzięliśmy tematy z topowych portali internetowych i wypuściliśmy pierwszy odcinek.
Pomysł był naprawdę prosty, ale jak widać skuteczny. Później wszystko potoczyło się już samo, youtube partner, deal z Agorą, Facebook, itp.
Teraz mamy już nawet swoją Lekko Stronniczą aplikację na iPhone’a 🙂
A tak to wygląda, kiedy przepuści się aktywność Lekko Stronniczego na Facebooku przez tryby FanPageTrendera:
Lekko Stronniczy systematycznie się mnożą. Średnio miesięcznie przybywa 2 – 3 tysiące nowych fanów. Codziennie styczność z treściami ma średnio prawie 3, 5 tys osób (DAU) . Mają już 7,5 tys. codziennych wyświetleń w aktualnościach.
Dodatkowo fani zakładają nowe fanpage bezpośrednio związane z Lekko Stronniczymi o łącznej liczbie fanów prawie 1,5 tysiąca:
– Pani Kasia
– Uwielbiam jak Karol Paciorek rapuje
– Uwielbiam jak Włodek Markowicz rapuje
– Lekko Stronniczy Twitter
– Płonące włosy Włodka Markowicza
– Karol Paciorek mógłby
– Dziewczyny wolą Włodka Markowicza
Bardzo duża proporcja fanów którzy weszli w interakcję na fanpage’u – miesięcznie jest to średnio ponad 2,5 tys osób (30 -40% wszystkich). Tak duża społeczność jest porównywalna do aktywnych fanów na znacznie większych profilach:
– Bitwy na Głosy
– Big Star
– Burger King
– Gazeta.pl
– Intel Polska
– Kancelaria Premiera
– Robert Kubica
– Lipton Ice Tea
– mBank Polska
Lekko stronnicze podcasty oglądano już ponad 850 tys razy.
Średnio miesięcznie pojawia się:
– prawie 8 tys „like’ów”
– ponad 3,5 tys komentarzy
– ponad 200 wpisów
– ponad 100 linków do multimediów
Fani są aktywni na 1-2 h przed codziennym screencastem – w zasadzie już od godziny 16.
Aktywności w przeważającej mierze odbywają się w ciągu tygodnia – weekend jest wyraźnie spokojniejszy.
Fani na Facebook’u są, więc najbardziej aktywni tuż przed emisją kolejnego odcinka na YouTube.
Najpopularniejsze wpisy dotyczą przede wszystkim podcast’ów, jednak znaczną część stanowia także pytania, często dotyczące interakcji z fanami
Klucz do sukcesu?
Chcemy mieć kontakt z każdym, kto nas ogląda. Staramy się każdą wolną chwilę poświęcić na rozmowę z widzami: facebook, twitter, maile.
Dziennie przychodzi do nas 50-100 maili, na samo odpisywanie można by zatrudnić osobę na etat 🙂
Nie będzie to specjalnie oryginalne i odkrywcze, ale gwarantuję, że działa. Mianowicie – ludzie lubią interakcję i widzą, że zależy nam na nich.
Jutro o godz. 18 kolejny odcinek Lekko Stronniczy.
Comments 13
Nie wiem co się ludziom podoba w tym programie… 😉
no jak to co? włosy Włodka, rap Karola, ale przede wszystkim Pani Kasia 🙂
Może prostota? – zrobić podcast o byle czym i prowadzić świetną interakcje z widzami. Widocznie traf w 10 : )
Program ogląda się bardzo przyjemnie, a jeżeli choć o istotę i sens przekazu to Panowie od początku mówili, że ten podcast nie ma jakiegoś ogólnego założenia.
OT:
W Chrome nie działa zbyt dobrze "podawanie" dalej na twitter.
Author
również podoba mi się luźne prowadzenie i fajny klimat… i jak się mam ochotę odmóżdzyć to czasem sobie włącze, szacun dla teamu za codzienny materiał – ponad 70 odcinków nie jest łatwo zrobić.
Oglądając ten podcast można się pośmiać i rozluznic po ciężkim dniu. To jest jego ogromną zaletą. 🙂
mieli zrobić telewizję internetową gapster.pl ale im nie wyszło (nie wyjaśnili dlaczego) to teraz robią podcasty… :/
@qwerty
Przekleje to, co odpisalem Ci na facebooku, bo widze, ze mocno dociekasz informacji 🙂
"Dalismy dupy przy modelu biznesowym. Wyprodukowac wyprodukujemy, ale nie potrafilismy tego sprzedac :)"
@Kuba
A to tez zgadzam sie bylo slabe. Powiem tylko, ze nie planowalismy tego 🙂
Co do ilości fanów, trzeba brać poprawkę, że Panowie są rozpoznawalni z poprzednich videocastów i często poprzedni fani oglądają nowe produkcje… IMHO mnie nowa nie przekonuje.
Pingback: Z Lekkostronniczymi na poważnie… (Blog Forum Gdańsk) : Blog.Mediafun.pl
Lekko Stronniczy w akcji Nokia: http://youtu.be/jHSVPsFssd0 🙂
Pingback: Z Lekkostronniczymi na poważnie… (Blog Forum Gdańsk) | Blog.Mediafun.pl